PLO/NLHE5$>PLO1K$ - Joskus..

• playeriman
      playeriman
      Bronze
      On tylsää eikä tehny mieli mennä nukkuun vielä, niin nyt se sitten tapahtuu. Projektipäivis tulille ns. vanhaan kotiin. Tämähän on melkein kuin kylässä kävisi. :D Varoituksen puolikas: Nyt tulee tekstiä vähän enemmän, eli unilääkkeet pois ja nukahtakaa heron proggispäiviksen aloituspostiin!! :heart:

Edittiä: Projekti päättyi maaliskuun puolessavälissä, mut jatketaan samalla teemalla ilman aikarajaa.

Ensin ylipieni kertaus heron pokerihistoriasta niille, joille hero ei ole tuttu. Pokeria olen pelannut muutaman vuoden ilman menestystä. Paisti mikä paisti. :D Enimmäkseen holdemia ja vähän kaikkea muutakin, mutta siirryin kunnolla omahaan viime kesänä ja siinä olen pysynyt ja näillä näkymin sille tielle jään. Mitä nyt yleensä jotain turnauksia pelailen ompun kyljessä.

Olen opiskellut omahaa aika paljon, mutta oppimisen kannalta suurimmat ahaaelämykset olen kokenut loppusyksystä aina viime päiviin asti. Ehkä tärkeimmät opit on tullut Lechrumskin, insyder19 videoista sekä Kyyberi on ollut hyvänä apuna. Kyyberi teki analyysivideon heron peleistä joka muuten löytyy youtubesta. http://www.youtube.com/watch?v=iDWSRITeS_Q
      (Modet muuten voi poistaa linkin jos se ei ole sallittua??) Heron peli on kylläkin muuttunut tuosta, vaikka aikaa on jotain kuukausi kun tuo tehtiin et riidejä siitä ette saa jos yritätte pelaa heroa vastaan, ehkä!! :P
      Skodin valmennuksia ja videoita ei myöskään voi unohtaa mainita.
      -----------------------------------------------------------------------------------------------
      Noni, nyt riittää turhat höpötykset ja mennään asiaan!! :f_biggrin:

Vuoden vaihteesta päätin aloittaa projektin. Päätin meinaan, että 2014 loppuun mennessä mun on ainakin kerran päästävä, mun brm;n puitteissa HUOM!, ottamaan ainakin kerran shottia PLO1K$ rinkeihin. Tykkään pelaamisesta sen verran, että käsimäärien takia se ei ainakaan jää saavuttamatta. :D

Se vaatii:

:club: Ensinnäkin 7 tasonnostoa, eli aikaa on vähän yli kk per tasonnosto.

:club: Todella paljon kurinalaisuutta.

:club: Kaikenmaailman turhien pelilajista toseen vaihtojen poisjättämisiä. Ompun lisäksi hyväksyn turnaukset jatkossakin pelivalikoimaan.

:club:P aljon käsiä.

:club:P elin on pysyttävä kontrollissa jaosta toiseen ilman typeriä spewailusessioita.

:club: Myös riittävästi lepoa ja muuta elämää siihen sekaan.

:club: Opiskelua.

:club: Leakkien karsimista järjestelmällisesti.

Aikataulutukset ja vapaiden pitämiset on mietitty. Joka toinen pelipäivä on omppuja + turnauksia ja joka toinen pelipäivä taas pelkkää omppua, koska piti järjestää aikaa urheilemiseen, lähinnä salilla tulee rampattua. Vapaapäiviä pidän aina kun tuntuu, että en ole tarpeeksi skarppina peleihin. Kesällä vapaata enemmän.

