HM2 HUDin uudistusta?

• Berzerekki
      Berzerekki
      Bronze
      Tevehdys kaikille pitkästä aikaa! :P

Ensinnäkin hienoa, että saatiin suomalaisille oma pieni alue täältä mihin voi ihan suomeksi kirjoittaa :f_biggrin:

Jatkan taas iänikuista microjen grindausta uudella mentaliteetilla ja innolla. Viime projektini "$50--> $500" jäi sinne $189 taalaan kunnes tultiin rytinällä alas ~100 taalaa. Nyt hieman viilentyneenä ja itsepohdiskelulla on aika laittaa uutta matoa koukkuun.
      Olen nyt pelaillut NL2 yli kuukauden aloittaen $10 taalan pelikassalla. Viime kuussa 1600bb plussalle ja tällä hetkellä joulukuuta porskutellaan jo yli 1000bb plussalla. Pelikassakin alkaa olemaan yli $73 taalaa. :f_grin: Eli eiköhän se tästä vielä iloksi muutu..

Niin sitten asiaan!
      Olen pidemmän aikaa jo käyttänyt samoja statseja Hudissa, olen sokeasti pitänyt niitä oikeina vaihtoehtoina ja en ole harkinnut edes vaihtavani tai lisääväni mitään.

Nykyinen HUDini:

Name/TotHands/BB
      VPIP/PFR/3BET/FLOP CBET/TOT Steal
      Flop Fold to CB/TOT fold to 3bet/TOT Fold to steal
      WTSD%(When Saw flop)

Olisiko tähän hudiin jotain lisättävää tai poistettavaa, jos on lisättävää niin mitä sillä lisättävällä statsilla tekee? Varmaan yksi ylisi tuo aggression factor?
      Tähtäimessä olisi isommat tasot vielä jossain vaiheessa, kunnes pelikassa antaa myöten. Senpä takia HUDin päivittäminen "kovempien" pelien tasolle olisi järkevää, jotta pystyisi hyödyntämään tiettyjä statseja paremmin. :f_cool:
  • 8 replies
    • HuhtalaJ
      HuhtalaJ
      Bronze
      Jompikumpi aggressiostatseista olisi rautaa, siispä AF (aggression factor) tai AggFq (aggression frequency). Itse olen tottunut käyttämään ensimmäistä, toiset suosivat jälkimmäistä. Useimmilta löytyy sitten pop-upista se toinenkin.

Muita mitä itselläni on, niin turnin cbet-statsit (tarvitsee todella paljon käsiä ollakseen hyödyllinen), 4bet (tarvitsee paljon käsiä), call 3-bet (tarvitsee paljon käsiä), fold BB to SB steal (taas saa olla aika reilusti käsiä.

Kuinka paljon sinulla on käsiä tutuimmista reguista? Vahvasti veikkaan, ettei näistä lisäyksistä isoa osaa pääse juurikaan hyödyntämään, itsekin monesti miettinyt että turnin cbetit riittäisi olla pop-upissa.
    • Berzerekki
      Berzerekki
      Bronze
      Käsiä tutuimmista reguista huitelee yleensä siellä 550-700 kädessä. Suurinosa sattuu olemaan sitten sitä 100-200 luokkaa: pelaajia jotka satunnaisesti pelaavat, tai pelaavat pidemmän session ja sen jälkeen niistä ei kuulu mitään. Varmaan isommille stakeseille mentäessä nuo regut yleistyvät.

Ps. Pitäisi varmaan postata johonkin muualle tämä kysymys, mutta milloin kannattaa nostaa tasoa ylemmäksi? Esimerkiksi jos höylää Nl2 tasoa ja oma bini on aina 3 dollaria. Sanotaan aina että pitäisi olla tietyn verran binejä pelikassassa, jotta se kestäisi pidemmät downswingit

Esim. NL2 Bin= 3-4 dollaria. Bankroll 73 dollaria = n. 19-23Biniä
      Eli tuon perusteella pelin nostaminen NL5 tasolle ei olisi järkevää, koska 5-6 dollarin biniä on bankrollille vain se 12-13 Biniä yhteensä?? :f_frown:

Toki varmaan talletan tilille jouluna hieman extraa, jotta tasoa pystyisi jo nostamaan.

