Iltaa mestarit

• Aspi91
      Aspi91
      Bronze
      Mä oon vähän vaihtanut settejä ja alkanut pelittää noita Sit & Go turnauksia, joissa on siis ollut jotain 6-9 pelaajaa...

Ongelmaksi on muodostunut se tilanne, kun on enää yks vihollinen jäljellä, ja se pitäis eliminoida jollain.. Oon pelaillut noiden normi taulukoiden mukaan ihan niinku aikasempiaki vastuksia vastaan, mut oonks siihen olemassa jotain erityisohjeita miten se tilanne kannattas hoitaa?

Onks kellään vinkkejä?

Kiitos

-Aspi
  • 9 replies
    • NutzAreOk
      NutzAreOk
      Bronze
      Tarkoitat tässä varmaan heads up -vaihetta etkä kuplatilannetta? :)
    • Aspi91
      Aspi91
      Bronze
      Tota noin.. en nyt kyllä yhtään tiedä mitä noi termit tarkottaa mutta tod. näk. heads upista on kyse, sillä tarkoitan sitä normaalia tilannetta joka nyt ihan joka turnauksessa tulee mikäli niin pitkälle pääsee että meitä on enää 2 jäljellä.. :D

edit1: niin siis kun alussa on 6 pelaajaa, ja kun näistä 4 on tippunut pois niin jäljellä on mun lisäks 1 joka tarvis tuhota. Miten se saadaan murusiksi se viiminen kaveri? Kattelin tossa just Rambo elokuvaa, haluan sen viimisen täysin tohjoksi...!
    • NutzAreOk
      NutzAreOk
      Bronze
      Heads up on siis juuri se tilanne kun pelataan kaksinpeliä. :)

Selvennetään nyt vielä myös kupla -termiä mikäli se on epäselvä. Esimerkkinä 6 hengen sittari, jossa 2 pääsee rahoille. Tällöin kun kolme pelaajaa on jäljellä, kyseessä on ns. rahakupla kun seuraavan pelaajan tippuessa jäljelle jäävät pääsevät rahoille.

Originally posted by Aspi91
      Kattelin tossa just Rambo elokuvaa, haluan sen viimisen täysin tohjoksi...!
      :D

Se on tietenkin aina vastustajasta riippuvaista miten kyseistä vastustajaa vastaan on kannattavaa pelata. Voit postata vaikka askarruttavia käsiä huppitilanteista niin pohditaan niitä sitten yhdessä. :) Ja jos englanti taipuu niin käytä ihmeessä myös hyväksesi englanninkielistä sittarien strategia -ja käsianalyysialuetta. :f_thumbsup:

Yhtä ja oikeaa vastausta vihujen tuhoamiseen ei siis ole. :f_grin:
    • HuhtalaJ
      HuhtalaJ
      Bronze
      1 vs. 1 tilanteessa kannattaa lähtökohtaisesti pelata todella laajalla käsijoukolla etenkin positiosta. Kun stäkit ovat tarpeeksi pienet (suunnilleen alle 10bb), niin voit suoraan avauspuskea ja tässäkin todella laajalla käsijoukolla.

Kun saavutat hopeatason, saat pusku- ja koppijoukkoihin hyvää materiaalia tästä artikkelista:

Nash Ranges for the Push-or-Fold Play

Lisäksi kannattaa tietysti tutustua videotarjontaan. Korkeammilla tasoilla materiaalia löytyy enemmän, mutta jo perustasolle löytyy muutamia englanninkielisiä huppivideoita - voit siis opiskella hyvin huppisittareista tehdyistä videoista. Muista aina huomioida stäkkikoot!

Tässä perustason rainoja:

Videot

Videoiden avulla saat hyvän kuvan siitä, miten laajoilla käsijoukoilla pelataan, millaisia lyöntikokoja käytetään ja mitä tulee ottaa huomioon pienillä stäkeillä. Jos englanti ei suju, niin myös suomenkielisillä sittarivideoilla ollaan monesti hupissa loppupuolella - varsinaisia huppivideoita ei vain löydy vielä pronssitasolle. Lisäksi käsistä voidaan keskustella myös tällä alueella.
    • Aspi91
      Aspi91
      Bronze
      sössein juurikin tollasessa kuplatilanteessa.. apuja tarvisin myös niihin. Mulla oli about 10BB ja sain käteen 8-7 suittarit herttaa. Siinä jossain taulukossa käskettiin heittää all in ja menin senki virheen sitten tekemään.. Mielestäni pelasin vähän tyhmästi kun tosiaan 2 parasta pääsi palkinnoille ja toisella vihuista oli 3 kertaa pienempi stäkki kun mulla. Olisin tajunnut vähän tiukentaa peliä niin olisin kai saanut sen putoamaan siitä ihan itsekseen...
    • HuhtalaJ
      HuhtalaJ
      Bronze
      Kuplassa on ideana, että katkeamiseen vaaditaan huomattavasti suurempi pottiosuus kuin muulloin. Joudut siis koppaamaan paljon normaalia tiukemmin.

Toisaalta jos vihusi on regu ja myös ymmärtää tämän, niin voit itse puskea normaalia laajemmin, koska saat kipit niin usein. Jos vastustajasi taas on kala joka maksaa hyvin löysästi, joudut puskemaan tiukemmin.

Myös stäkeillä on tottakai merkitystä: oletko itse vaarassa tippua jos häviät käden, puhkeaako kupla jos voitat käden, mistä asemasta jatkat, jos voitat/häviät käden. Tulevatko vihut pudottamaan toinen toisensa helposti, jos väistyt tieltä, vai antautuvatko he jos kiusaat aggressiivisesti?

Suosittelen myös lämpimästi, että katsot Jimin videosarjan kuplapelistä.
    • Aspi91
      Aspi91
      Bronze
      Pidetään tuo mielessä, tarvii vaan opetella yks uus juttu kerrallaan, kiitos! =)
    • NutzAreOk
      NutzAreOk
      Bronze
      Jos tulee lisää kysyttävää niin tänne sitten vaan kyselemään. :f_grin:
    • HuhtalaJ
      HuhtalaJ
      Bronze
      Ja käsiä postailemaan :) Joko englanninkieliselle sittarialueelle tai tänne, molempia kautta saat hyviä vastauksia!