#4 FL visa - turnin pelaamisesta

• Poll
    • Who will be the next Formula 1 champion?

• 13
        Kimi Raikkonen
        52%
      • 10
        Lewis Hamilton
        40%
      • 2
        Fernando Alonso
        8%
      Total: 25 Votes
    • srz
      srz
      Bronze
      Kysymys turnin pelaamisesta positiosta. Kysymys liittyy vastaavaan foorumikirjoitukseen.

PokerStrategyn vastaus ensi perjantaihin mennessä.

21/15/3.1/25

3/6 Fixed-Limit Hold'em (6 handed)
      Hand recorder used for this poker hand: Texas Grabem 1.9 by www.pokerstrategy.com.

Preflop: Hero is BB with Q:diamond: , Q:spade:
      4 folds, SB raises, Hero 3-bets, SB calls.

Flop: (6,00 SB) A:club: , 6:spade: , J:heart: (2 players)
      SB checks, Hero bets, SB calls.

Turn: (4,00 BB) 2:diamond: (2 players)
      SB checks, Hero ???
  • 8 replies
    • hibi83
      hibi83
      Bronze
      Mä oon niin varovainen kaveri, että check perässä ja riverillä call. Oikee linja varmaan bet/fold.
    • qodbop
      qodbop
      Bronze
      aika paha floppi
      en lähtis korottamaan vaan chekkaisin perässä ja riverin mahdollisen betin vain maksaisin.
      hmm toi freflop 3bet onko se mahdollista fixedissä?
      jäänyt vähälle toi limiitti pelaaminen :)
    • zamwise
      zamwise
      Silver
      Vetäisin tämän niin, että bet tuossa turnilla; jos tulee raise perään, niin maksu ja riverin bettiin kippi. Jos tulee vain maksu, niin sitten myös riverillä bet jos ei K:ta tai J:tä tule. Heittäisin vihun KJ:lle, riippuen tietysti aiemmasta yhteisestä historiasta.

----
      Sopii mun mielestä tähän paikkaan, vaikka kyselyn suhteen vähän offtopiccia onkin.

Lisäselvitystä fixedistä: (perustason artikkelista)

Fixed limit. Pelaaja saa vuorollaan lyödä vain ennaltamäärätyn panoksen. Lisäksi näitä panoksia voi per kierros tulla pottiin yhdeltä pelaajalta enintään neljä.

Tuosta kun laskee, niin preflopissa 1-bet on blindin asettaminen tai limppaus, 2-bet on raise, 3-bet on reraise ja 4-bet on capping. Floppi voi siis maksimissaan maksaa neljän bb:n verran. Flopin jälkeen samat panoskoot ja siinä sama maksimi 4 bb:tä. Turnin ja riverin jälkeen peruspanos on 2 bb:tä, joten silloin maksimihinta jatkolle on 8 bb:tä.

Suosittelen kokeilemaan FL:iä. Kärsivälliselle pelaajalle helppoa rahaa tarjolla matalien limiittien pöydissä. Sieltä on hyvä hakea nousua rollille.
    • IlpoKajava
      IlpoKajava
      Basic
      Mä kattosin sivusta ja odottelisin pokerstrategyn hikistä 50$ jotka on luvattu, mutta "unohtunut" toimittaa.
    • rakennusmies1990
      rakennusmies1990
      Bronze
      Alkuperäinen kirjoittaja IlpoKajava
      Mä kattosin sivusta ja odottelisin pokerstrategyn hikistä 50$ jotka on luvattu, mutta "unohtunut" toimittaa.
      Seuraa sähköpostiasi ja myös roskaposti kansiota.

Mä varmasti checkaisin turnilla.. Mutta varmasti myös maksan, jos joku panostaisi..
    • Jim9137
      Jim9137
      Bronze
      Kyllä melkein vaan sököttäisin perässä ja riverissä call. JT/pienempi taskupari on hyvin mahdollinen, joten kippi ei ole kysymykseen. Ja vihu, jos ässä on, saa vain yhden ylimääräisen betin kahden sijaan.

Hero:n positio tätä liikettä ajatellen on mainio; SB ei päässyt laukomaan vaan joutui sökötämään heroon. Jos ässä on, se on heikko. Hero tuskin kuitenkaan saa SB:tä kädestään irti tarpeeksi usein jos kerran ässäkorkuisen rainbow flopin katsoi preflop korottajan cont. bettiin.
    • qodbop
      qodbop
      Bronze
      [zamwise]
      Lisäselvitystä fixedistä: (perustason artikkelista)

Fixed limit. Pelaaja saa vuorollaan lyödä vain ennaltamäärätyn panoksen. Lisäksi näitä panoksia voi per kierros tulla pottiin yhdeltä pelaajalta enintään neljä.

Tuosta kun laskee, niin preflopissa 1-bet on blindin asettaminen tai limppaus, 2-bet on raise, 3-bet on reraise ja 4-bet on capping. Floppi voi siis maksimissaan maksaa neljän bb:n verran. Flopin jälkeen samat panoskoot ja siinä sama maksimi 4 bb:tä. Turnin ja riverin jälkeen peruspanos on 2 bb:tä, joten silloin maksimihinta jatkolle on 8 bb:tä.
      mulla oli semmonen käsitys 3betistä että se tarkoittaa vastustajan korotuksen korottamista kolminkertaiseksi.
      no taas ollaan fiksumpia :P
    • srz
      srz
      Bronze
      PokerStrategyn virallinen ääni perässäsökötykselle. Showdownit ei kiehdo vastustajaa erityisesti ja hän on aggressiivinen.