Originally posted by HuhtalaJ
      Jompikumpi aggressiostatseista olisi rautaa, siispä AF (aggression factor) tai AggFq (aggression frequency). Itse olen tottunut käyttämään ensimmäistä, toiset suosivat jälkimmäistä. Useimmilta löytyy sitten pop-upista se toinenkin.

Muita mitä itselläni on, niin turnin cbet-statsit (tarvitsee todella paljon käsiä ollakseen hyödyllinen), 4bet (tarvitsee paljon käsiä), call 3-bet (tarvitsee paljon käsiä), fold BB to SB steal (taas saa olla aika reilusti käsiä.

Kuinka paljon sinulla on käsiä tutuimmista reguista? Vahvasti veikkaan, ettei näistä lisäyksistä isoa osaa pääse juurikaan hyödyntämään, itsekin monesti miettinyt että turnin cbetit riittäisi olla pop-upissa.
    • keekkini
      keekkini
      Bronze
      Itse alotin myös grindailemaan mikroja, coralin ilmaisella 10$ marraskuun alkupuolella. Nostin NL4/5 tasolle kassan tullessa ~50$, koska noilla tasoilla ei ole juuri ollenkaan eroa ja tuntuu jopa siltä, että NL5 tasolla on enemmän paisteja ja paljon enempi valueta.
      Itse olen aina tykännyt tykittää NL2/5 tasot aggrommalla kassalla, koska sieltä nousee ylös tiukalla ja aggressiivisella pelillä nopeasti. NL10 siirtyessä rollissa on sitten ollu n.20bin.
      Mulla on mikroissa todella yksinkertainen HUD, semmoiset statsit, jotka antavat suuntaa pelaajan pelitavasta eli onko LAG, TAG, fisu jne jne. Toki pop-upeista saa tarkempia tietoja.

Name/Hands/Winrate/BB
      VPIP/PFR/3BET/PostFlopAF
      FoldtoSteal/TOT Steal
      WTSD/W$SD
    • HuhtalaJ
      HuhtalaJ
      Bronze
      Kyllä tuolla sitten sen verran käsiä tulee, että jotkut 4betit ja 3betin maksut voisi laittaakin HUDiin :)

Kassanhallinnassa on tärkeää, että tasojen nousu on mahdollisimman tehokasta ja toisaalta samalla riskinhallinta hyvää, ettei koko kassa kuivu hetkessä kokoon. 20 biniä olisi jo aika aggressiivinen, joten en tuon alle kyllä menisi. Tietty jos on valmis tallettamaan lisää rahaa, niin aggrompikin voi tietysti olla alkuun oikein hyvä.
    • Berzerekki
      Berzerekki
      Bronze
      Kyllä tuolla sitten sen verran käsiä tulee, että jotkut 4betit ja 3betin maksut voisi laittaakin HUDiin :)

Kassanhallinnassa on tärkeää, että tasojen nousu on mahdollisimman tehokasta ja toisaalta samalla riskinhallinta hyvää, ettei koko kassa kuivu hetkessä kokoon. 20 biniä olisi jo aika aggressiivinen, joten en tuon alle kyllä menisi. Tietty jos on valmis tallettamaan lisää rahaa, niin aggrompikin voi tietysti olla alkuun oikein hyvä.

Tuntuu, että olen jumahtanut tuohon NL5 pintaan. Siellä tuntuu olevan eniten kyyliä ketkä makselee ja shovee vain nutseilla. Ei tunnu saavan valueta kunnon käsillä ja sitten löytää ittensä all-in tilanteesta QQ vs KK/AA ja ihmetellään kun ollaan 2-3biniä alhaalla.. :/ Sitten taas tipahdetaan NL2 mistä saadaan hitaasti, mutta varmasti.

