Fixussa sokkojen ryöstö/puolustaminen

• Asslake
      Asslake
      Bronze
      Toinen kohta jos mun peli vuotaa on sokkojen puolustaminen tai ryöstäminen. Kun lähden napilta tai CO ryöstämään sokkoja ja saan vastarintaa niin ajatus menee lähes aina näin "haa, vihu vain koittaa puolustaa eihän sillä mitään kättä ole" vaikka todellisuudessahan sillä on ja jälleen turpaan.

Samoin kun avaus tulee CO tai napilta niin jälleen herää ajatus "haa, vihuhan vain koittaa viedä mun sokkoja mutta empä anna niitä ihan ilmaiseksi, ei sillä mitään kättä kuitenkaan ole". Onhan sillä ja taas turpaan.

Kysymys kuuluu että kuinka kannattavaa noita sokkoja on varastalla/puolustaa fixussa? En löytänyt artikkelia aiheesta mutta erokaa fixun jollain tavalla esim NL pelistä?

Mulla toi on ainakin EV- hommaa joten ajattelin vähentää niiden puolustamista ja ryöstämistä niin saadaa vene pitämään vettä.
  • 2 replies
    • zamwise
      zamwise
      Silver
      Puolustukseen:

Oletus on, että olemme aina jäljessä. Yritämme saada vastustajan kippaamaan mahdollisimman pienin kustannuksin.

Valittavanamme on kaksi lyöntisarjaa:

* korotus flopilla ja lyönti turnilla, tai
      * maksu flopilla ja korotus turnilla.

Ryöstöön:

Periaate: Ilman positiota pelattavissa preflopilla 3-betatuissa huppikäsissä lievennetään sääntöä C/R flopilla hyvillä käsillä ja vahvoilla vedoilla. Sen sijaan pelataan niillä C/C flopilla C/R turnilla.

Yleisesti:

Semibluffi on mahdollisesti kaikille flopinjälkeisille lyöntikierroksille ulottuva panostussarja kädellä, joka luultavasti ei ole paras, mutta jolla on outteja.

Määritelmästä käy ilmi, että Hold'emissa kaikkien lyöntikierrosten toiminta on sidoksissa muiden lyöntikierrosten tapahtumiin. Flopin sökö-korotuksen jälkeen turnin lyönti saa esimerkiksi paljon suuremman kippiosuuden kuin turnin donkkaaminen flopin maksun jälkeen.

---------

Ylläolevat ohjeenpätkät poimin platina-artikkeleista. Hyvänä lukemisena tähän tilanteeseen voisin kuitenkin suositella myös tätä kulta-artikkelia: Calldown
    • Khiiniau
      Khiiniau
      Gold
      Kultaa tai platinaa en kumpaakaan pääse lukemaan mutta sama ongelma on ja paha. Kun lähtee SB:ltä ryöstöön (shortissa) jollain T6 kädellä tai paremmalla ja floppi täynnä ylikortteja ja vihu hyökkää vielä turnillakin niin ei oikein pidä pokka jos itsellä ei mitään tai korkeintaan pohjanappi. Itse kun puolustaa tiukasti vaikka kärkiparilla niin aina siltä hyökkäävältä vihulta tuntuu löytyvän ne ässät.

Just toi zamwisen postaama tyyppipuolustus on kyllä tehokas, mulla lentää kyllä roska pakkaan kun sen kohtaan. Täytyy koittaa omaksua itselle myös vaikka tiukka bluffaaminen vaikeaa.

Päteekö tässä se sääntö että jos on hupissa ja on pari niin aina pitää katsoa loppuun ? Mulla ei nimittäin aina usko riitä omaan sorsapariin tms.