Flouttaus omahassa

• Mikko
      Mikko
      Bronze
      Pitkästä aikaa oon taas palannut omahan pariin ns. tosimielellä ja parissa sessiossa oon törmännyt muutaman kerran seuraavanlaiseen linjaan:

- Avaan etupositiosta hyvällä kädellä, tyyliin AAxx tai TJQK
      - Vihu maksaa positiosta
      - Lyön useimpiin pöytiin konttarin, vihu maksaa
      - Lyön turnin (on vähintään semihyvä käsi, muuten toki check), vihu maksaa
      - Sökötän riverin, vihu puskee

Pari kertaa oon omasta osumasta riippuen tarkistanut puskun ja vaihtelevasti siellä on täyttä ilmaa tai nutsit.

Kysymys 1: Miten tuollaiseen pitäis reagoida? Vai onko paras vaan pitää potti pienenä ilman positiota?
      Kysymys 2: Miten tuollainen kannattaisi ottaa osaksi omaa pelikirjaansa? Esim. kuinka suuri osa riverin puskuista saa olla bluffeja, jotta muuvi on tuottoisa? Onko tuottavampaa (osoittaa enemmän vahtuutta) puskea vasta riverillä vai potittaa turni, jos vihu sököttää alle?

Tokihan nuo aina riippuu vihusta, pöydän struktuurista yms. mutta jos jotain yleistä joku osais valaista. Oletuksena kysymyksessä 1, että heron kädellä on showdown-arvoa, muttei nutseja.

Tasona PLO25.
  • 1 reply
    • Kyyberi
      Kyyberi
      Coach
      Coach
      Vastauksia:

1. Ehdottomasti notesit ylös, ja sitten sökötät nutsit pari kertaa riverissä alle. Flouttaajat tekevät taatusti noteseja, ja flouttausinto hupenee. Kannattaa myös ottaa bet sizing riidejä, yllättävät moni flouttaaja lyö floutilla tai reaalilla eri tavalla.

2. Flouttaaminen on hyvä lisä pelikirjaan, etenkin silloin kun vastassa on vihu joka konttaroi liian paljon. Perusfloutti on sellainen missä maksetaan flopin konttari, ja vihun sököttäessä turn lyödään itse.

Pelimiehen suosikkeja ovat tilanteet jossa yhdistyy veto ja floutti. Esim. flop on K 7 5

Vihu lyö ja täsmäriidien avulla osaamme laittaa vihun 100% reaalille. Herolla on 4 6 T 9 joten käytännössä pelkkä OESD. Pelkkä 8 outtinen veto ei itsessään riitä välttämättä maksuun, mutta jos Hero laskee että hertan tullessa vihu saadaan kippaamaan viimeistään riverillä, nousee odotusarvo reilusti. Eli hero voi laskea outeikseen myös kaikki hertat.

Mulla on Hwangin kirjasta suomennettuna mm. flouttausosio, ehkä sitä voisi kaivella joskus. :)