Omaha: Vedolla maksaminen

• NemoKala
      NemoKala
      Bronze
      Laitan tähän muutaman tilanteen jossa herolla on nutsivärinveto. Kuten kaikki varmaan jo tietävät niin matematiikasta minä en ymmärrä mitään.

Hero @ Button TTQ :diamond: A :diamond:

UTG limp, CO bet, Hero call, UTG call

Flop 3 6 :diamond: J :diamond:

UTG bet pot, CO call, Hero call

Oletetaan että stäkit on 100bb efektiiviset.
      Tässä varmaan ihan normi peli että saa oddsit vedellä nutseja.

Miten tilanne muuttuu jos CO foldaa?

Entäs jos CO foldaa ja efektiiviset stäkit on 50bb?

Hero @ SB sama käsi

Button bet, Hero call, BB call

Flop sama

Hero sökö, BB sökö, Button bet pot, Hero ??

Voidaanko maksaa? Me ei päästä lopettamaan panostusta ja voi olla pelkona se että BB haki c/r.

Tässä nyt muutama esimerkki. Tilanteitahan nyt voisi luoda vaikka kuinka monta mutta lähinnä idea on että mitä pitää ottaa huomioon kun lähdetään vedoilla makselemaan.
  • 3 replies
    • Kyyberi
      Kyyberi
      Coach
      Coach
      Aika vaikea antaa yksinkertaista ohjetta, koska päätökset riippuvat niin monesta seikasta.

Jos simppelisti ajatellaan että vihulla on aina parempi käsi, ja me vedetään vain 9 outtista, niin kyse on siitä uskotaanko me saavamme implareina tarpeeksi, jotta voidaan maksaa ilman suoria oddseja. Turnille 9 outtinen osuu 20% ajasta. Eli jos tulee potitus, niin suoraan maksulle vaaditaan n.34%. Jotta potillinen maksetaan flopilla (tai turnilla), niin pelkällä 9 outtisella värivedolla pitäisi saada nyhdettyä vielä 2/3 potillista seuraavilla streeteillä.

Jos siellä on esim. 3 6 J pöytään välimaksajia, niin pitää arvioida vetävätkö he kenties myös väriä. Kun outit laskevat 7, niin se osuu enää n.16% ajasta.

Mutta tossa esimerkissä myös kympit ovat monesti outteina, joten voidaan olettaa että herolla on 11 outtia. Tällöin saadaan lähes 25% equity seuraavalle kortille. Suorat oddsit saadaan jos mukana on yksi välimaksaja, ja kympit ovat todella outteina.

Tässä tulee mukaan se kuuluista pivot-kortti myös. On huomattavasti kivempi maksaa värivedolla, jos vielä saa extraa takaoven vedoista.

Riidit ovat myös oleellisia. Jos on syytä olettaa että vihulla on setti, niin se laskee outteja heti. Myös rattaat vähentävät mahdollisia outteja parilla. Kannattaa seurata miten vihut käyttäytyvät kun jokin veto täyttyy ja menisi heistä ohi. Kippaako vihu suoran tai setin, vai maksaako sillä vielä valuet?

Mikroissa suurin osa vihuista ei päästä suorasta irti vaikka väri täyttyy, joten implarit ovat muhkeat.

Toinen aihe on sitten vedoilla lyöminen ja niiden aggressiivisesti pelaaminen, mutta nythän kyse oli makselusta.
    • NemoKala
      NemoKala
      Bronze
      Enemmän haluaisin keskutelua siitä että mikä vaikutus on sillä että ei päästä lopettamaan sitä panostusta. Eli kun meidän takana on vielä vihu(ja) toimimassa.

Tottakai riidit näihin vaikuttavat ja myös tietenkin se että minkälaisen käden luulemme vihun omaavan.
    • Asslake
      Asslake
      Bronze
      No, jatketaan noiden vetojen pelaamisesta tuolta lyömisen ja agressiivisuuden puolelta. Olen itse miettinyt että pitäisikö mun muuttaa peli tapaa hieman koska mä oon uber tiukka niin jos mä maksan positiosta niin mä haisen kilometrin päähän vedolta eli blankkoon turni korttiin vihu pystyy puskemaan mut pakkaan aika usein. Eli olen miettinyt että pitäisikö peliä muuttaa niin että tyyliin.......

5-kätinen omppu. Vihu lyö, otan kopin AKT9ss positiosta muut kippaa, floppi on vaikka 239 mulle värinveto ja mun statsit puoltaa Cbetti joka tulee lähes aina joten mun varmaan kannattaisi ampua enemmin reissu kuin pelkästään maksaa sillä pöytä on aika kuiva ja re-reissut harvinaisia niin uskoisin että kippiosuus on aika suuri ja vihu voi laittaa mut setille ja vetää heikompaa väriä ja sen toteutuessa mennä katki mun nutseja vastaan. Vähän pitäisi päästä uusille urille koska mun peli on ehkä vähän liian ABC peliä ja läpinäkyvää.