Jotta on paremmat mahdollisuudet päästä tavoitteeseen, olen suunnitellut niin, että jokaiselle tasonnostolle olen antanut aikaa 50 vrk. Nimittäin PLO5$ tasolta PLO1K$ tasolle tarkoittaa 7 tasonnostoa ja pitää olla hiukan siimaa lipsua aikataulusta, varsinkin loppupäästä. Niinhän se menee, että mitä ylemmäs mennään niin sitä haastavammaksi homma käy, ellei tule jotain hyperkuumaa runia. :D Pyrin siihen, että pelaan vähintään 5h/pelipäivä. Tähän mennessä onnistunut helposti.

Välitavoitteina edellisten lisäksi tärkeimpänä olen miettinyt ja myös teen niin, että aion yrittää poistaa leakkeja yksi kerrallaan. Nyt käsittelyssä on spewaaminen, joka on tullut herolle kalliiksi. Kun olen saanut pelin siihen malliin, että peli on määrätietoista ilman liikoja spewejä, siirryn seuraavan leakin kimppuun jnejne.

Opiskelu jatkuu kaiken aikaa. Omien käsien läpikäymistä jne. Naapurisivustoille on ilmestynyt hyviä omahablogeja joissa on ollut todella hyviä käsianalyyseja. Niinku videoitakin. Niitä seuraillen ja skodin, Kyyberin ja mahdollisesti muiden valmentajien koutsuksia sekä videoita seuraan innolla. Jossain vaiheessa tulee otettua myös yksityisvalmennusta.

Tämä projekti ei ole myöskään semmonen, että pelkästään pelaamalla voin yrittää nousta ylemmäs. Päätin heti alusta alkaen, että teen käytännössä kaiken mahdollisen, myös depoja jos voin, että pääse mahdollisimman äkkiä pois ainakin mikroista. Koska olen työtön tällä hetkellä, niin depoja voi kannattaa tehdä käytännössä vain niin kauan kuin pelaan tasoja PLO10$ tai pienempiä. Tää siitä syystä kun ne depot on väkisinkin aika pieniä, koska ylimääräistä rahaa ei juurikaan ole nyt. Jo PLO25$ tasolle pienet depot menettää merkityksensä eikä niistä ole juurikaan apua.

Mutta joo, en taida jatkaa sen pidempään. Ei kehtaa väsyttää porukkaa liikaa. :D Eipäskun jatkan sittekin vähän...

Sen verran vaan, että tämä proggisblogi käsittelee pelkästään tämän etenemistä, koska herolla on jo toinen blogi muualla. Siellä höpöttelen joskus vähän muustakin. Salapoliisit saattaa kyllä löytää sen helpostikin jos tahtoo.

Playeri nimellä kirjoittelen ja tolla nimellä löytynee kyyberin tekemä analyysivideo juutuubista heron peleistä jos modet sattuu poistamaan laittamani linkin. Ei kait tässä muuta jos jotain unohtui niin laitan myöhemmin lisää.

Baitöwei. Olen noussut PLO5$ tasolta PLO10$ tasolle ja PLO25$ on aika lähellä jo. :)

Lisäbaitöwei: Sori liian pitkästä aloituspostista....... :rolleyes:
  • 70 replies
    • NutzAreOk
      NutzAreOk
      Bronze
      Mukavaa, että päätit vihdoin avata päivyrin tänne. Seuraillaan mielenkiinnolla kun nouset raketin lailla kohti nosebleed pelejä. :s_biggrin:

Eikä mikään vanha koti vaan se ihan sama tuttu koti kuin ennenkin. :f_love:
    • CPallo
      CPallo
      Bronze
      Aika kunnianhimoinen projekti, pakko myöntää! Matka on pitkä, mut varmaan teoriassa mahdollinen.

Kannattaa varmaan jo täs alkuvaihees ottaa jotai valmennusta jos aikoo nopeaan nousuun. Jos pystyy sen peruspelin tekemään mahdollisimman hyväks jo nyt, ni se kantaa sit aika pitkälle ylemmillekin tasoille. Toisaalta sit myöhemmin kannattaa ottaa uudelleen valmennusta. Siis noi toki omat ajatukset. Valkku vaa yleensä spottaa leakkeja (pieniä etenkin) helpommin ku herot itse. Myös erilaiset Sweatsessionit muiden pelaajien kaa auttaa.

