Millainen kello ranteessa?

• NutzAreOk
      NutzAreOk
      Bronze
      Parin Suomalaisen julkisuuden henkilön kellouutisoinnin innoittamana tällainen ketju. Ensin kuitenkin pieni huomio: Tämän ei ole tarkoitus olla mikään bragging(kehuskelu jos joku ei osaa Lontoota) ketju kenellä on hienoin tai arvokkain tiuku ranteessa vaan ihan mielenkiinnosta millaisia aikarautoja kukakin käyttää. :) Lisäksi olen itse hurahtanut kelloihin viime aikoina. Eli omistat sitten Rolexin tai Mikki Hiiren kuvalla varustetun lastenkellon niin kuvaa kehiin. :s_cool:

Heitetään myös ilmoilla parit kysymykset. Onko rannekello mielestäsi statussymboli? Katsooko kukaan nykyään oikeasti aikaa rannekellosta tänä kännyköiden aikakautena vai onko se vain pelkkä koriste?

Avataan peli parilla Invictan mallilla.

Invicta Signature II 7410

Invicta Speedway TT 9224

• 16 replies
    • Detrusitol
      Detrusitol
      Bronze
      Siis kellohan on varmaan ainoa "koru" mikä sopii miehille. Näin baari-illan jälkeen heitetääs heron kellon kehiin. Pari vuotta vanha, paikallisesta liikkeestä hommattu. Hinta jotain 80e
      Aikaisemmin oli kotimainen Leijona kädessä, mutta neljännen takuuhuollon jälkeen pinna katkes ja vaihdoin merkkiä. Ja en ole katunut :f_ugly:

Klikkaa fotoo suuremmaks ->

Ja ehkä enemmän nykyään ns. statussymboli. Näen kyllä seksikkäämpänä ajan katsomisen ranteesta kuin jostain kämäsestä älyluurista, mikä vielä yleensä luiskahtaa näpeistä lattialle tuhannen ... päreiksi :P
    • Khiiniau
      Khiiniau
      Gold
      Ajan katson edelleen kellosta paitsi tietokoneella ollessa se näkyy ruudulla.
      Kellon tärkein ominaisuus on että se näyttää luotettavasti aikaa. Seuraavaksi materiallin pitää olla syöpymätöntä jottei tule teräviä syöpymiä jotka rikkovat paidan ja takin hihat. Lisäksi tyylikäs mutta huomaamaton, pieni (ei liian pieni), ohut ja kevyt ja kestää uimassa käynnin.
      Vaatimukseni täyttää Seiko Titanium, reilu vuosi sitten maksoi muistaakseni alle satasen.
      [img]http://[IMG]https://i677.photobucket.com/albums/vv133/Khiiniau/Seiko.jpg[/IMG][/img]
    • NutzAreOk
      NutzAreOk
      Bronze
      Sen verran tuli erään kelloliikkeen nettisivuilta luettua noista kellojen vesitiiviydestä, että esim. tuo Seiko jossa näyttää olevan water resist 50 metriin niin käytännössä tuo mun käsittääksi kuuluu luokkaan, joita ei suositella käytettävän esim. uidessa ja käytännössä pitäisi olla korkeintaan roiskekestävä. Eli tuo ilmoitettu kestävyys ei välttämättä aina läheskään toteudu ja pienikin vedenpaine saattaa jo hajottaa kellon. Ei toki päde varmasti kaikkiin, mutta tällainen pieni varoituksen sana, että harkintaa kannattaa käyttää. :)