Vai onko se tuhkimotarinaa: Grindasin 1 kk microja ja sain pelikassan kasvatettua nopeasti 5 000€.

Näyttö antaa vain periksi 9 pöytään kerralla, niin että hudit näkyy vielä suhteellisen hyvin. Tuntuu, että silti ei vaan käyrä nouse niin jyrkästi kuin haluaisi. Ehkä pitäisi olla tyytyväinen siitä mitä on, eli ylipäätänsä se käyrä on nousussa eikä laskussa :f_biggrin:
    • HuhtalaJ
      HuhtalaJ
      Bronze
      Mitä jos pöytämäärä on liikaa? Varsinkin jos pelaat 6-maxia, niin tuolla pöytämäärällä pelaaminen on nimenomaan sitä grindaamista. Milloin olet viimeksi panostanut pelisi kehittämiseen ja vastustajien tutkimiseen pelaamalla huomattavasti pienempää pöytämäärää?
    • Berzerekki
      Berzerekki
      Bronze
      Mitä jos pöytämäärä on liikaa? Varsinkin jos pelaat 6-maxia, niin tuolla pöytämäärällä pelaaminen on nimenomaan sitä grindaamista. Milloin olet viimeksi panostanut pelisi kehittämiseen ja vastustajien tutkimiseen pelaamalla huomattavasti pienempää pöytämäärää?
      Voi olla, olen pelannut fullringiä, koska tuntuu, että taidot ei riitä tarpeeksi postflop pelaamiseen, kun 6-maxissa käytetään paljon löysempää rangea. Pelottaa tilanteet: Entä jos kaveri maksaa korotukseni ja kädessäni on KJo ja kaveri maksaa KQs. Floppiin tulee esimerkiksi K27 niin miten toimitaan. Mistä tiedän tai miten osaan päästää tuollaisia käsiä irti, mitkä vaikuttaa vahvalta 6-max pöydässä kun taas fullringissä tuollaisen käden kippaaminen tuntuu melko automaattiselta?

Eksyin hieman aiheesta :f_biggrin:
      Pienempi pöytämäärä olisi varmaan parempi, tutkin pelkästään pelaajia HUDin perusteella. Pikainen silmäys kaverin VPIP/AF/PFR/WTSD statseihin antaa informaatiota mitä kannattaa tehdä.
      Ehkä kyse on enemmän mentaalipuolen ongelmista: Turhaudun kun saan käsiä, mutta kukaan ei maksa korotuksiani. Sitten päätän kopata 3-bet shoven JJ vaikka jollain tasolla tiedän, että maksu ei ole kannattavaa. Heti kun siirrytään NL5 pöytiin niin tuntuu, että rahaa tienataan vain coolereilla ja niissäkin ollaan ehkä perässä.. :f_confused:

Miten noita 6-max pöytiä kannattaa lähestyä, ihan näin isompien pelien kannalta harjoituksen vuoksi. Pari kertaa seurannut sivusta mm. highstakes käteispelejä, missä potti on ihan älyttömän suuri ja riverille voidaan mennä pelkästään ässähailla. Ehkä se vaatii nimenomaan niin hyvää tietämystä vastustajasta ja sen pelistä..
    • HuhtalaJ
      HuhtalaJ
      Bronze
      No 6-maxin lähestymisessä on lähinnä se, että käsijoukot ovat etenkin loppupositioista huomattavasti laajemmat ja siten vaikeammin hahmotettavat. Mutta tuotakin on tosiaan ihan hyvä harjoitella täydessä pöydässä etenkin jos koet kuvaamasi kaltaisen tilanteen hankalaksi.

Ja tuossahan itse oikeastaan ratkaisitkin missä ainakin on vuotoa: saatat tietää jonkun ratkaisun toista huonommaksi, mutta teet sen silti turhautumisen vuoksi.