Toivotaa et pääset eteenpäin. Jos sää pääset kesään mennessä jonnekin PLO200:aan, niin ite lupaan kesän aikana nousta NL25--> NL200 teksun puolella :D !
    • playeriman
      playeriman
      Bronze
      JOS!! käy hyvät ja pääsen oman aikataulun puitteissa kiipeemään tasoja ni ei tässä tule edes kiirettä. Mut kesään mennessä en varmaankaan pääse PLO200$ tasolle vaikka mistä sitä tietää kummonen runi iskee. :P

Lainaan mun toisesta blogista vähän materiaalia.

"Oma aikataulu näyttää takarajoineen seuraavanlaiselta.
      Katon muuten zoomien tasojen mukaan! Voin halutessa ottaa yhden väliportaan PLO500$- PLO1K$ väliin, eli hiukan on siimaa tossa aikataulussa. Oikeastaan hyväkin olla, koska pitää muistaa myös vapaapäivät.

Näin se menee:

Viimeinen takaraja PLO10$ 19.2.
      PLO25$ 10.4.
      PLO50$ 23.5.
      PLO100$ 12.7.
      PLO200$ 31.8.
      PLO500$ 20.10.
      PLO1K$ shotti. Aikaa loppuvuosi.

Naurattaa muuten hiukan, koska aikataulua katsellessa se näyttää jopa helpolta. :D
      Tosielämässä se on kaikkea muuta. Se on vähän kuin joku peli jossa taso kovenee mitä pidemmälle päästään."

Olen edellä aikataulua vaikka vuosi alkoi 30 binin kuopalla. Onneksi ne kuopat tuli PLO5$ ja PLO2$ tasolla johon muuten jouduin menee hetkeksi. PLO25$ taso on ihan lähellä koko ajan ja muutaman päivän sisällä tosiasia, kunhan ei nyt ala tunkittaan. :f_biggrin:
      Pelkästään se, että olen saanut spewejä pois ni on mahdollistanut tämän, tietty pieni depo oli kans apuna.

Valmennusta ei tarvii vielä ottaa, eipä olis varaakaan koska pitäs kumminkin ostaa useampi tunti. Löydän vielä itekin isoimmat leakit kun niitä etsin. Seuraava leakkien tuhoaminen jatkuu call 3bet tilanteista heti kun pääsen spewistä suurimmaksi osaksi eroon. (Vikat pari päivää on ollut hyviä päiviä spewin suhteen, mut pelaan vielä pari kolme päivää, et uhkaako niitä spewejä kumminki tulla vielä liiaksi.) Lainaan taas hiukan toista blogia siitä miks call 3betspotit seuraavaksi:

"Herolla on toi joka ainoassa positiossa pakkasella. Vaikka kokonaiskäsimäärästä call 3bet käsiä on prosentti, eli n 4,5K hanskaa, ni rahallisesti kaikista ompputappioista tämä spotti vastaa 60 pinnaa. Big blindeinä olen tehnyt tässä spotissa tappiota reilu 7000 bb;tä kun kokonaistulos ompusta on -4200bb;tä. Kun tämän huomasin ni tulipa hurja olo. Eli iso, todella isovuotoinen leakkimeri taitaa olla call 3betsin takana."

Taitaa olla kaikista isovuotoisin spotti mitä tiedän omista leakeista ja löysin ton vasta hiljattain!!! :f_eek: Korjataan kyllä. :)

Nyt muuten toivoo, että Nutzilla on ennustajan lahjoja ja se vielä toteutuisi. Pääsisinkin nosebleedeihin. :D Mut lueskellaan vielä loppuilta muiden blogeja täältä ja muualta!

