Miten saada naiset kiinnostumaan pokerista?

• MikkoMi
      MikkoMi
      Bronze
      Pokeripiireissä on pitkää pohdittu, kuinka korttipelien kuninkaan pariin saataisiin houkuteltua entistä enemmän naisia. Ideariihet ovat täyttyneet ajatuksista ja lisää naisia on löytänyt tiensä korttipöytiin, mutta silti he ovat edelleen hyvin aliedustettuina miehiin nähden.

Kolumnisti Barry Carter paneutuu aiheeseen tuoreessa kirjoituksessaan.

Oletko Barryn kanssa asiasta samoilla linjoilla? Entä millaisia keinoja itse keksisit naisten houkuttelemiseksi pelin pariin? Vai oletko kenties sitä mieltä, että pokerin on miesten laji, eikä naisia peleihin kaivata.

Keskustelu on avattu. Ota kantaa!
  • 4 replies
    • Detrusitol
      Detrusitol
      Bronze
      Otsikko näytti houkuttelevalta kunnes näin viimeisen sanan ;(

Pokeri nähdään kuitenkin yleisesti ottaen uhkapelinä, eikä taitopelinä. Ihan biologiset/psykologiset asiat sukupuolten välillä tekee naisten edustuksen vähän laihaksi. Ainakin vielä. Kaiken lisäksi ei ole vielä naispuolista pokerikuuluisuutta Ungarin, Brunsonin ja Iveyn seuraksi näin esimerkkinä. Toki viime aikoina tosiaan mainitut Selbst ja Coren ovat pitäneet naisiston mainetta hyvin yllä.

Suomessa eniten mediajulkisuutta keräävät ovat kaikki miehiä, vaikka naisissa tasokkaita pelaajia löytyy kotimaastakin.

Mikäli pokeri nähtäisiin semmoisena hauskana ajanviettotapana silloin tällöin voisi kokeilijoita olla paljon enemmän ja samalla lisääntyisi varmasti naisten määrä, jotka innostuisivat pokerista enemmän.. Ihan tervetullutta olisi ehdottomasti. Allekirjoittanut ei osaa lukea naisia ainakaan korttipöytien ulkopuolella :coolface:
    • NutzAreOk
      NutzAreOk
      Bronze
      Mielenkiintoinen artikkeli.

Detrusitolilta hyvä pointti. Miten saada asiasta tietämättömien, tässä tapauksessa erityisesti naisten mieleen, istutettua ajatus pokerista taitopelinä?

Sitten otan vielä kiinni tuosta kommentista toiseen asiaan vaikka meneekin aiheen ohi hivenen. Kuka lasketaan pokerikuuluisuudeksi? Mielestäni kaikki maailman huipulla olevat naispelaajat voi laskea pokerijulkkiksiksi. Selbst, Coren, Boeree, Rousso ja muutama muu. Siinä määrin nämä naispelaajat eivät kuitenkaan ole näkyvillä jos verrataan esim. Phil Iveyyn. Sekä Iveyn että Selbstin kasvot kertovat yhtä vähän tavalliselle tallaajalle kun taas vähääkään pokerimaailman kanssa tekemisissä olevat todennäköisesti tunnistavat molemmat.

Naisille suunnatut promootiot sekä netissä että livenä ovat hyväksi ko. asialle. Erityisesti aloittelevien naispelaajien kannalta, jotka saattavat tuntea olonsa paremmaksi pöydässä yhdessä saman sukupuolen edustajien kanssa.

