Onko täällä ketään joka pelaa Fixua pääasiassa?

• Asslake
      Asslake
      Bronze
      NL ei tunnu sopivan ainakaan vielä mun pelillä. Joten päätin keskittyä oikein kunnolla fixun pelaamiseen. Onko täällä muita jotka on keskittynyt moiseen? Noobi kun olen niin paljon olisi kysytyttävää mutta tämä osasto tuntuu olevan aika hiljainen.

Ensimmäisen kysymyksen voisin esittää eli jos flopin tai turnin jälkeen on toista jäljessä mutta vetoja auki tosi hyviin peleihin niin kuinka monta outtia pitää olla että kannattaa re-reissata? Onko tähän mitään nyrkkisääntöä?
  • 8 replies
    • Krea77
      Krea77
      Bronze
      No meikäläinen ainakin pelailee pää-asiassa fixediä, samoissa pöydissä ollaan muistaakseni oltu montakin kertaa Titanilla. Kävin jo 0.5/1 tasolla kunnes tuli parin päivän downswing missä ohi vedeltiin oikeelta ja vasemmalta, siinä meni melkein kolmasosa kassasta. Nyt oon taas 0.25/0.5 tasolla grindaamassa mutta kassa näyttäis siltä että kohta mennään kokeilemaan uudestaan tasoa ylemmäs

Enpä usko että re-reissata kannattaa flopilla/turnilla lainkaan vetokädellä ellet sitten oo ihan varma että kaveri on bluffilla. Voihan se vihun floppilyönti tosin olla jatkolyöntikin, mutta silti ite ainakin pelaisin suoraviivasta ja maksaisin vaan kunnes saan vetoni täyteen (tai kippi vihun lyöntiin riverillä jos meni ohi). Outtien määrä oli kai jotenkin niin että 14 outtinen on flopilla 50/50, kun taas jo 15 outtine oli 56/44 johdossa. Jos jollain vedolla lähtee siis lyömään niin tollanen värisuoran veto päihin olis jo ennakkosuosikki yhtä vihua vastaan, silläkään en tosin re-reissais vaan maksaisin vihun lyönnin
    • PokkAA
      PokkAA
      Gold
      Alkuperäinen kirjoittaja Asslake
      Ensimmäisen kysymyksen voisin esittää eli jos flopin tai turnin jälkeen on toista jäljessä mutta vetoja auki tosi hyviin peleihin niin kuinka monta outtia pitää olla että kannattaa re-reissata? Onko tähän mitään nyrkkisääntöä?
      Voisit vaikka lähettää tuonne FL-käsianalyysisivulle pari esimerkkikättä analysoitavaksi. Se on hyvä tapa saada vastauksia eri tilanteisiin :)
    • Asslake
      Asslake
      Bronze
      Täytyy ottaa pelejä talteen kun tulee mutta yleisesti ottaen tyyliin että jos mulla on on värin veto ja samalla suora auki molemmista päistä joten outteja vaikka kuinka paljon niin kyllä mä silloin re-reissaan takaisin. Mutta hyvällä värin vedolla jätän monesti tekemättä ja pelkästään maksan.

Monestihan vaikuttaa myös että montako pelaajaa on minun jälkeen sillä spekulatiivisestä kädestähän en halua ajaa muita pois eli senkin takia monesti vain maksan jos maksajia on minun jälkeen.
    • Asslake
      Asslake
      Bronze
      En ole Titanilla ollut mutta Everestillä sitäkin enemmän. Olisi kuitenkin halukas keskustelemaan erilaisista pelitilanteista jotta saisin uusia näkemyksiä sillä joskus tahtoon urautua kun pelaa fixua samalla kaavalla.
    • zamwise
      zamwise
      Bronze
      Hopeatasolla näkyy pari stoxtraderin tekemää videota fixedistä, joten jos lontoonkielen kuuntelu sujuu edes kohtuullisesti, niin 0,50/1 tason video on ainakin ihan kohtuuselkeä selityksineen pelistä (siinä tulee muutama vetokäsi katsottua).

Siihen päälle kun selailee läpi artikkeliosastolta pari päällimmäistä hopeatason artikkelia fixu-osastolta, niin jo on kumma jos ei winrate myös vetokäsillä lähde kasvuun :)

Yleispätevänä ohjeena pienten limiittien peleihin (erityisesti fixuun, mutta melko lailla myös nl:ään):

Bluff less, value bet more.

Tuosta voi vetää sen, että monia vastustajia vastaan ei paljoa kannata vedoilla reissata, koska osumattomuus käy siten kalliiksi. Jos/kun halvalla pääsee vedoilla etenemään, niin osuman tullessa tulee kuitenkin sitten maksuja arvolyönneille, joten sieltä sitä tuottoa saa haettua vaikka aiemmilla kaduilla jäi reissaamatta kippien toivossa.

-- Z --
    • Asslake
      Asslake
      Bronze
      Eli fixussa paras re-reissaus on flopin jälkeen (jos on vetoja jotka haluaa katsoa) jolloin laitetaan vastustajalle vähän miettimistä ja sitä kautta saadaan mahdollinen ilmainen kortti ja säästetään sitä kautta puolikas betsi. Tokihan vihun sijainti vaikuttaa asiaan.

Tuota olen kylvänyt aika useasti ja minusta se on toiminut aika hyvin. Eli jos on vaikka alin pari ja takaoven värin ja suoran vedot niin jos vihu betsaa niin re-reissi kehiin niin aika usein turnilla vihu checkkaa jolloin itse voi checkata tai reissata riippuen miten hyvin turni osui.
    • Asslake
      Asslake
      Bronze
      Etsiskelin juttua tuosta korottamisesta niin lyösin sellainen ohjeistuksen eräästä opuksesta että kun laskee pottiosuuden niin siitä voi päätellä että kannattaako maksaa vedoilla vai ei. Siihen oli laitettu esimerkki että jos vedät värisuoraa neljää vastaan niin prosenttisi on 35% eli siitä kun lasket pottiosuutesi niin jos betsaaminen maksaa 10% niin silloin kannattaa reissata koska reissistä tulee 20% osuus ja silti olet 15% plussalla odutusarvoon. En tiedä osasinko selittää oikein asian mutta ongelmahan on laskea odd:ssa monen hengen pöydässä ihan pääsisällä, ainakin mulla.
    • srz
      srz
      Bronze
      Monimutkainen aihepiiri. Muutama plussa vedon korottamiselle:
      • Jos olet positiossa, niin pääset flopilla korottamalla usein vetämään 2 korttia.
      • Voit voittaa joskus jopa potin suoraan flopin korotuksella.
      • Flopilla korottamalla voit luoda fold equityä turnille.
      Monet taitavat pelaajat kuitenkin vain maksavat 8 outilla positiosta. Pääset niin luonnollisella tavalla turnille, ja pystyt bluffaamaan vastustajan kannalta pelottavat turnikortit.

Ilman positiota kannattaa pelata suoraviivaisesti ja sökökorottaa 8 outtia, ja yleensä jo gutari yhdellä ylikortillakin heads-up -poteissa.

>> Strategia: Heads-up flopilla - peruspeliliikkeet (FL hopea)

>> Strategia: Korotus ilmaisen kortin saamiseksi (FL kulta)

>> Strategia: Semibluffit (FL kulta)