Nyt hyvää iltaa/yötä/huomenta/päivää kaikille. Milloin nyt satuttekin lukemaan tämän. :)
    • playeriman
      playeriman
      Bronze
      Rolli ylitti PLO25$ shottirajan.

Mutta en mene sinne vielä. Koska olen mukavasti edellä aikataulua niin voin alkaa purkamaan rauhassa call3bet leakkeja ja pelata PLO10$ tasolla sen aikaa kun pahimmat leakit on korjattu ennenku menen 25 tasolle. Ehkä ahneus kuitenki yllättää ja meen sinne huomenna, kuka tietää...Mut call3bet leakkien purku alkaa pohjustavasti jo tänään. :)
    • CPallo
      CPallo
      Bronze
      Originally posted by playeriman

Mutta en mene sinne vielä. Koska olen mukavasti edellä aikataulua niin voin alkaa purkamaan rauhassa call3bet leakkeja ja pelata PLO10$ tasolla sen aikaa kun pahimmat leakit on korjattu ennenku menen 25 tasolle. Ehkä ahneus kuitenki yllättää ja meen sinne huomenna, kuka tietää...Mut call3bet leakkien purku alkaa pohjustavasti jo tänään. :)
      Ota yks pöytä PLO25 mukaan ja pelaa samalla PLO10 ja vedä liikit veke :D Ez game :coolface:
    • playeriman
      playeriman
      Bronze
      Originally posted by CPallo

Ota yks pöytä PLO25 mukaan ja pelaa samalla PLO10 ja vedä liikit veke :D Ez game :coolface:
      Toistaiseksi 2 tablaan zoomia ni parempi on sitte joko tai. :D
    • NutzAreOk
      NutzAreOk
      Bronze
      Joko katsastit Kyyberin uusimman omahavideon? :)
    • playeriman
      playeriman
      Bronze
      Originally posted by NutzAreOk
      Joko katsastit Kyyberin uusimman omahavideon? :)
      Kyl! :)
    • NutzAreOk
      NutzAreOk
      Bronze
      Muistutuksena vielä, että käsiä voit edelleen postata analyysejä varten joko meidän omalle strategia-alueelle ja/tai enkkupuolen käsianalyyseihin. Omahan käsianalyysi -ja strategia-alue. :f_thumbsup:
    • playeriman
      playeriman
      Bronze
      Originally posted by NutzAreOk
      Muistutuksena vielä, että käsiä voit edelleen postata analyysejä varten joko meidän omalle strategia-alueelle ja/tai enkkupuolen käsianalyyseihin. Omahan käsianalyysi -ja strategia-alue. :f_thumbsup:
      Mjoo, muistetaan, mut kuka arvioi täällä? Entä enkkupuolella?
      Kyyberihän muuten arvioi jo tuolla muualla ni jos täälläkin ni sama se on laittaa niitä sinne muualle. :D

Helkutti kun alkoi kiukuttaa kun kattelin pelaamiani call 3bet spotteja. Voeeeee mahoton kun hero on pelannut monesti huonosti. Ei ihme, ettei call 3bet spoteissa ole mennyt paremmin. Se on se ainainen sama stoori. Kun ei pysytä pelisuunnitelmassa, sekä lipsutaan rangeista ja spewataan minkä ehtii........jnejne. Varmasti samaa ongelmaa löytyy ihan kaikissa muissakin spoteissa.

Sentään spewaamisen olen saanut ihan hyvin kuntoon, mut vielä on töitä siinä että pysytään paremmin pelisuunnitelmassa ja mietitään mitä siellä pöydissä tehdään, aina!
      No, kun spewit on ollut ihan hyvin kurissa ni pieni ennätys on saatu aikaiseksi. Käteisissä ja varmaan muutenkin eka kerta koskaan voitollisia päiviä peräkkäin yli viikko!! 8 päivää tällä hetkellä ja runi ei ole ollut mitenkään hyvää kuitenkaan. Pikkuhehkutuksen paikka kuitenki. :)
    • Kyyberi
      Kyyberi
      Coach
      Coach
      Enkkupuolella Skod arvioi käsiä. Sinne vaan, saa hänkin tehdä enemmän töitä. :D
    • NutzAreOk
      NutzAreOk
      Bronze
      Originally posted by Kyyberi
      Enkkupuolella Skod arvioi käsiä. Sinne vaan, saa hänkin tehdä enemmän töitä. :D
      Kyyberikin joutaa varmasti silloin tällöin täällä jakamaan mielipiteitään minkä hams.. eikun marsun hoitamiseltaan ehtii. ;)

