Flopin mentyä ohi?

• Asslake
      Asslake
      Bronze
      Monesti tulee sellainen tilanne että esimerkiksi saan kohtuullisen käden kuten AJo ja reissaan saan yhden maksun minun jälkeeni ja floppi menee täysin ohi mutta tuo pöytää vaikka Q ja pari pienempää suittari jotka eivät osu minun maihin. Normaalisti Flopin jälkeen betsaan ja kaveri maksaa. Turni menee edelleen ohi ja haluaisin passata mutta sehän on sama kuin luopuisi potista eli kun kaveri betsaa niin on vaikean maksun paikka. Miten tämä pitää pelata oikea oppisesti?

Chekataa heti flopin jälkeen ja katsoa mitä kaveri tekee (mitä sitten jos betsaa)?

Betsata flopin jälkeen ja toivoa että kaveri tippuu?

check-reissu jos kaveri lyö ja tarkastaa että osuiko hän Q:hun oikeasti?

Betsata loppuun saakka ja toivoa että kaveri ei osu?

Tässä vaiheessahan potti on kuitenkin pieni ja rahaa ei tule kuin yksi yhtä vastaan lisää.
  • 2 replies
    • derdex
      derdex
      Bronze
      Itse lyön käytännössä joka kerta yhtä vastustajaa vastaan ainakin flopilla floppiin tulleista korteista riippumatta kun olen preflopissa osoittanut vahvuutta.

Turnillakin jatkan useimmiten lyömistä riippuen siitä millainen käsitys on toisesta pelaajasta sekä tietty boardista(onko mahdollisia vetoja joilla vastustaja on tms.). Vähän vaikea sanoa mitään yleistävää kun riippuu aina tilanteesta.

Riverillä yleensä linjana check-call tai check- fold tilanteesta riippuen, jos oma käsi ei ole kehittynyt.
    • Khiiniau
      Khiiniau
      Gold
      Aikas usein se floppi menee ohi kun on AK kädessä korotellut preflopilla tappiin. Jos vastustajia vain 1 tai 2 lyön melkein aina, viimeaikoina alkanut usein passata kun pöytä on toivoton koska takas tulee lujaa yleensä. Ja mikrolimiteillä jonkun korotus preflopilla merkitsee usein että koko pöytä korottaa ja maksaa tappiin. Mikä tarkoittaa jo 6-hengen shorttipöydissä että flopilla on vastassa sekalainen joukko vetokäsiä, valmiita suoria, settejä, tripsejä, monstereita ym.

Tässä MP2 maniac joka korotti millä tahansa

0,1/0,2 Fixed-Limit Hold'em (6 handed)
      Hand recorder used for this poker hand: PokerStrategy Elephant 0.61 by www.pokerstrategy.com.

Preflop: Hero is CO with A:heart: , K:heart:
      MP2 raises, MP3 folds, Hero 3-bets, 3 folds, MP2 caps, Hero calls.

Flop: (9,50 SB) T:club: , 9:spade: , 9:club: (2 players)
      [COLOR=red]MP2 bets, Hero ?