Jos mietitään ihan kotipelitasolla niin tähän jokainen meistä miehistä pystyy vaikuttamaan. Ottakaa naisia mukaan peleihin. Pelatkaa kahdestaan kumppanin kanssa. Ties vaikka pian molemmat grindaisitte netissä.
    • aikkis
      aikkis
      Bronze
      Luin noi teidän kirjoitukset. Naispelaajia saisi paremmin mukaan pokerin pelaajien joukkoon sillä, että tuotaisiin esille pokerista se, että pokeri on uhkapeliä. Pokeri ei ole vain sitä vaan pokeri on taitolaji, jossa voit kehittää taitojasi niin pitkälle kuin ikinä haluaa. Yksi isoimpia miespelaajien virheitä on se, että pelipöydissä asti saa kuulla vähättelemistä ettei naiset tajua pokerista mitään tai saatikka edes kykene oppimaan pelaamaan tai kehittyä pelaajana hyväksi. Turnausten aikana on pelipöydissä saanut kuulla pilkkaamista siitä, miksi nainen on pelaamassa edes ku se on liian tyhmä pärjätäkseen turnauksessa alkukierroksia pitemmälle kuitenkaan. Nuo pilkkapuheet ei ole edes kaikki pahin vaan yksi ikävämpi tilanteita oli se, että turnauspyödässä pelin aikana chat-ruutuun tuli ihan suoraa pilkka tekstiä useamman käden aikana, mikä muuttuu entistä pahemmaksi kun mies haukkui tyhmäksi oppimaan pelaamaaan pokeria ja pärjäämään pelissä, joutui itse tilanteeseen jossa hän oli minua vastaan all in jaossa ja olin saanut kuulla että pelini loppuu siihen jakoon joka oli meneneillään, koska olin idiootti joka panosti all in häntä vastaan. Mutta kuinkas kävikään riverin näytön jälkeen, hän tippui turnauksesta ja minä vein sen jaon potin sekä sain kuulla olevani maailman suurin idiootti ja helvetinmoinen "hannu hannu" joka voitti silkkalla tuurilla. Mistä ei ollu kyse vaan minulla oli parempi käsi heti flopista lähtien ja sain kannnustajia puolta pitäviä pöytään jääneistä pelaajista ja uusia ystäviä pelisivustolta jonka turnauksessa olin pelaamassa. Niin ja jos ei tullut tuosta tekstistä esille niin olen nainen ja pelaan pokeria. Minut aikanaan sai aloittamaan pokerin pelaamisen avomieheni sekä yksi hänen ystävistään ( mies ) ja paras ystäväni ( nainen ) vaikka sitä ennen en ollut koskaan pelannut enkä tiennyt tuon taivaallista texas hold'em säännöistä.
      Näiden kolmen henkilön kannustaminen ja se, että huomasin kehittyväni pelaajana ja sitä kautta pärjäämään pelipöydissä minusta pokerin pelaaja. Kokemuksen perusteella uskon, että naiset alkaisivat pelaamaan pokeria enemmän kun tuotaisiin esille se, että pokeri on pelinä uhkapeli mutta minusta enemmän taitolaji jossa pystyt kehittämään taitojas paremmaksi ja ettei heti ensimmäiseksi olla mollaamassa "liian tyhmiksi" pelaamaan vaan naiset ovat pelaajina yhtä hyviä kuin miehetkin eikä kukaan ole mestarissa pokerissa saman tien aloittaessaan. Minut sai aloittamaan se ajatus, että pokeri on taitolaji jossa voit kehittyä hyväksi pelaamalla ja ettei pokeri ole pelkästään uhkapeliä vaan molempia uhkapeliä ja taitolaji jossa kehittyessäni pelaajana pystyn voittamaan miespelaajia.
    • Kyyberi
      Kyyberi
      Coach
      Coach
      Moro aikkis. Sen verran sanoisin että tuo vastustajan avautuminen nettipokerissa chattiin on aika tyypillistä, eikä liity sukupuoleesi. Ja eihän sitä netissä edes voikaan tietää. Ihmiset käyttäytyvät aika typerästi silloin kun voivat tehdä sen anonyymisti, valitettavasti.

PokerStrategylla keskustelu on suomeksi käytännössä täysin hiipunut, mutta muualla on kyllä menestyviäkin naispelaajia. Jos hyväksyt kaveripyynnön niin pystyn lähettämään yksityisviestin liittyen suomalaisiin naispelaajiin.