Tuonne kornerin strategia-alueelle jos postaat käsiä niin ainakin tässä vaiheessa niitä voidaan enemmän näin porukalla mietiskellä, mutta tosiaan enkkupuolella on saatavilla ammattitaitoista ja laadukasta käsianalyysipalvelua ihan virallisesti. :f_wink: :f_thumbsup: Ja onhan meillä täällä ainakin Nemo, jolla on olisi varmasti halua jutella omahakäsistä ja eiköhän tänne saada vähitellen joukkoon muitakin. :)
    • playeriman
      playeriman
      Bronze
      Kehtaa käsiä laittaa käsianalyysiin tonne enkkupuolelle. Jos vaikka kysyn vahingossa et miten pääsee booooordelliiin ku pitäs kysyä et fold pre? :D

Jees, huomenna shotti PLO25$. :f_thumbsup:
      Uskaltaa mennä, koska tänään oli hyvä tilaisuus testata et miten nyt peli sujuu kun on väsyneen tunkkainen olo. Eli just sellainen jolloin ei yleensä kannata pelata. No se meni odotettua paremmin ja jäin jopa plussalle taas. Siitä rohkaistuneena on aika nousta tasoja. Palataan takaisin PLO10$ jos rolli sattuu vajoamaan alle PLO25 shottirajan.
      Se call 3bet spottien tutkiminen ja sen aiheuttama ketutus oli puhdasta kultaa. Siihen loppui, ainakin hetkeksi, poikkeamiset pelisuunnitelmista ja rangeissakin ollaan pysytty loistavasti. Tää ei koske sataprosenttisesti just tätä päivää!!!! :D Mut eilen peli oli erittäin toimivaa.

Palaillaan! :)
    • NutzAreOk
      NutzAreOk
      Bronze
      Kehtaa käsiä laittaa käsianalyysiin tonne enkkupuolelle. Jos vaikka kysyn vahingossa et miten pääsee booooordelliiin ku pitäs kysyä et fold pre? :D
      No siitähän saadaan sitten vaan hyvät naurut, joten pelko pois. :f_biggrin:

Nyt pukkaisi myös VIP-juhlia Tukholman suunnalla. Kannattaa harkita lähtöä kun on muitakin omahamiehiä jo ilmoittautunut. PokerStars VIP Tukholma 26.4.
    • playeriman
      playeriman
      Bronze
      Oishan toi aivan loistava reissu!

Niinku mun tuurilla aina ni miksi ihmeessä kaikki kunnonhauska pitää osua samaan viikonloppuun vähemmän hauskan kanssa, mutta johon kumminki pitää mennä. :( Siis juhlia on tiedossa herollekin samaan viikonloppuun. Ne on silti varpisti tylsempiä kuin toi......voi tätä kurjuuden määrää.

