Miten voittaa liian kalaisat pelaajat?

• elSancho
      elSancho
      Bronze
      Voiko 6max fixussa pelata voittoisaa peliä, jos pöydässä kaikilla on WTSD yli 50%? Ja aina vähintään 3 pelaajaa mukana potissa. Käsijoukon tiukentaminen ei ainakaan tunnu toimivan. Onko tuo vaan lottoa jossa rahat katoaa rakeen?
  • 16 replies
    • partane
      partane
      Silver
      ootat nutseja. sillon tällön voi positiosta kattoa floppeja huonommillaki korteilla ja sit iskeä kun tietää että on edellä. ;)
    • Ryyti
      Ryyti
      Bronze
      Jos kaikilla vpip +50%, niin imo ei tarvi omaa peliään vielä tiukentaa, jos pelaat kutakuinkin pokerstrategyn AKT;n mukaan. Perus ABC:tä, niin kyllä sen pitäisi olla tuottoisaa noita vastaan, vaikka tätä onkin hoettu jo kaikkialla kyllästymiseen asti.

Ja noiltakin vihuilta kyllä löytyy aina ne omat ajatusjuoksunsa, jos jaksat keskittyä seuraamaan miten ne pelaa kärjet, rattaat, vedot jne. Notesia sitten ylös ja sitten seuraavalla kerralla tiedätkin mistä saat sen ylimääräisen big betin nyhdettyä.

Kyllä se siitä lähtee, kun vain kokemusta tulee, käsittääkseni et kuitenkaan kovin paljoa ole fixediä vielä pelannut?
    • Tikkari
      Tikkari
      Bronze
      Eiks tossa voisi toimia se, että löysentää ennemminkin omia aloituskäsiään pikkusen jos pöytä on kuitenkin passiivinen preflop? En tarkota että mitään rojuja aletaan pelaamaan, mutta pikkusen enemmän suittareita ja sensemmoisia jos potit on kuitenkin aina multiway? Sitten flopilta nakuttaa hyvillä osumilla sisään niin paljon kun vaan pystyy kun varmaan aina lötyy maksajia kuitenkin.

Enkä ehkä aloituskäsitaulukon mukaisesti kaikkia heikoimpia käsiä lähtisi avaamaan, kun mitään kippiosuutta ei ole kuitenkaan.

Oon fiksupaisti, joten jos oon väärässä niin heittäkää jollain ahvenella päähän. :f_eek:
    • partane
      partane
      Silver
      ai jaa tää oli fixu keskustelu, no sit en kyllä sano tähän asiaan enempää. :D
    • elSancho
      elSancho
      Bronze
      Kiitoksia kommenteista. Ongelma tuossa flopin nutsien odottelussa on tosiaan se että se tulee liian kalliiksi. Usein BB:ltä joutuu vielä maksamaan korotuksen jos haluaa nähdä flopin. Vihut korottelee preflop mitä ihmeellisimmillä käsillä aina välillä, tyyliin 85. Tulee liian kalliiksi odottaa nutseja.

TPTK:lla ollaan yleensä todella heikoilla, vihut maksaa usein jopa runnerunner vedoillakin ja pohjapareilla ihan sama mikä kikkeri. Viimeistään riverillä joku osuu vähintään rattaisiin. Samasta syystä AA:lla tulee pataan käytännössä aina, mikä on kohtuu turhauttavaa.

Jos flopilla osut nutsisuoraan ja sattuu olemaan värinveto pöydässä niin jollai vihulla on usein tuo veto, koska porukka maksaa aina kaikilla suittareilla. Eli tässäkin tapauksessa tulee liian usein takkiin.

Olishan nuo kalat mukavia jos pääsis pelaamaan yhtä vastaan kerralla, mutta siellä on aina koko parvi kaloja vastassa. Tämä menee sitten ihan lottoamiseksi kun kohtuu vahvoillakin käsillä ollaan alle 50 pinnan suosikki. Ja rake syö rahat pöydästä, kun kokoajan isoja potteja.

