Oikea strategia mikro omaha zoomiin?

• mrihq
      mrihq
      Bronze
      Paluu pokerin pariin koitti muutaman vuoden hiljaiselon jälkeen, ja kuten arvata saattaa, olen hukassa ja hävinnyt plo2 zoomissa. Eniten päänvaivaa aiheuttavia asioita olen listannut alle:

1. Miten pelata ässät? Oma otanta on pieni, mutta aina 3 tai 4 betatessa on vastustaja kipannut. Ei kait näitä kannata siitä huolimatta alkaa pelata väärin limppailemalla?

2. Olen hävinnyt eniten kaksilla pareilla eli kannattaako kaikki settiä huonommat suosiolla kipata ennen showdownia? Vastustajat makselevat pienillä väreillä jopa kuningasvärisuoran mahdollistavaan boardiin johon itsellä on blokkerit. Eli blokkeribetsit ei kannata mikroissa, olenko oikeilla jäljillä?

3. Onko olemassa jotain omaha stove ohjelmaa, jolla pystyisi alkaa opettelemaan rangeja?

4. Peli mikroissa on todella passiivista. Häviän eniten juuri kaksilla pareilla ja gutareilla, kun vastustaja valuttaa 3 streettiä aina paremmilla.

Minkälaisella vedolla kannattaa maksella vastustajan lyöntejä, eli kuinka monta outtia pitää olla, jotta voi maksaa esim. puolen potin lyönnin? Nyt tää menee vähän mutu tuntumalla.

5. Kannattaako yliparilla maksaa floppi, jossa on pieniä kortteja? Nyt olen järjestäen kippaillut kaikki muut paitsi AA ja KK.

Käsihistoriaa tai statseja ei ole vielä laittaa, kun omaa rahaa en aio sijoittaa Hemiin, vaan grindaan sen jos en mene katki ennen sitä.

Oma tavoitteeni on pelata 10 tuntia viikossa ja pitkällä aikavälillä tienata 2 € / tunti, eli 80 € / kk + rakeback, joka pitäisi olla ihan saavutettavissa oleva.
  • 2 replies
    • PerusJamppa
      PerusJamppa
      Bronze
      1. Miten pelata ässät? Oma otanta on pieni, mutta aina 3 tai 4 betatessa on vastustaja kipannut. Ei kait näitä kannata siitä huolimatta alkaa pelata väärin limppailemalla?
      Omahassa se ei ainakaan minun mielestä ole ollenkaan paha juttu jos vihut kippaa pre. :)
      Equityt on kuitenkin sen verran lähellä toisiaan että jos vihut vapaaehtoisesti sen realisoimisesta luopuu niin todella hyvä. Tietysti on mahdollista että vihut laittaa sinut niille ässille ja kippaa niitä vastaan heikomman equityn omaavat kädet, eli esim. Axxx ja parit.

2. Olen hävinnyt eniten kaksilla pareilla eli kannattaako kaikki settiä huonommat suosiolla kipata ennen showdownia? Vastustajat makselevat pienillä väreillä jopa kuningasvärisuoran mahdollistavaan boardiin johon itsellä on blokkerit. Eli blokkeribetsit ei kannata mikroissa, olenko oikeilla jäljillä?
      Välillä ne pitää kipata ja välillä ei. Se riippuu niin monesta asiasta että mitään simppeliä vastausta ei vain pysty antamaan. :(

Blokkeribetsi on itsessään ihan ok jos siitä on vain hyötyä kyseistä vihua vastaan. Blokkerikorttien turvin lyöminen kipin toivossa ei ainakaan omien kokemuksien mukaan mikroissa juuri koskaan toimi. Tietysti jos on riidejä niin sitten tilanne on eri.

3. Onko olemassa jotain omaha stove ohjelmaa, jolla pystyisi alkaa opettelemaan rangeja?
      http://www.propokertools.com on varmaan lähimpänä. Odds Oracle olisi tietysti ihan ehdoton valinta jos oikein haluaa numeroihin uppoutua, mutta se on maksullinen.

PokerStrategyn Omaha Equilab on myös ihan pikkunäppärä perushommiin.

Minkälaisella vedolla kannattaa maksella vastustajan lyöntejä, eli kuinka monta outtia pitää olla, jotta voi maksaa esim. puolen potin lyönnin? Nyt tää menee vähän mutu tuntumalla.
      Tämä on ihan perus pottikertoimet/outit laskentaa. Kannattaa ihan ensi alkuun ottaa nuo "haltuun" niin pelaaminen helpottuu välittömästi.

5. Kannattaako yliparilla maksaa floppi, jossa on pieniä kortteja? Nyt olen järjestäen kippaillut kaikki muut paitsi AA ja KK.
      Tähän ei myöskään voi sanoa mitään yksinkertaista pelitapaa koska se riippuu niin monesta seikasta. Ainoa yleispätevää edes hipova ohje minkä uskallan heittää on se, että positiosta voi maksaa useammin. :D
    • mrihq
      mrihq
      Bronze
      Kiitokset vastauksesta. Olenkin aina session jälkeen käynyt käsiä läpi tolla equilabilla, joka vaikuttaa ihan hyvältä työkalulta. Yritin ladata eilen myös tuota propokertoolsia, mutta sitten Avast keskeytti lataamisen väittäen tiedostossa olevan virus. Täytyy kokeilla huomenna uudestaan.

Onnistuin moninkertaistaa rollin Starssin flippiturnauksessa. Kuvastaa kyllä hyvin omaa osaamistani, kun suurimmat voitot ikinä on saanut olematta itse edes koneella silloin.