FL short: Kylmämaksu 3bettiin preflopilla ?

• Khiiniau
      Khiiniau
      Gold
      En ole ainakaan vielä törmännyt PS-artikkeliin tai foorumikeskusteluun 3betin kylmämaksusta preflopilla shortissa, fullissahan tuo on normiliike monilla käsillä etenkin jos 3betin jälkeen on vielä maksu ennen heroa. Kuitenkin käytännön peleissä sitä tapahtuu paljon myös shortissa pelaajilta joilla TAG -statsit, jättävät usein cäppäämättä 22-QQ ja A7+ ja A2s+ mutta maksavat kuitenkin myös ennen blindejä vaikka potissa jo mukana TAG tai jopa 2 TAGia/kiveä. Ja tarkennan vielä että koskee tilanteita joissa 3bettaaja ei ole maniac.

Mitä mieltä muut FL-pelaajat, onko koskaan kannattava liike ?
  • 3 replies
    • poupou
      poupou
      Bronze
      Ite en kyseistä liikettä oo näköjään harrastanut kun lähinnä taskupareilla, eikä näytä olleen kovin toimivaa.
      Pitänee lopettaa se 3-betin kylmänä maksu settiä haellen :f_biggrin:

Yllättävän paljon tota näkee ihan hirveiltä pelaajilta, ja sillonhan se on käytännössä vaan kuollutta rahaa.

Oiskohan se järkevää jos on lähtemässä mukaan niin cäpätä vaan suoraan (positiosta), että sais sen alotteen. Vaikka siellä alkuperäsellä 3-bettaajalla monsterit oliskin, niin se saattas hakee sitä check-raisea flopilla, jollon vois ottaa niitä arvokkaita ilmasia kortteja isossa potissa ei-niin-kovin-hyvällä-kädellä.

:f_confused:
    • poupou
      poupou
      Bronze
      Vastaanpa tähän itselleni nyt kun ton kirjotin ja aloin miettiin :f_biggrin:

Sehän on ihan hirveetä maksaa noita 3-bettejä taskupareilla, niillä on ehkä huonoin odotusarvo noita 3-bet käsiä vastaan. Eli jos 3-bettejä kylmänä makselee niin varmaan semmoset semikokoset suittarikonnektorit ois niitä järkevimpiä?

Neurotikki tähän varmaan voi kertoa tarinoita siitä mitä sille on huudeltu kun se on ne suittarikonnektorit cäpännyt. :f_cool:
    • Ryyti
      Ryyti
      Bronze
      Mitä itse olen shorttia pelannut, niin minusta call-nappi on siinä aika turha preflopilla, enkä itse maksa käytännössä millään kädellä jos tulee 3betattuna omalle kohdalle, joko 4bet tai fold, varsinkin jos 3bettaaja on joku joka tietää pelistä jotain. Maniacia vastaan voi koittaa kikkailla pelaamalla vähän passiivisemmin, mutta jos sieltä edelta normi TAG korottaa, niin lähden itse mukaan jos käsi on ihan OK 4betata, ja/tai jos tiedän pystyväni outplayaamaan vihun postflop.