siirtyminen NL -> FL

• Kuutossilli
      Kuutossilli
      Bronze
      Hei.
      Olen koko ajan pelannut vain nl holdia mutta olen miettinyt että onko "tuottoisampaa" pelata fl kuin nl kun pelaa vain prosenttien mukaan.. ?

Kokemuksia muilta pelaajilta jotka siirtyneet nl:stä fl pöytiin..
  • 7 replies
    • Schlieben
      Schlieben
      Bronze
      Itse olen tehnyt siirron (varmaan myös monet muut ) toiseen suuntaan. Mielestäni ongelmana pienillä limiteillä on se, että muut eivät pelaa prosenttien mukaan. Tai ehkä ne pelaa vähän liikaakin, sillä maksajia korotuksille löytyy. Itse en saanut hommaa toimimaan, kun pelasin post flop vain hyvät kädet (KPKT ->) ja kun 4-5 pelaa jahtaa niin lopulta joku meni ohi. Vaikeampi voittaa potteja, kun aina pitää näyttää paras käsi ja omaa kättä ei voi kunnolla suojella. Toisaalta en ole pelannut FL rahasta sen jälkeen kuin opin edes jotenkin pelaaman.
    • derdex
      derdex
      Bronze
      Itse lopetin no limitin pelaamisen kun koin limitin tuottavammaksi itselle. Varsinkin shortti on erittäin tuottoisaa kun kiinnittää huomiota pöytävalintaan. Mut kannattaa huomioida et varsinkin pienessä shorttifixussa rakea maksetaan ihan älyttömästi, joten kannattaa huolehtia et rakeback tai vastaava bonnusjärjestelmä on kunnossa..
    • pnu321
      pnu321
      Bronze
      Itse tein tuon vaihdon kokonaan vuoden vaihteessa, lähinnä sen takia koska shortti FL on mielestäni eniten actionia sisältävä pelimuoto. NL ja FL toimivat mielestäni täysin eri psykologialla vaikka säännöt panostusta lukuunottamatta samat ovatkin.

Kokeile ihmeessä FL:ä, varsinkin jos pelaat 1-2 pöytää voi FL SH olla paljon viihdyttävämpi pelimuoto kuin NL. Pelimuotojen tuotto-odotuksetkin suhteessa pelikassaan lienevät suurinpiirtein samat.

Derdex, missä pelaat FL:ä ja millä tasoilla?

Itse pelaan partyllä 0.5/1 SH lähinnä, rakeback tuntuu aika surkealta siellä.

Miten sinun pelit onko rb:t kunnossa, riittääkö pelitarjontaa pelaamallasi saitilla, suositteleko ko. saittia muillekin?

Olen miettinyt pokerihuoneen vaihtoa juuri tuon rb asian takia.
    • derdex
      derdex
      Bronze
      Shorttia pelaan mieluiten ongamella. Tasoina 0.5/1, 1/2 ja 2/4. Toisin sanoen jos 1/2 tai 2/4 ei löydy mieluisia pöytiä niin sitten 05/1. 3/6 pöytiinkin pari kokeilua ottanut muttei oikein vielä rohkene enemmälti niihin siirtymään. Ongamen shortti muuten monista poiketen 5 max.

Rakeback kunnossa(35%) ja päälle ajoittaiset bonukset, joita ei vähennetä rakesta. Tosin ongamen verkossa tuntuu nyt olevan kilpailua ja osaan saa myös toistuvia bonuksia, joilla pitäisi saada about puolet takaisin.

Suht paljon löytyy huonoja pelaajia. Välillä pöytiä voi olla niukasti, mutta toisaalta monesti silloin niissä pelaavat eivät kovin tasokkaita ole. Huonoksi puoleksi täytyy sanoa softan jumittuvuus. Ei nyt aina mut välillä voi käydä et esim. lentää pöydästä pois, jossa pelaa, eikä pääse siihen takaisin. Mutta jos enemmän arvostaa hyviä pelejä(huonoja vastustajia) niin suosittelen.
    • Kuutossilli
      Kuutossilli
      Bronze
      Kiitos.

Luen noita artikkeleja ja rupean fixua testaamaan..
      Jospa tuotto olisi nopeampi mitä nl pöydässä kun pelaan useampaa yhtä aikaa.
    • srz
      srz
      Bronze
      Kannattaa pitää tuotto-odotukset realistisina... Pokeri ei ole helppo tie isoihin rahoihin. Pokerilla voi tienata mukavasti, mutta se vaatii paljon harjoitusta. Toisaalta netin pokeripeleissä on edelleen runsaasti ns. irtonaista rahaa. Kuka tahansa ahkera ja normaalin fiksu ihminen oppii tienaamaan ok kuukausipalkan, kunhan vain tekee tosissaan töitä strategiansa eteen ja muistaa lukea ja miettiä paljon sen lisäksi, että pelaa paljon.

Musta tuntuu, että mun isoimmat edistysaskeleet on tapahtuneet pitkien peliputkien jälkeen kun olen pysähtynyt miettimään pelattuja käsiä. Vaikka julkisuuden tähtipelaajista saakin mediassa vähän eri kuvan (pl. joku David Benyamine), niin luulisin kaikkien pelanneen ainakin uransa alkuvaiheessa pitkään pitkiä päiviä. Esimerkiksi nl hold'emissa pelin taso netissä on niin kova nykyään, että ei siellä isoja rahoja pelkällä pelisilmällä enää tehdä.
    • Asslake
      Asslake
      Bronze
      Itse olen siirtynyt melko pysyvästi FL-pöytiin ja sitten joitakin sittareita ja turnauksia. Itse siirryin sen takia kun saatoin pelata NL-pelejä tuottoisasti pitkään ja sitten parissa kädessä hassata kaikki ja vähän enemmänkin.

NL ja FL on ihan omat pelinsä, tokihan niissä löytyy yhteistäkin mutta itse ajttelin että FL-peli sopii paremmin omalle kohdalleni. Aloitin harkitun polun kulkemisen jossa pyrin analysoimaan peliäni (jopa tarkistelemaan jälkeenpäin yksittäisiä käsiä) ja parantamaan sitä kautta hommaa.

Käsitykseni mukaan FL-peleihin hakeutuu hieman heikommat pelaajat jotka haluavat testata taitojaa ennen kuin siirtyy NL-peleihin joten helppoja paistejakin löytyy. Tokihan hyviin kalavesiin jää myös haitakin joukkoon eli tarkkana saa olla mutta kun nousee vähän ylemmille tasoille niin pelaajat vähenevät eli silloin on helpompi oppia tuntemaan pelaajat joita vastaan pitää pelata tarkemmin.

Itse mätän Everestillä pääasiassa ja itse olen pitänyt peleistä. Tasot on ollut viime aikoina 0,5/1 ja 1/2.