Erilaisia täyskäsiä/niiden vetoja

• NemoKala
      NemoKala
      Bronze
      Omahassahan täsykäden pelaaminen ei ole niin yksinkertaista kuin holdemissa. Mitkä tavat pelata erillaiset täyskädet tai täyskäden vedot olisivat ihanteellisia seuraavissa tilanteissa:

Käsi: QQxx

Flop AQA

Käsi: 456A

Flop 44J
      Flop 443

Käsi: 678T

Flop TT9
      Flop TT2

Käsi: AQJK

Flop AA3

jne... Tilanteitahan nyt keksisi useita. Mutta mennään noilla nyt ensiksi...
  • 5 replies
    • Ridehard
      Ridehard
      Bronze
      Ton AA3 flopin pelaisin agrosti. samoin ton AQA flopin mutta jos ois vaikka AA9 flop ja mulla 99 niin senki muuttaisin melkein bluffcatcheriksi riverillä. Palataan asiaan ku enemmän aikaa
      edit: yleisesti kaikki ala täkärit varovasti pelaisin.

Edit: siinä esimerkki missä vihu ois voinnut hetken miettiä täkärinsä pelaamista :f_biggrin:
      wrapist posts the small blind of $0.25
      Raidhard posts the big blind of $0.50
      The button is in seat #1
      *** HOLE CARDS ***
      Dealt to Raidhard [A :spade: 7 :heart: 5 :spade: A :club:]
      vonjalo folds
      Satelliitti folds
      dagobert bluff folds
      djpaddy has 15 seconds left to act
      djpaddy calls $0.50
      wrapist folds
      Raidhard raises to $1.75
      djpaddy calls $1.25
      *** FLOP *** [J :heart: J :diamond: 6 :heart:]
      Raidhard bets $3
      djpaddy calls $3
      *** TURN *** [J :heart: J :diamond: 6 :heart:] [A :heart:]
      Raidhard bets $4.85
      djpaddy raises to $9.70
      Raidhard raises to $11.50, and is all in
      djpaddy calls $1.80
      Raidhard shows [As 7h 5s Ac]
      djpaddy shows [Jc 2c 6c 9h]
      *** RIVER *** [Jh Jd 6h Ah] [J :spade:]
      Raidhard shows a full house, Aces full of Jacks
      djpaddy shows four of a kind, Jacks
      djpaddy wins the pot ($31.15) with four of a kind, Jacks
      Raidhard adds $10
      *** SUMMARY ***
      Tosin olin kyllä aika pieni stäkki
    • Ridehard
      Ridehard
      Bronze
      toi 44J 4x kädellä on tosi vaarallinen, koska jos vihulla JJ niin vedetään käytännön 1 outtista. Ennemmin tässäkin irrottaisin nelos tripsit kun lähtisin painamaan kaikkea keskelle. 443 floppi on jo paljon parempi koska silloin meillä on ainakin 9? outtia ja saatetaan olla edelläkin jos vihulla huonompi 4x käsi
    • Jim9137
      Jim9137
      Bronze
      Pitää aina kysyä itseltä, mihin minä vedän. (a) Jos vedän nutseihin, maksan. (b) Jos minulla on nutsit ja veto nutseihin, pusken. (c) Jos minulla on jotain muuta, kippaan.

Siinä on ompun perusteoreema, aika pitkälti. Muu on yksityiskohtia.

Käsi: QQxx

Flop AQA

Herolla ei ole nutseja, eikä hänellä ole vetoa nutseihinkaan (vs. AA). Siis käsi pitäisi kipata. Poikkeuksen tilanteesta tekee AQ:on harvinaisuus - jollei merkkejä saada flopilla keskelle, loppu kädestä pitää pelata hyvin varovaisesti, koska vihulla on 10 outtia heroa vastaan.

Käsi: 456A

Flop 44J

Herolla ei ole nutseja eikä vetoa nutseihin. Pieniä potteja pelataan tällä kädellä, jos vihu korottaa ja toinen lyö päälle, voi käden kipata. Pahinta olisi saada merkit keskelle JJxx:tä vastaan, ja J4xx:stakin vastaan vedetään vain 3 outtia.

Flop 443

Herolla on third nutsit (vain 43xx ja 33xx on edellä), ja veto nutseihin (A, lähinnä). Eli maksetaan.

Käsi: 678T

Flop TT9

Vrt. J44
      Tässä on poikkeus se, että herolla ei ole mitään vetoa, eikä hänellä ole lähellekään nutseja. Hyvin pieniä potteja pelataan, mieluiten huppipoteissa jotka oli sitä jo preflop.

Flop TT2

Herolla ei ole edelleenkään nutseja, mutta veto sen hetkisiin nutseihin. Kuitenkin jos 8 tulee turnilla, on vielä puoli pakkaa joista kaikki kortit voi antaa vihulle paremman käden. Ristiriitainen käsi jossa tilanteen mukaan pelataan isoa ja toisaalta pientä pottia.

Käsi: AQJK

Flop AA3

Herolla vetoja nutseihin ja third nutsit. Eli maksetaan, joskus voi jopa puskea, jos vihu on taipuvainen menemään katki tripseillä. A-tripsit kun on aika nuts hold'em miehelle...
    • Ridehard
      Ridehard
      Bronze
      Jep joku aivopieru itellä tosta AQA kädellä, eli passiivisesti ja sitten ehkä mahd maksetaan riverillä jos vihu lyö tai positiosta ehkä pieni valutus jos menee check-check riverille asti.
    • Kyyberi
      Kyyberi
      Coach
      Coach
      Ne riidit, ne riidit...

Tripsit on mun mielestä omahan vaikeimpia käsiä. Monesti valueta jää saamatta, ja monesti taas tulee mentyä poikki liian heppoisesti.

Tyhjiössä (ei mitään tietoa vihuista, eikä vihuille herosta) pelatessa varsinkin undertripsit ja -fullit kannattaa pelata hieman varovaisemmin, koska usein actionia saa vain paremmilta käsiltä.

AAQ floppiin oop mä pelaisin QQ siten että koittaisin saada rahat sisään flopilta (100bb stäkit). Positiosta taas voi pelata hieman eri tavalla vihusta riippuen. Mutta oop haluaisin tossa merkkejä sisään reilusti, jos niitä laitetaan. Jos vain lyön ja vihu maksaa, niin turnilla on aina inhottava paikka. Ja jos sökötetään ja vihu lyö, niin inhottava paikka sen kuin muuttuu inhottavammaksi. Joten merkit sisään c-reissulla Axxx vastaan.

Jos on kärkitripsit ja ylikortit (mieluusti myös top kicker) niin mä pusken aina jos vaan mahdollisuus on. Esim. toi AA3 flop. Me johdetaan kaikkia Axxx käsiä, ja jos vihulla on 33xx tai A3xx niin silti on joku 35% equity.