Pokerissa sen sijaan oli parempi päivä. Eka päivä PLO25$ tasolla on takana. Hiukan oli huonoa runia ja jouduin menee hetkeksi takaisin PLO10$ mut onneksi pääsin nopeasti takaisin. Lopulta päivä plussalle. Huomenna jatketaan ja suunnataan kohti PLO50$. :)
    • NemoKala
      NemoKala
      Bronze
      Minkäslaisia huomioita teit tuon call 3bet purkamisen jälkeen?
    • playeriman
      playeriman
      Bronze
      Originally posted by NemoKala
      Minkäslaisia huomioita teit tuon call 3bet purkamisen jälkeen?
      Helou! :)

Viime syksynä kun rakensin open, open call, 3bet jnejne ranget strategyn Lechrumskin sekä insyder19 videoista niin sain hyvät ja perustellut sekä ennenkaikkea toimivat ranget miten pre pelistä lähtien pelataan. Ja jos noista poiketaan niin aina syystä. Mitä on tehnyt hero? :rolleyes: Lainataan toisen blogin tekstiä vähän:

Kun katselin käsiä niin olisin säästänyt usein paljon rahaa pelkästään sillä, että olisin kipannut jo pre silloin kun kuuluu. Kaikilla avattavilla käsillä kun ei tarvitse maksaa 3betsejä. Toisaalta usein olen pelkästään maksanut 3 betsin AAxx käsillä 100bb eff enkä 4 betsannu. Mikä on hiukan hämmentävää.

Flopilla taas olen monesti luovuttanut vaikka olis paikka ollut jatkaa kättä. Toisaalta taas typeriä muuvailuja ollaan tehty aivan väärissä paikoissa ja sitte luovutettu ennen turnia.

Kaikki toi edellä mainittu vain todistaa sen, että kuinka pahaa jälkeä tekee spewailu tai kun muuten keskittyminen ei ole kohdallaan. Toki monista käsistä oli pelattu ennen syksyä, vaikka en läheskään kaikkia käsiä käynyt läpi. Mut oon tehny typeryyksiä vielä tammikuussakin.

Joka tapauksessa korjauksen aloitus on helppoa. Ensimmäiseksi ei spewailla eikä kikkailla. Toiseksi pysytään niissä suunnitelluissa rangeissa, eli avataan rangejen puitteissa, maksetaan sekä foldataan 3betseihin, niinku myös 4 betsataan silloin kun kuuluu, rangejen mukaan. Pidetään mielessä kolmen ämmän sääntö; mieti Mitä teet, Miksi teet ja Miten saadaan paras tulos.
      Pelkästään noiden vinkkien noudattaminen auttaa paljon.

Heron ei tarvinnu olla einstein että ymmärsin mikä vaiva a/si varmasti ihan niinku kaikissa muissakin spoteissa. Oli kyse vaikka 3bet spotit. Jos et pysy pelisuunnitelmassa ja rangessa sekä pelaat spewaten että kikkaillen niin mihinkään et mikroista pääse, piste. :)

Lopuksi kaikille omppuilijoille. Ei voi tarpeeksi suositella noita strategyn Lechrumskin sekä insyder19 omahavideoita. Aivan loistavia. Mutta muistakaa kun katsotte niin katsokaa ne AJATUKSELLA!!Katsokaa vaikka 10 kertaa, kunhan katsotte ne AJATUKSELLA! Tehkää myös muistiinpanoja jos ne auttaa. Ite tein muutaman A4 verran. :)
    • playeriman
      playeriman
      Bronze
      11 päivää putkeen kesti upswing. :)

Mutta niinhän se on, ettei mikään kestä ikuisesti. Vikat pari päivää siis kuoppaa. Ei isoa, mutta kuitenkin. Nyt lähes jännittää. että saanko sittenkään kuukuden alun n 30 binin kuoppaa (bb;inä!) umpeen vai en. Eipä tolla projektin kannalta mitään merkitystä kylläkään ole.

Olen mukavasti edellä projektin aikataulua ja sen suhteen näyttää hyvältä. Oikeat haasteet tulee luultavasti eteen sitten kun alan kolistelemaan PLO50$ tasoa ja taatusti viimeistään PLO100$ ja siitä eteenpäin. Ei ole juurikaan kokemusta tosta tasosta saati isommistakaan. Olis todella hyvä nähdä, että millaista peliä PLO50$ tasolla zoomissa pelataan.
      Skodihan on valmennuksissaan pelannut PLO25$ zoomia ja mulla oli sitä kautta jo vähän käsitystä siitä tasosta. Nousu olikin PLO25$ tasolle helpompaa ja vastasi suurinpiirtein niitä käsityksiä miten tuolla pelataan. Kun olen nyt jonkun verran pelannut niin ei siellä vielä suurempaa hätää pitäisi tulla. Jos vaan oma peli pysyy kasassa, niin varianssi määrää suunnan eikä mikään muu.

