Stackin koko pöydässä

• janssonii
      janssonii
      Bronze
      Eli stackin koosta pöydässä. Millaisella stackillä on paras pelata mielestänne? Onko suuresta stackistä haittaa jos stacki kasvaa voitoilla 200bb. Jatkatteko pelaamista pöydässä suurella stackillä vai lähdettekö pöydästä jonkun tietyn rajan ylityttyä? Itse yleeensä olen sen tuplatun stackin ja joskus 160-170 bb stackinkin jo ottanut pois pöydästä. Itsellä tuntuu, että peli muttuu paljon pelottavammaksi ja ei tohdi sitten enään niin pelata, kun jotenkin pelkää sen häviämistä ja vaikkei se pelottaisikaan, nii tappiot tuntuu kovemmin ja varsinkin jos menee all in tilanteeseen ja koko stacki hävitään, nii tappio tuntuu monin kertaiselta.
  • 1 reply
    • Kyyberi
      Kyyberi
      Coach
      Coach
      Suosittelen aina pitämään 100bb stäkkiä. 50bb on hyvin ongelmallinen pelata, ja sitä pienemmät eivät oikein toimi mikroissa.

Oma stäkki ei sinänsä ole pelkästään kriteeri, vaan pitää ajatella efektiivisiä stäkkejä. Jos kaikilla muilla on pöydässä max. 100bb stäkit, on ihan sama onko herolla 100bb vai 500bb.

Kun pelataan 200bb+ syvänä, peli muuttuu aika oleellisestikin. Ei ole mikään häpeä lähteä pöydästä jos ei halua pelata syvien stäkkien peliä. Itse aikoinaan pelasin pitkäänkin niin että poistuin pöydästä jos tag/lag pelaaja oli kanssani 200bb+ syvänä. Ihan puhtaasti siitä syystä etten kokenut osaavani pelata syvillä stäkeillä noiden vihujen kanssa voitollisesti. Vasta kun oma peli kehittyi ja tunsin että tiedän mitä teen isollakin stäkillä, muutin tuota taktiikkaa.

Isoin ero on siinä että 100bb stäkeillä pystytään usein kommitoitumaan turnilla. 200bb tai syvemmillä usein ei pystytä, jolloin varsinkin oop pelaamisesta tulee todella vaikeaa. Tämä avaa mahdollisuuksia isoihin riverin bluffeihin. Mitä syvemmät stäkit, sitä tärkeämmäksi muodostuu käsien valinta ja positio. On huomattavasti kivempaa pelata 200bb stäkeillä riverillä nutseilla kuin 2nd tai 3rd nutseilla.

Jos iso stäkki tuo scared money efektin, kannattaa pöydästä poistua ja koittaa korjata tuota ajattelutapaa pöytien ulkopuolella.