Pelaaminen vs aktiivinen 3-bettaaja

• NemoKala
      NemoKala
      Bronze
      becel kyseli otsikon mukaista videota.

Katsotaan saako Kyyberi tai Hirvikalsari kasattua videota aiheesta. Mielestäni hieman hankala aihe toteutettavaksi sillä aktiivinen 3-bettaaja heron vasemmalla puolella on melko varmaa rahan polttamista.

Alkuperäinen kirjoittaja becel
      Olisko sellasta videota mahollisuus saada, missä tarkastellaan tilanteita post flopilla kun meitä ollaan pre flopissa 3betattu ja ollaan otettu siihen maksu. Tai yli päätään 3betattuja potteja
      Alkuperäinen kirjoittaja becel
      Alkuperäinen kirjoittaja Kyyberi
      Esim. pelaamisesta aktiivista 3bettaajaa vastaan?
      No esimerkiksi jotain tälläistä, että millä käsillä tämmösiä kavereita lähetään viemään post flopille ja millasilla osumilla sitte jatketaan flopin jälkeen yms
      becel varmasti haki myös ihan normi tilanteita vs 3-bet eikä pelkästään aktiivista 3-bettaajaan vastaan.

Videoita löytyy täältä.

Mutta keskustellaan tässä ketjussa lisää aiheesta. Itse jos esim. filtteröin hemistä tulokset joissa olen maksanut 3-betin niin punaiselle mennään. Tätäkin voisi hieman tarkastella IP ja OOP väliltä että löytyykö eroja.

Mielipiteitä!
  • 5 replies
    • PerusJamppa
      PerusJamppa
      Bronze
      Alkuperäinen kirjoittaja NemoKala
      Itse jos esim. filtteröin hemistä tulokset joissa olen maksanut 3-betin niin punaiselle mennään. Tätäkin voisi hieman tarkastella IP ja OOP väliltä että löytyykö eroja.
      Jossain valmennuksessa taisi olla tästä vähän puhettakin ja muistaakseni olin sitä mieltä että kippaat liian vähän 3-betteihin..?
      Itelläni Fold to 3b on 25 ja muistaakseni siulla ainakin alta 20.
      Omat statsit näyttää plussaa, EV tosin pikkuisen miinusta. Otanta on kyllä aika mitätön, eli noin 60k kättä..
    • NemoKala
      NemoKala
      Bronze
      Alkuperäinen kirjoittaja PerusJamppa
      Alkuperäinen kirjoittaja NemoKala
      Itse jos esim. filtteröin hemistä tulokset joissa olen maksanut 3-betin niin punaiselle mennään. Tätäkin voisi hieman tarkastella IP ja OOP väliltä että löytyykö eroja.
      Jossain valmennuksessa taisi olla tästä vähän puhettakin ja muistaakseni olin sitä mieltä että kippaat liian vähän 3-betteihin..?
      Itelläni Fold to 3b on 25 ja muistaakseni siulla ainakin alta 20.
      Omat statsit näyttää plussaa, EV tosin pikkuisen miinusta. Otanta on kyllä aika mitätön, eli noin 60k kättä..
      Joo muistan että asiasta keskusteltiin.

75k käden otannalla foldaan overall 15,3% 3-bettiin. IP 3-bettiin foldaan 17,2 ja blindien 3-bettiin 13,8.

Tästä voi keskustella että pelaanko liian löysästi vs 3-bet vai pelaako PerusJamppa liian tiukasti. Uskon että tiukempi on parempi tässäkin asiassa.

Toki tähän vaikuttaa myös oma avausrange. Eli jos mä avaan tiukasti EP niin yleensä mun käsi on sellainen jota vastaan voin sen 3-betin maksaa. En mä avaa EP jotain kuivia pareja jne...
    • Kyyberi
      Kyyberi
      Coach
      Coach
      Vaikka mennään punaisella, se ei tarkota että 3bettien makselu olisi huono vaihtoehto. Jos aina kipataan 3betteihin oman avauksen jälkeen, se näyttäisi potin avauksella -350bb/100 winratea. Joten jos se winrate on tuosta parempi niin 3beteillä voitetaan enemmän mitä kipeillä hävittäisiin.
    • Hirvikalsari
      Hirvikalsari
      Bronze
      Alkuperäinen kirjoittaja Kyyberi
      Vaikka mennään punaisella, se ei tarkota että 3bettien makselu olisi huono vaihtoehto. Jos aina kipataan 3betteihin oman avauksen jälkeen, se näyttäisi potin avauksella -350bb/100 winratea. Joten jos se winrate on tuosta parempi niin 3beteillä voitetaan enemmän mitä kipeillä hävittäisiin.
      Jep just näin. Kysymys on kokonaistilanteesta, ensin pitää tehdä päätös siitä onko tietyssä tilanteessa avaaminen kannattavaa vai ei ja tämän jälkeen mahdollista 3-bettia vastaan pitäisi maksulla pystyä tekemään vähemmän miinusta kuin kippaamalla. En ole himassa nyt, joten täytynee tarkistaa myöhemmin, mutta en jaksa uskoa että itelläni olisi call 3b- kädet voitollisia. Silloin pelataan kuitenkin pääasiassa aina vihun vahvempaa rangea vastaan ja lisäksi omia priimakäsiä menee 4b-kategoriaan, joten nekään ei tätä tilastoa ole kaunistamassa.

Teoriapainotteinen video 3betteja vastaan pelaamisesta on tekeillään, joten eiköhän tuosta ainakin yksi pätkä tule ulos.
    • Kyyberi
      Kyyberi
      Coach
      Coach
      Jos otanta on todella iso, ja käsiä pystyy jaottelemaan eri ryhmiin, voisi saada jonkinlaista kuvaa millä käsillä häviää eniten. Mutta se vaatisi niin isoa otoskokoa että suurimmalla osalla pelaajista pelin taso otannan alkupäässä on ollut ihan eri kuin loppupäässä. Jolloin niiltäkin tilastoilta menee jossain määrin pohja pois.

Tilastot eivät myöskään kerro sitä minkälaisissa spoteissa rahaa on tullut ja milloin mennyt, se heron pitää itse arvioida. On aivan eri tilanne maksaa jollain kädellä tiukkaa 3bettaajaa 2% rangella vastaan kuin 15% rangea vastaan.