Varianssi nimittäin heitti heron takaisin PLO10$, mut pääsin takaisin 25 tasolle. Kuitenki jouduin tänään taipumaan uudestaan ja huomenna jatketaan kympin tasolta. Näissä shottirajoilla pelaamisen aikaan täytyy muuten tottua siihen että hypitään vähän aikaa eestaas. Semmosta se oli silloinki ku olin PLO10$ shottirajalla. PLO5, sitte 10, taas 5 ja taas 10. Kyl se jossain vaiheessa sitten jää taakse, se hyppiminen nääs. :D
    • playeriman
      playeriman
      Bronze
      Piti kirjoittaa tänne erikseen oma sepustus kuukauden peleistä, mutta ku kävin ryypiskelemässä ja kirjoottaminen on vähän vaikeeta ni kopsasin toisesta blogista kkrapsan. :D

Yhteenveto kuluneesta tammikuusta. Omppukäbbyrät muuten saatte vasta vuoden lopussa, tai jos saavutan tavoitteen ennenaikojaan. Vuoden projekti, vuoden käbbyrä. :D Ainoastaan teksukäyrät voin laittaa kuukausittain, koska ne pelit ei kuulu mihinkään projektiin, ne kun on niitä väsypäiväpelejä. Hitto mikä termi on tullu keksittyä....väsypäiväpeli.. :f_ugly:

No joo, mennään asiaan. Ensimmäiset päivät meni palautuessa uudenvuoden juhlimisista joka todellakin näkyi pelissä. Paljon spewailua ja huonoa pelaamista. Oli varmaan huonoa runia seassa kyllä. Alkoi kuitenki ottaan päähän se spewaaminen, joten sille oli tehtävä jotain. Se oli yksinkertaisesti saatava pois. Spewaaminen on aina ollut heron yksi kalleimmista leakeista, ni siitä tuli loistava ensimmäinen välitavoite. Spewit pois! Kesti muutamia päiviä, tai paremminki reilu viikko tai kaks. Sain sen siihen kuntoon, että on tullut lähinnä hyvin yksittäisiä hetken hairahduksia. Pidän sitä tällä hetkellä korjattuna asiana. Spewaaminen on vaan semmonen viirus joka voi palata takaisin. Eli tarkkana saa ton suhteen jatkossakin olla.

Sitten olikin aika hakea seuraava välitavoite. Tutkin hemiä ja erilaisia spotteja kun osui kaikista tutkituista spoteista parhaiten erottuva spotti. Call 3bet spotit. Siinä spotissa ollaan tehty ylivoimaisesti isoimmat miinukset. Jos kaikista käsistä 1% ja kaikista VPIPkäsistä 5% on call3bet käsiä, mutta silti tämä spotti vastaa kaikista ompputappioista 60% ni seuraavaksi välitavoitteeksi se oli helppo valinta.
      Katselin käsiä niin tässä spotissa juurikin ne spewit on ollut todella hyvin esillä. Tavallaan itsestään selvää, koska jos pelaat huolimattomasti ja kikkaillen ni myöskin maksat 3bettejä enemmän mitä kuuluu. Joka tapauksessa alkoi ottamaan päähän katella niitä käsiä. Oli nii huonosti pelattu monet. Ne on ollu niitä kun esim pelkästään kippaamalla käsiä silloin kun kuuluu kipata, ni olisin säästänyt paljon rahaa.

