Ongelmana flopatut kärkirattaat 6max PLO

• Khiiniau
      Khiiniau
      Gold
      Inhottavan usein tulee vastaan tilanne jossa OOP avaa tai positiosta maksaa reissun esim A :spade: Q :spade: 8 :club: 8 :diamond: ja pöytä on vaikka A :heart: Q :diamond: 7 :club:

Mikä on oikea peliliike vihua vastaan joka prf-avaajana OOP lyö aina conttarin ja prf-maksajana usein korottaa kun hero c-bettaa ? Entäs jos pöytä onkin A :heart: Q :diamond: 7 :diamond: ?
  • 3 replies
    • smaster
      smaster
      Bronze
      1 betattuun pottiin riippuu iha pelaajasta jota vastan pelataan mikäli tekee ihme mooveja niin varmaan maksu ja cr turn on paras vaihtoehto. Kärkirattaat on shortti PLO:ssa yleensä johtokäsi. Passiivisen pelaajan aggroilua vastaan varmaan kippaisin.

Löysää avaajaa vastaan rainbow boardiin on helppo ottaa pelkkä maksu positiosta ja miettiä tilanne turnilta uudelleen. Värinveto boardiin voi joko korottaa heti flopilla tai oottaa blankko turni johon puskee. Flopin lyönnillä pelataan kyllä sitten aika kortit auki, maksulla pidetään enemmän piilossa.
    • Jim9137
      Jim9137
      Bronze
      Joop, itse kyllä tykkään selvittää missä mennään jo flopilla aika usein, mutta smasterin linja on täysin pätevä. Monen hengen poteissa kärkirattaat voi joissakin tilanteissa kipata suoraan (varsinkin jos pöytä on hyvin aggressiivinen ja pöydässä on vetoja).
    • NemoKala
      NemoKala
      Bronze
      Omahassa ei kärki rattailla pysty vain makselemaan vihun lyöntejä. Kyllä jo viimeistään turnilla pitää tehdä ratkaisu foldin ja korotuksen välillä. Itse myös tykkään jo flopilla pelata kärki rattaat kovaa. Tai foldata ne. Jos pöydässä on värin veto niin itse ottaisin turnilta turvallisen kortin ja sitten painaisin. Vihu tekee aina suuremman virheen jos turnilta joutuu vetämään koko stäkillään väriänsä. AAxx värin vedolla harvemmin kippaa flopilla (oletetaan että herolla on KQxx ja kärki kahdet flopilla).