flopattu tripsi, täyskäsi turnilla.

• supremedrang
      supremedrang
      Bronze
      Elikkä kysyisin kuinka pelaatte vastaavan tilanteen, kun olet BB ja kaikki ennen sua limpannu pottiin mukaan (jos korottaisit kaikki maksaa sen kuitenki.) Sanotaan, että kätesi on 9 8 6 5 Rainbow. Floppiin tulee 9 9 J. Lyön potillisen> yksi maksaa. Turn 8. Lyön Potillisen ja vihu tulee yli. Mitä teet? skip?
  • 6 replies
    • NemoKala
      NemoKala
      Bronze
      Omahassa suurimmat potit mitkä hävitään ns. valmiilla kädellä ovat täyskädet. Joten kyseisessä kädessä pottikontrollin harrastaminen on suositeltavaa. Varsinkin ilman erityisiä riidejä vihusta.
    • smaster
      smaster
      Bronze
      Ite lyön yleensä valueta niin kauan, että joku tulee kylkeen. Mikäli tullaan kylkeen niin sitten kippiin/koppiin vihun mukaan.
    • supremedrang
      supremedrang
      Bronze
      njep, no itte puskin tossa vaiheessa ja tipahdin, ku vihu näytti JJ kädestä : D

ps. 1/3 osa pottii tais vielä olla mulla takana.
    • NemoKala
      NemoKala
      Bronze
      Alkuperäinen kirjoittaja smaster
      Ite lyön yleensä valueta niin kauan, että joku tulee kylkeen. Mikäli tullaan kylkeen niin sitten kippiin/koppiin vihun mukaan.
      Lyötkö täyttä potillista? Itse en. Varsinkin jos joutuu pelaamaan OOP. Turnatulla underfullilla (jopa ehkä flopatulla sellaisella) sökötän usein turnin jos flopin lyöntiini olen saanut maksun.

Jos flopataan tripsit ylikorteilla niin voi pelata vähän agressiivisemmin mutta jos flopataan tripsit ja kaikki omat kortit ovat alle flopissa olevan kortin niin on syytä pelata varovaisesti. Niin ja tosiaan sekin merkitsee paljon onko potti limpattu vaiko avattu/3-betattu. Kamalasti muistettavaa. :f_confused:
    • NemoKala
      NemoKala
      Bronze
      Alkuperäinen kirjoittaja supremedrang
      njep, no itte puskin tossa vaiheessa ja tipahdin, ku vihu näytti JJ kädestä : D

ps. 1/3 osa pottii tais vielä olla mulla takana.
      Eipä tuossa ole mielestäni järkeä lyödä. Vaikka moni sanoisi että näillä tasoilla vihut menee vielä vedoillakin tuossa vaiheessa katki niin mielestäni on kuitenkin hyvä omaksua oikea pelityyli jo microista lähtien.
    • Jim9137
      Jim9137
      Bronze
      Erilaisista täyskäsistä NemoKala on itseasiassa aloittanut ketjun*: Erilaisia täyskäsiä/niiden vetoja

Täyskäsissä on vissejä eroja Omahassa. Texussahan niillä ei ole niin väliä, katki mennään hupslol ja jos siellä se parempi on niin bad beat ja reload. Omahassa jos katkeat jatkuvasti heikoilla täyskäsillä (ns. underhouse) niin se on selkeä vuoto.