FL shortin taulukkojen epäloogisuutta ?

• Khiiniau
      Khiiniau
      Gold
      http://fi.pokerstrategy.com/strategy/fixed-limit/265/1/

Olen pitkään pohtinut onko taulukoissa jotain epäloogisuutta vai eikö :f_biggrin: taas ymmärrä jotain ?

Olen SB ja kädessäni on esim. A3o, KTo tai 22. Kaikki kippaa paitsi BU limppaa. Katson taulukkoa "Action against limper" jonka mukaan kaikki nuo kädet ovat liian heikkoja maksamaan tai korottamaan yhtä limppaajaa eli pitäisi kipata.

Samat kortit kädessä ja BU avauskorottaa jolloin katsotaan taulukkoa "Actions against 1 raiser (and 1 caller)". Ja yllättäen samoista korteistä onkin tullut niin vahvoja että niillä 3-betataan :f_eek:

Onko tuolle joku matemaattinen perustelu koska logiikkaa en ymmärrä ?

Itse pelaan tuossa hyvin pitkälti Norsun näyttämien vihun statsien mukaan, löysää ORL vastaan 3-bettaan ilman muuta, tiukkaa vastaan en noilla heikoimmilla mahdollisilla pelaa ja VP$IP 40+ limppaajia korotan noilla. Ja teen myös välillä "syntiä" maksamalla CO tai BU reissun potentiaalislla suitconeilla tyyppiä 76s-JTs koska silloin saadaan yleensä myös blindit mukaan flopille.

Miten muut soveltaa tuossa tilanteessa ?
  • 1 reply
    • biovaan
      biovaan
      Bronze
      Itse en ole tuota hopea-artikkelin taulukkoa käyttänyt sen jälkeen kun löysin tämän:
      http://www.pokerstrategy.com/download/content/artikel_daten/charts/preflop_sh_approx.pdf

Kaikki noi kädet toimii parhaiten joko heads-up tai multiway. Käsittääkseni tuossa on kyse siitä, että limppaajan eristäminen onnistuu harvemmin, koska BB maksaa liian usein, siksi ainakin 22 on huono korottaa tuossa, koska montaa pelaajaa vastaan sen pitää yleensä osua, että se on paras showdownissa. Jos taas nappi korottaa ja sitä 3-betataan niin yleensä saadaan BB kippaamaan ja siten kuollutta rahaa pottiin sekä aloite herolle. 22 pitäisi olla suosikki BU:n avausrangeen nähden jos BU avaa napilta 35+%. Ja heads-up potissa 22 ei tarvi välttämättä parantua voittaakseen (eikä sillä tarvi voittaa jokaista pottia kuolleen rahan takia).

Setin hakeminen 3-way limpatussa potissa 22:lla vois olla +ev, koska päästään mukaan puolikkaalla pikkubetillä jos BB ei tykkää korottaa tuossa. Toisaalta jos BU on niin passiivinen, että openlimppaa BU:lta niin saako siltä riittävästi irti jos osuu settiin?