Betsin valinta

• Sawkko
      Sawkko
      Bronze
      Enemmänhän tämä nyt koskee Hi;tä kuin hilloa, mutta sivuaahan tämä jälkimmäistäkin hieman.

Toisinaan on siis mahdollista valita betsin suuruus :
      Ensimmäinen tapaus kun joudut laittamaan bring inin. Esim 0,25/0,50 -pelissä voit valita laitatko 10cnt bring inin vai täyden 25cnt.
      Toinen tapaus on kun boardisi pariutuu 4th streetillä (vain hi). Voit lyödä joko pienen tai ison betsin.

Millaisella päättelyllä pitäisi valita betsin suuruus? Ensimmäisessä tapauksessa laitan aina vain pakollisen bring inin, en tosin osaa perustella sitä erityisemmin. Jälkimmäisessä tapauksessa lyön lähes aina ison betsin, pienemmän lyöminen vaikuttaa niin epäilyttävälle. Sillä saa kolmosilla eniten rahaa ja vaikeuttaa vetokäsien maksamista jos kädessä onkin vain yksi pari. Lisäksi lyömällä aina ison betsin, vastustaja ei osaa päätellä onko kyseessä kolmoset, 2 paria vai vain yksi pari.

Eli, missä tapauksessa kannattaa lyödä pienempi betsi pariutuneella boardilla ja missä tapauksessa laittaa täysi betsi bring inin sijaan?
  • 1 reply
    • Jim9137
      Jim9137
      Bronze
      En ole lukenut mistään mitään erityistä syytä lyödä se koko betsi jos olet bring-in, vaikka sinulla olisi kolmoset. Yleensä sieltä tulee korotus ja voit sitä korottaa, ansoittaen paljon rahaa pottiin - tokihan sitä olisi ehkä fiksumpaa tehdä vitoskadulla. Jotkut 2+2:laiset harrastavat sitä että ensin lyö jollain roskalla koko betsin, ja sitten kun kaikki pistää sut lajille taukki, tekee sitten sitä vain kolmosilla.

Hi/Lo:ssa Ray Zee totesi, että jos joku korottaa, sillä on luultavasti hyvä, muttei loistava (jolla se olisi ansoittanut) käsi. On siis turha ryöstää totaaliroskalla kun maksu tulee kuitenkin, ja pareja ei mitä luultavammin kannata pelata.

Itse otin Hi:ssa sen linjan että jos pöytäni pariutui, lyön kaksi betsiä. Koska teen sitä aina, jopa silloinkin kun minulla on kolmoset, vihujen on aika vaikea pistää minua kädelle ja voin hyvinkin saada kippejä. Tämä liike aika pitkälti toimii vain hyvien pelaajien kanssa (tai niiden jotka yleensäkin katsovat muita kortteja), huonompien kanssa sehän on yksi ja sama. Ota se value kun on setti, ja sökötä jos ei ole kuin pari.