Pitänee jättää Fl pöydät väliin ainakin kyseisellä sivustolla. NL:ssä sentään kalatkin kippaa joskus.

edit. Nyt kun vähän mietin asiaa siltä kannalta että jos koko pöytä on pelissä joka kädessä, niin rake on ainoa joka voittaa. Ja tilannehan on melkeen tämä, usein koko pöytä on mukana potissa. Ja kun tarkastan maksetun raken, niin se on enemmän mitä hävisin FL peleihin. Suunnilleen puolet bankrollista...Eli peli oli periaatteessa voitollista, mutta rake söi voitot. Ois pitäny jättää nuo kalalammet rauhaan ja järkeillä tämä jo aiemmin, tuli kallis oppitunti. Talolle kyllä erittäin tuottoisaa.
    • zamwise
      zamwise
      Silver
      Jos potit ovat usein hyvin monen pelaajan välisiä, niin normaaliin AKT: hen verrattuna ainoat muutokset tekisin lähinnä offariässien pelaamiseen ja suittariässistäkin kannattaa ottaa passiivisempi linja AK:ta pienemmillä. Offariässät menettävät nähdäkseni eniten arvoaan, mutta toisaalta samaan aikaan JTs -tyyppiset kädet nostavat omaansa. Korottelun suhteen siis selkeä tiukennus siihen, että millaisilla käsillä preflop lähdetään pottia kasvattamaan. Mukaan potteihin kannattaa kuitenkin lähteä, jos hinta pysyy sopivana, aina taulukonmukaisilla käsillä.

Ja kuten Ryyti tuolla sanoi, niin kyllä niiltä kavereilta löytyy yleensä jotain viitteitä jonkinlaisesta säännönmukaisuudesta pelitavassa. Välttämättä se ei aina liity suoraan lähtökäteen, mutta usein sitten postflopilla erilaiset osumat pelataan eri tavoin, joten sieltä saa tietoa omien osumien arvostuksen määrittämiseksi ja valutuksen määrän tasapainottamiseksi. Swingejä tuollaisessa kalaisassa pelissä varmasti tulee, mutta kun valuebetsien määrät saa säädettyä kohdalleen, niin profittia kertyy siitä, että hävityt potit pysyvät heron sijoituksen osalta aavistuksen pienempinä kuin keskimääräinen voitettu potti.
    • elSancho
      elSancho
      Bronze
      Alkuperäinen kirjoittaja zamwise
      Jos potit ovat usein hyvin monen pelaajan välisiä, niin normaaliin AKT: hen verrattuna ainoat muutokset tekisin lähinnä offariässien pelaamiseen ja suittariässistäkin kannattaa ottaa passiivisempi linja AK:ta pienemmillä. Offariässät menettävät nähdäkseni eniten arvoaan, mutta toisaalta samaan aikaan JTs -tyyppiset kädet nostavat omaansa. Korottelun suhteen siis selkeä tiukennus siihen, että millaisilla käsillä preflop lähdetään pottia kasvattamaan. Mukaan potteihin kannattaa kuitenkin lähteä, jos hinta pysyy sopivana, aina taulukonmukaisilla käsillä.

Ja kuten Ryyti tuolla sanoi, niin kyllä niiltä kavereilta löytyy yleensä jotain viitteitä jonkinlaisesta säännönmukaisuudesta pelitavassa. Välttämättä se ei aina liity suoraan lähtökäteen, mutta usein sitten postflopilla erilaiset osumat pelataan eri tavoin, joten sieltä saa tietoa omien osumien arvostuksen määrittämiseksi ja valutuksen määrän tasapainottamiseksi. Swingejä tuollaisessa kalaisassa pelissä varmasti tulee, mutta kun valuebetsien määrät saa säädettyä kohdalleen, niin profittia kertyy siitä, että hävityt potit pysyvät heron sijoituksen osalta aavistuksen pienempinä kuin keskimääräinen voitettu potti.
      Juu kaippa tuossa pientä voittoa pystyy tekemään, mutta jätän suosiolla nuo pöydät kokonaan. Liian iso varianssi ei oikein sovi meikäläiselle. :f_cool:
    • poupou
      poupou
      Bronze
      Mä en nyt ihan tarkkaan saa tässä kii että mitä meinaat. Siis joo on toki on tavanomasta et fiksukädessä on mukana se 2 paistia + alkuperänen korottaja (ja blindit). Mut niin kauan kun alotat käsillä millä on se equityedge kavereihin, ja jatkat lyömistä "hyvillä" käsillä (TPTK {tai TPGK riippuen vihusta} tai paremmat) niin kyllä sitä voittoa pitkällä juoksulla tulee.

