Aloituskädet

• Asslake
      Asslake
      Bronze
      Pelasin noin 200 kättä ja otin ylös aloituskädet joilla lähdin pelaamaan. Nyt toivoisin vähän kommentteja että kuinka kaukana olen oikea oppisesta aloituskäsien hallinnasta? Yhtään kylmänä maksua ei mahtunut tuohon sessioon, koska olen koittanut olla niiden kanssa tarkempi. Sessio päättyi plusmerkkisesti.

BB, AQ, AQ, 97, QT, 69, AJ, 27, KK, AA, T2, QJ, 23s,TT,58s,QTs
      SB, ATs,AKs,A2,94s,TJs
      B A4s, QT,J5s,97s,K7s,KJ,Q9s
      1 K9s,QJs,A3
      2 AQ,AJs,T9s,66,QTs, A7s
      3 AJ,KQ,44,A9s,KTs,A8
      4 KT
      5-
      6 KQ, AT
      7-
      8-
      9-

Osallistumisprosentti liikkui noin 25% paikkeilla.

Tokihan näihin osaksi vaikutti se kuinka monta pelaajaa oli jo osallistunut mutta koitetaan katsoa käsiä ihan korttien ja position valossa.
  • 1 reply
    • derdex
      derdex
      Bronze
      Hieman vaikea kyllä tarkastella peliä pelkkien korttien ja position varassa, mut katsotaan nyt jos jokin ottais simään.. BB:n korteista tietty ei voi sanoa yhtään mitään kun ei tietoa mitkä flopit olet saanut ilmaiseksi..

SB:n 94s mielestäni hieman kyseenalainen vaikka nyt suittari onkin. Itse heittelen noi lähes poikkeuksetta pakkaan, varsinkin jos peli edes suht tiukkaa ja mielestäni tuo 25% on sitä. Jos potti avaamaton BB tiukka niin ryöstöä tietty vois kokeilla, muttei sellaista vastaan joka enemmän tykkää puolustaa..

Buttonin J5s lentäisi samaten itsellä pakkaan ellei potti avaamaton ja SB/BB tykkää foldata suunnilleen kaikki blindinsä ja K7s myös vaatii mielestäni hyvät olosuhteet kanssa varsinkin fullissa ennen kuin se on pelattava(käytännössä ryöstöt).

1:A3 kelpaa mielestäni vain ryöstöön ja tuossa ryöstönkin järkevyys mielestäni kyseenalainen. SB:llä avaamattomaan korottaisin mut tuossa foldaisin.

3:A8 lentäisi itsellä pakkaan automaattisesti fullissa tuon huonohkon kickerin takia. Varmaan eniten fullissa tehdään tappiota käsillä A+huono/huonohko kickeri.

Näitä käsiä lukuunottamatta samoja käsiä itsekkin tulee tilanteesta riippuen pelattua fullissa. Noihin suttareihin, jotka eivät ole a korkeita tai konnektoreita kiinnittäisin A+heikko kickeri käsien kanssa enemmän huomiota. Niitä on mielestäni etenkin fullissa, jossa loppuun asti mennään usein, vaikea pelata voitollisesti.

Nämä nyt ei varmaankaan mitään ehdottomia totuuksia ole, mutta itse olen kokenut paremmaksi jättää nuo kädet pelaamatta. Jotenkin ilkeä minusta lähteä pelaamaan ensinnäkin käsiä, joita joku hyvinkin mahdollisesti dominoi tai toisaalta myös suittareita millä ei ole periaatteessa mitään muuta arvoa kuin että ovat samaa maata.