Ymmärsin että kun oon spewaillut paljon call 3bet spoteissa ja en ole pysyny mm rangeissa, niin sama ongelma on vaivannut ihan varmasti kaikissa muissakin spoteissa. Koska olen saanut spewin suurinpiirtein kuriin ja tulokset parani pelkästään sillä, sekä pysyin hyvin rangeissa käsien tutkimisten jälkeen, niin päätin keskittyä vähäksi aikaa pelkkään grindaamiseen. Haluan nähdä muuttuuko call 3bet käyrien suunta positioittain mihinkään suuntaan spewin korjaamisen jälkeen. Jos ei niin sitten on paljon muutakin ongelmaa kuin spew ja voi olla jopa rangeissa vikaa. Katotaan sitä tuonnempana.

Sillävälin oli hyvä aika ottaa seuraava välitavoite käsittelyyn, nimittäin pöytämäärän lisääminen. Vaikken sitä aiemmin sanonutkaan ni zoomin 6 tablaamisen tarkoitus oli totuttautua useampaan zoompöytään. Herohan on grindannut 2 zoompöydällä+ 2-4 MTT pöytää siinä sivussa. Kokeilin hetken 4 tablata ja siinä oli pikkusen liian kiire ja peli kärsi. Piti palata 2 tablaamiseen. Eilen päätin sitten pelata 6 zoompöydällä niinku tänäänki, tarkoituksena että 4 tablaaminen zoomissa ei olisi enää ongelma ja pystyn pelaamaan niitä yhtä hyvin kuin 2 tablaamallaki. Ei tarvinnut kuin yhteensä 10- 12 tuntia 6 tablaamista ja kun tänään kokeilin 4 tablata ni tavoite on saavutettu jo nyt. Hyvä homma ja tarkoitus on jatkaa zoomailemalla 4 pöytää. Ehkä joskus 6 pöytää zoomia, mut nyt ei ole sen aika.

6 tablaamalla muuten sitä spewiä vasta olikin, tänään. Kiirettä piti, vaikka tosin eilen jostain syystä tuntui ettei nii kovaa kiirettä olis ollut. :D Totuttautuminen kuitenki maksoi herolle jotain 10 biniä, mikä on kyllä paljon, mut näen silti jatkoa ajatellen, että tämä oli +EV teko.

Mitäs muuta. Pelijako selkiytyi. Turnaukset alkoi häiritsemään omppua jostain syystä call3bet spottien tutkimisen jälkeen joten enää niitä ei pelata omppujen ohessa, muuta kuin isot frollit ja ehkä joskus jotain pientä. Sen sijaan niille päiville kun on liian väsy pelaamaan kunnolla omppua, mut silti tekee mieli pelata, piti keksiä peli.
      Ratkaisu oli suht helppo sen jälkeen, kun satuin yks päivä pelaamaan muuten vaan zoom teksua. Sitä pystyy pelaamaan suht aivot narikassa jos pelaa rehellisesti eikä bluffi liikoja tai eti pää märkänä koko vihujen leakkeja. Pelaa vaan yksinkertaista pokeria. En tiedä johtuuko paljosta ompun pelaamisesta vai mistä, mutta raha tuntuu irtoavan helposti zoomteksusta tollakin strategialla, ainakin NL10$ ja siitä pienemmillä tasoilla. Siispä sopiva väsypäiväpeli. :D

Enskuussa jossain vaiheessa alan purkamaan tarkemmin call3bet spotteja ja siitä sitten muita spotteja. Sitä ennen pelkästään grindataan jotain 20K- 30K hanskaa ja katotaan muuttuuko call3bet käppyrä johonkin suuntaan spewin korjauksen jälkeen kun ollaan pysytty myös rangeissa.

Jotain saattoi jäädä sanomatta, mutta palaillaan taas jossain vaiheessa. Onnea peleihin kaikille, paitsi mua vastaan!! :D

Teksujutut muuten löytyy toisesta blogista, tää kun on omppuprojektiblogi. :D