Swingit itellä on ~40-135BB / normipäivä (sekä ylös että alas) että niihin on toki varauduttava.
      Ja hermoja raastava pelihän tää kyllä on. Lue vaikka mun blogista :f_biggrin:

Jatkuvaa alamäkeä, mut sinnikkyydellä kyllä sieltä noustaan.
      Mä nyt kiskonut $0.25/$0.5 starssilla 40k kättä voittotahdilla 2.22BB/100

0.5/1 ja 1/2 aikanaan pelasin voitollisesti mut nyt shottaukset ottanut jostain syystä joka kerta turpaan... Sitä hyvää nousua odotellessa.
    • elSancho
      elSancho
      Bronze
      Alkuperäinen kirjoittaja poupou
      Mä en nyt ihan tarkkaan saa tässä kii että mitä meinaat. Siis joo on toki on tavanomasta et fiksukädessä on mukana se 2 paistia + alkuperänen korottaja (ja blindit). Mut niin kauan kun alotat käsillä millä on se equityedge kavereihin, ja jatkat lyömistä "hyvillä" käsillä (TPTK {tai TPGK riippuen vihusta} tai paremmat) niin kyllä sitä voittoa pitkällä juoksulla tulee.

Swingit itellä on ~40-135BB / normipäivä (sekä ylös että alas) että niihin on toki varauduttava.
      Ja hermoja raastava pelihän tää kyllä on. Lue vaikka mun blogista :f_biggrin:

Jatkuvaa alamäkeä, mut sinnikkyydellä kyllä sieltä noustaan.
      Mä nyt kiskonut $0.25/$0.5 starssilla 40k kättä voittotahdilla 2.22BB/100

0.5/1 ja 1/2 aikanaan pelasin voitollisesti mut nyt shottaukset ottanut jostain syystä joka kerta turpaan... Sitä hyvää nousua odotellessa.
      Myönnettäköön että mun otos ei ollut sen enempää kuin 5k kättä. Tarkoitin tuossa sitä, että jos koko pöytä lähtee mukaan flopille (mitä tapahtuu usein) niin preflop vahvat kädet kuten AA on hyvin heikolla hapella.

Ja sitten vielä jos saat flopilla vahvan käden. Kaikki joilla pientäkin vetoa tai edes jotain kiinni lähtee kattomaan riveriä, niin sun todennäköisyys voittoon riverillä laskee huomattavasti varsinkin joillain TPTK-käsillä.

Siis kyllähän tuo menis jos olis aina max 2 paistia flopilla mukana, mutta tilanne on se, että mukana on aina vähintään se 2 paistia ja usein koko pöytä. :D Näin ainakin mun 5k käden kokemuksen perusteella. Varmaan monella muulla sivustolla näin ei ole.

Toki en pelaa täydellistä peliä, mutta lähes aina kun olin flopilla edellä niin turnilla/riverillä mentiin ohi. Tilanteet, joissa lähdin makselemaan riverille asti ollen jäljessä oli hyvin harvassa. Toki jos ottais kaikista kaloista tarkat riidit ja tietäis miten niistä saa aina nutseilla maksimit ym. niin eipä tuolla olis tullu ihan niin paljoa turpiin mitä herolle. :f_grin:

Oon kuitenkin aika reilusti keskivertoa parempi pelaaja, vaikka itse sanonkin. Hupissa katkoin jokaisen näistä fisuista jotka tuli vastaan, vieläpä aika nopeesti. Täytyyhän tuossa joku mättää, eli rake vie isomman siivun noista peleistä ja voittavien palaajien suhteellinen määrä on huomattavasti pienempi kuin normipöydissä jotka ei oo täynnä kaloja. Pelaan kalaisalla pokerihuoneella ja limitissähän on "helppo" kalastaa, muissa lajeissa korotuskoot laittaa kyllä fisut verkkoihin.