Ja hienoa jos Seiko on kestänyt pienet polskuttelut. Onhan se laadukas merkki.
    • Detrusitol
      Detrusitol
      Bronze
      Originally posted by NutzAreOk
      Sen verran tuli erään kelloliikkeen nettisivuilta luettua noista kellojen vesitiiviydestä, että esim. tuo Seiko jossa näyttää olevan water resist 50 metriin niin käytännössä tuo mun käsittääksi kuuluu luokkaan, joita ei suositella käytettävän esim. uidessa ja käytännössä pitäisi olla korkeintaan roiskekestävä. Eli tuo ilmoitettu kestävyys ei välttämättä aina läheskään toteudu ja pienikin vedenpaine saattaa jo hajottaa kellon. Ei toki päde varmasti kaikkiin, mutta tällainen pieni varoituksen sana, että harkintaa kannattaa käyttää. :)
      Juu näin ohjeistettiin minullekki aikanaan. Leijonassani oli juurikin tuo 50m-vesitiiviys, mutta vedet meni sisään jo hyvin kevyestä ja nopeasta pulahduksesta. Pääsi pieni määrä vettä siihen lasin ja kellotaulun väliin. Kello toimi ihan normaalisti, mutta aikanaan vesi tiivistyi lasin pintaan, jolloin ei nähnyt enää kelloa kunnolla :f_frown:

Tuossa nykyisessäni on 10ATM (1ATM = 10m) ja se on kestäny pulahdukset ihan hyvin :)
      Vesiurheilua kun harrastan on mulla nykyään ihan siihenkin hommaan oma aikarautansa, mutta hyvä, että nuo hienommatki kellot kestävät pienen vesisateen :f_cool:
    • Urpo567
      Urpo567
      Bronze
      Minä tilasin Pokerstarsilta sen niiden tarjoaman Citizen kellon, kun sen sai alennuksesta noin 12000 FPP:llä. Todella kaunis kello omasta mielestäni ja sisältää mukavia ominaisuuksia, kuten herätyksen yms. Onnistuin kuitenkin tiputtamaan sen kaakelilattialle jolloin näyttö meni pirstaleiksi. Seuraavana päivänä vein sen paikalliseen Timanttiset-liikkeeseen korjattavaksi, ja olen kohta puoli vuotta odotellut yhteydenottoa. He sanoivat, että heillä kun ei sellaista merkkiä ole valikoimassa, niin se pitää lähettää johonkin ulkomaiden kellojen korjauspaikkaan. En tiedä, kestääkö "erilaisten" kellojen korjaus yleensä näin kauan, vai ovatko he vain hukanneet kelloni..
    • Detrusitol
      Detrusitol
      Bronze
      Originally posted by Urpo567
      Minä tilasin Pokerstarsilta sen niiden tarjoaman Citizen kellon, kun sen sai alennuksesta noin 12000 FPP:llä. Todella kaunis kello omasta mielestäni ja sisältää mukavia ominaisuuksia, kuten herätyksen yms.
      Juu se on kyllä nätti :) Tilaisin varmaan itsekkin mikäli noin paljon FP-pisteitä ropisisi tilille.

Seuraavana päivänä vein sen paikalliseen Timanttiset-liikkeeseen korjattavaksi, ja olen kohta puoli vuotta odotellut yhteydenottoa. He sanoivat, että heillä kun ei sellaista merkkiä ole valikoimassa, niin se pitää lähettää johonkin ulkomaiden kellojen korjauspaikkaan. En tiedä, kestääkö "erilaisten" kellojen korjaus yleensä näin kauan, vai ovatko he vain hukanneet kelloni..
      Mene ihmeessä kysymään asiasta! Mulla itseasiassa kävi vähän samalla tavalla ja oli sen verran halpa kello, että en mennyt ikinä tiedustelemaan kelloni tilannetta vaan kävelin naapuriliikkeeseen ja ostin uuden tilalle..
    • Urpo567
      Urpo567
      Bronze
      Kävin kerran tuossa joulun aikoihin kyselemässä. Sanottiin vaan, että ei ole vielä tullut ja ottavat kyllä yhteyttä sitten.. :D
      Tänään juuri ajattelin käydä kyselemässä jälleen kelloani, mutta myöhästyin vartilla kun liike meni kiinni klo 16... Sitten sopivasti oli täällä strategyllä tällainen kellokeskustelu käynnissä :)
    • NutzAreOk
      NutzAreOk
      Bronze
      Sitten sopivasti oli täällä strategyllä tällainen kellokeskustelu käynnissä :)
      Telepaattinen yhteys. :f_biggrin:

