Kumpi on parempi: Hold'em vai Omaha?

• Poll
    • What is the correct move here and why?

• 36
        fold
        71%
      • 9
        call
        18%
      • 5
        raise to $4
        10%
      • 1
        push all-in
        2%
      • 0
        raise to $5
        0%
      Total: 51 Votes
  • 11 replies
    • d1ddy
      d1ddy
      Bronze
      texuhan se, sitä tullu pelattua vaan enempi niin ei voi mitään... Omaha tekee hyvää nousua kaikkialla nyt :)
    • andee123
      andee123
      Bronze
      Texas on käteispelinä ehkä hieman tylsähkö, kun pidemmän aikaa pelaa. Toki helpompi hallita ja vihu helpompi riidata, mutta ringissä puoltaisin PLO:aa ja teksua sitten toki turneissa enempi. Omppu viihdyttää enemmän, pistää miettimään enemmän ja tuo yllätyksiä enemmän. Siinä myös turnin ja riverin osuus on kuitenkin suurempi pelillisesti.

Mutta molemmissa on kalaa, ongelma on ehkä se että omat ompputaidot vielä beginner -tasolla joten tyydytään grindaamaan teksua. So far...
    • AnArkhos
      AnArkhos
      Bronze
      Ehkäpä juurikin siksi että huomaa osaavansa peruspulliaista paremmin foldata käsiä jotka kuolevat vaikkapa pöydän pariutuessa, olivat ne johdossa ennen tuota korttia tai eivät.

Lisäksi oon huomannu että osaa haistaa melko hyvin bluffeja (paremmin tosin livenä kuin verkossa, tietty..) joita sitten tulee katottua. Sekin auttaa nimittäin Omahassa jos osaa lukea vastustajan peliä ja arvioida vihun käden oikein ennen kuin jako on ohi. Kokeilkaapa joskus vaikkapa menemällä katsomaan ihan mitä tahansa omppupöytää jonka taso on osastolla järkevä, muttei ammattimainen. Käsiä näkyy suhteellisen usein katsojillekin saakka ja lukuharjoitukset voivat alkaa..

Tätä mä ainakin teen jos oon sattunu menemään poikki tahi alkanut ilmaisemaan tilttailun merkkejä pahan kyykyn jäljiltä.
    • Jim9137
      Jim9137
      Bronze
      Yleensä turnissa on aika selkeästi selvillä ketä ottaa potin. Jos joku vetää ohi vielä riverissa, niin yleensä se tekee sen tappiolla. Ja omahassa on nuo potit vain niin herkullisia... Väittäisin myös, että omahassa tarvitaan vähän psykologista puolta kuin texasissa, mutta asia lienee tapauskohtainen. Se on kuitenkin paljon matemaattisempi kuin texas (fiiliksellä ei kannata lähteä pelaamaan).
    • AnArkhos
      AnArkhos
      Bronze
      Juup. Komp komp vaan.

Omahassa pitää panostaa raivokkaasti ja toivoa ettei kukaan jahtaile mitään käsittämättömiä ohikkavetoja. Kyllä se nimittäin on tultu huomioitua että flopilla saatu nutsiväri ei oikeasti takaa voittoa yhtään sen pidemmälle kuin seuraavan kortin saapuminen. Olet johdossa mutta sepä siitä sitten. Kaksi korttia kun on vielä tulematta..
    • Soini1986
      Soini1986
      Bronze
      Omaha on parempi rinkipeli, mut kyllä Texua turnaukses pelaa mielummin.

Omahas juurinkin toi actionin määrä on hyvä rinkipeleihin. Kun taas Hold'em saattaa joissakin porukoissa olla aika kuivahkoa välillä. Ainakin itsellä on käynyt näin. Mut kyllä sitä Omahaa mielummin pelaa. ;)
    • qodbop
      qodbop
      Bronze
      lause "omaha on saatanan keksintö" on lähimpänä mun mielipidettä..
      tosin hyvin vähäistä ollut sen pelaaminen.
    • srz
      srz
      Bronze
      Etenkin livenä omahan pelaaminen käy hermoon pahasti. Mä unohdan aina, mitkä mun kortit oli :D
    • Jim9137
      Jim9137
      Bronze
      Omaha-pelaajan kolmanneksi tärkein taito on korttien pitäminen ja luku. ;)
    • ColorFlusher
      ColorFlusher
      Bronze
      Oma pelityyli kun on melko aggressiivista niin ehdottomasti omppu on se oikea peli mulle. Lemppari on Omaha Hi/Lo headsup, joka on oikeesti melko sairasta kun vauhtiin päästään.. nimittäin isoja potteja ja jatkuvia korotuksia tulee koko ajan, koska kädet osuu melkein aina jotenkin eikä hupissa kovin kummosia käsiä kyllä edes tarvita. Holdem kuitenkin on huomattavasti parempi turnauksissa ja niitäkin kyllä tulee pelailtua, samoin huppeja.
    • teLuxe
      teLuxe
      Bronze
      PLO pienissä pöydissä on jo maileja edellä muita pelaajia, jos osaa valita hyvät alkukädet. Se on kiva päästä vetämään kärkisetti+nutflushdraw-tyylisellä kädellä jotai gutari+keskipari-viritelmää vastaan aina flopilla kalkut keskellä =)
      Aina tuntuu nutseille löytyvän maksajia, I like it. Varsinkin nyt kun rolli on vähän heikossa jamassa niin omaha+iPokerin paistit pelastaa <3