edit. Niin ja tsemppiä sulle peleihin, toivottavasti biittaat FL:n paremmin kuin hero. :f_biggrin: Taidan kyllä vielä joskus pelailla FL 6maxia, tosin toisella sivustolla.
    • poupou
      poupou
      Bronze
      Alkuperäinen kirjoittaja elSancho
      Siis kyllähän tuo menis jos olis aina max 2 paistia flopilla mukana, mutta tilanne on se, että mukana on aina vähintään se 2 paistia ja usein koko pöytä. :D Näin ainakin mun 5k käden kokemuksen perusteella. Varmaan monella muulla sivustolla näin ei ole.
      En jaksa nyt enempää kirjottaa mut mä oon nyt vetänyt 0.5/1 4.5k kättä -40BB/100.
      Enkä usko et on mun taidoista kii :f_o:

Eli kärsivällisyyttä vaan :s_biggrin:

Ps. Mun tason nosto kusee pahasti.
    • partane
      partane
      Silver
      Voisin tähän vielä yleisesti sen verran sanoa, että kaikista paistikkain pöytä ei aina oo se paras pöytä vaan se on semmonen missä tykkäät pelata ja pelaat voitollista.

Muistaakseni BSS valmennuksessa joskus tuli asiasta keskustelua ja valmennuksen jälkeen jäi ainakin itelle semmonen mielikuva että unelma pöytä ois semmonen, että siinä on max 2 - 3 paistia ja niihin mielellään positio ja sit vasemalla puolen pari tiukkista jolta voidaan ryöstellä blindit.

Se menee jo vähän liian varianssi rikkaaksi jos joka kädellä on flopilla koko pöytä mukana. :f_eek:
    • Khiiniau
      Khiiniau
      Gold
      Millä saitilla ja tasolla elSancho pelaat ? Jos pelaat saitilla jossa paljon pöytiä pelaamallasi tasolla niin pöytävalinta on erittäin tärkeää ja helppo vaihtaa jos ei pöytäseura ole sopivaa. On todella -EV pelata pöydässä jossa on pari paistia ja pari agrompaa kuin hero, nopeasti pöytä silloin vaihtoon jos on valinnan varaa. Mun fixun pelaaminen iPokerilla loppui käytännössä siihen kun vuodenvaihteen rake-uudistuksen takia fixupöytien määrä romahti ja pelaamallani 2/4 tasolla oli tarjolla vain 2-3 joissa pelaajat juuri tuollaisia
    • poupou
      poupou
      Bronze
      Jeah komppaan khiiniauta. Täähän on vähän se että toiset suosii pöytiä missä iso keskipotti, toiset ei. Itse suosin kanssa juuri pöytiä missä players per flop >40% ja keskipotti mahollisimman pieni. Näissä saa useita potteja kotiin ilmaan suurempaa taistelua kun suurin osa vihuista passiivisia.
    • Jim9137
      Jim9137
      Bronze
      Paras pöytä on pöytä jos vihut pelaa vain ässät.
    • poupou
      poupou
      Bronze
      Semmosta toki vaan on vaikee löytää. Pitäs pelata huppia sua vastaan :f_eek:
    • elSancho
      elSancho
      Bronze
      Alkuperäinen kirjoittaja Khiiniau
      Millä saitilla ja tasolla elSancho pelaat ? Jos pelaat saitilla jossa paljon pöytiä pelaamallasi tasolla niin pöytävalinta on erittäin tärkeää ja helppo vaihtaa jos ei pöytäseura ole sopivaa. On todella -EV pelata pöydässä jossa on pari paistia ja pari agrompaa kuin hero, nopeasti pöytä silloin vaihtoon jos on valinnan varaa. Mun fixun pelaaminen iPokerilla loppui käytännössä siihen kun vuodenvaihteen rake-uudistuksen takia fixupöytien määrä romahti ja pelaamallani 2/4 tasolla oli tarjolla vain 2-3 joissa pelaajat juuri tuollaisia
      Pelailin fixua Betfairillä ja siellä on vastaava tilanne 2-4 pöytää tasoilla 0,5/1 sekä 1/2. Ja kaikki pöydät tosiaan noita kalalampia.