Maanantaina uutta yritystä. Ei sellaista kelloa kyllä saa jättää sille tielleen. Liike on sitten varmaan velvollinen sen korvaamaan jos on hukattu? Kannattaa nyt vähän tivata sieltä mikä kestää ja ei kai ole hukattu.
    • Urpo567
      Urpo567
      Bronze
      Telepaattinen yhteys tosiaan :D

Joo pitänee käydä kyselemässä heti kun kerkiää. Toki se korjauskin maksaisi varmaan 50-100€ ja kellon hinnaksi tuli alennuksesta ostettuna alle 150€, eli ei se nyt ihan katastrofi olisi jos ne sen hukkaisi.. :D Voisin pyytää korvausta sillä ei-alennetulla hinnalla ja ostaa sitten uuden starsilta :pokerface:
    • NutzAreOk
      NutzAreOk
      Bronze
      Voisin pyytää korvausta sillä ei-alennetulla hinnalla ja ostaa sitten uuden starsilta :pokerface:
      Niin mikäköhän sen tämän hetkinen arvo lienee. Kyselyä Starsin suuntaan. :f_cool:
    • Urpo567
      Urpo567
      Bronze
      No kun sitä tuolla Vip Storessa myydään 20000 FPP hinnalla, niin 1,6c per piste tekee 320$ :f_cool:
    • ilari27
      ilari27
      Bronze
      Mulla on tällainen pokerisaitilta tilattu. Jotain 80€ taitaa olla arvoa. Aika teini mutta olen tykänny tosi paljon varsinkin silikonisesta nauhasta ja hyvästä laadusta. Uimisen yms. kanssa ei oo ollu ongelmia. .)

Tietääkö muuten kukaan saako yleisesti kellon kalenterin jotenkin oikeasti kohdilleen niin että karkausvuodet yms on oikein?
    • Urpo567
      Urpo567
      Bronze
      Pokerstarsin kellossahan on täydellinen kalenteri karkausvuosineen, mutta en tosiaan tiedä saako sitä kohdilleen esimerkiksi tuollaisessa kellossa mikä sinulla on. Toki sen kalenterin voisi pyörittämällä saada oikein mutta tuskin olisi vaivan arvoista :D
    • NutzAreOk
      NutzAreOk
      Bronze
      Tällainen löytyi vielä noihin ATM-merkintöihin liittyen.

Merkintä Roiskeet Suihku Uiminen, Snorklaus Laitesukellus
      Ei merkintää Ei Ei Ei Ei
      30 M/3 ATM Pienet roiskeet Ei Ei Ei
      50 M/5 ATM Kyllä Ei Ei Ei
      100 M/10 ATM Kyllä Kyllä Ei Suositella Ei
      200 M/20 ATM Kyllä Kyllä Kyllä Ei
      yli 300 M/30 ATM Kyllä Kyllä Kyllä Kyllä

Tietääkö muuten kukaan saako yleisesti kellon kalenterin jotenkin oikeasti kohdilleen niin että karkausvuodet yms on oikein?
      Tähän liittyen en löytänyt nopeasti oikein mitään kunnon infoa.

Kellot, joissa on ikuinen kalenteri huomioivat ajan poikkeukset, kuten karkausvuodet ja eri pituiset kuukaudet (Perpetual calendar englanniksi).
    • Khiiniau
      Khiiniau
      Gold
      Joo, ei ole tarkoitus sukellella tuon Seikon kanssa. Uima-altaassa ja meressä rannalta uinnin tuo on kyllä kestänyt. Patterin vaihto usein myös rikkoo "vedenpitävän" kellon tiivisteet siten ettei kestä enään minkäänlaista kastumista.
    • ColorFlusher
      ColorFlusher
      Bronze
      Oon laiska ja laitan netistä vaan kuvan. Kello siis Candino C4405/2, jolla ikää 4 vuotta ja hyvin on toiminut.