Mobiili -vs- Työpöytä

• Detrusitol
      Detrusitol
      Bronze
      Kummasti hiljennyt foorumi? Kesälomat kuumottaa? :f_cool:
      Anyway pidän itse foorumia elossa spämmikirjoituksillani :D

Elikkäs lähinnä itseäni varten otsikon mukainen projekti. Vertaillaan mobiilipelaamisen ja työpöytäpelaamisen eroja niin henkisesti kuin fyysisestikin. Projektia jatkan niin pitkään kun tuntuu mielekkäältä, mutta ainakin kesän yli kartoitusta olisi tarkoitus tehdä.

Pelimuodot

1) NLHE Cash 6-max (2-max varauksella)
      2) PLO Cash 6-max (2-max varauksella)
      3) HUNL Sit'n'Go
      4) HUPLO Sit'n'Go
      5) Joitain pelimuotoja, mutta otannat jäivät näistä ekstroista vähäisiksi (MTT, PLO5) joten vastuuvapauslausekkeen omaisesti kehotan suhtautumaan varauksella liian pienen otannan tuloksiin.

Panoskoot ja binit vaihtelee. Starssin välilehden "Low"-tasoilla kuitenkin pysytään :f_p:

Säännöt

Mobiilissa pöytiä päälle saa kerrallan vain neljä, joten enempää ei pidetä työpöydälläkään pelatessa. HUD:in käyttö sallittua työpöydällä, vaikka mobiilin moista ei ole edes mahdollista saada. Mobiilissa pelatessa mobiilimerkki pitää olla näkyvissä. Mobiilia saa pelata kännykällä ja/tai tabletilla. Pelipaikka on vapaa.

HUD:in puuttumisen takia mobiilissa tarkkojen käsimäärien laskeminen on turhan työlästä, joten mitataan puhtaasti peliaikaa. Lasken tasapeliksi 20bb tai alle eroavat tulokset. Session pituudet pyritään pitää suurinpiirtein samoissa. Sittareiden osalta pidetään 10 tai alle binin eroavaisuutta tasapelinä.

Pidätän oikeudet muutoksiin :megusta:

Ihan vapaasti kommentteja :) Pelaako muut mobiilivempeleillä?
  • 8 replies
    • MikkoMi
      MikkoMi
      Bronze
      Testailu on ollut harkinnassa, mutta toistaiseksi en ole mobiilisti vielä pelannut. Espanjan Starsilla tuntuu suuri osa pelaajista vetelevän joko tablet- tai puhelinikoneiden kanssa ja kieltämättä näihin kavereihin tulee suhtauduttua hieman erilailla.
    • HitThe1Out
      HitThe1Out
      Bronze
      Kieltämättä tablettipelaajat tuntuu useammin pelaavan muita levottomammin, ja oon itekki huomannu et jos tabletilla pelaa niin tulee joku alkukantanen tunne pelata vähän enemmän käsiä.

Mielenkiinnolla odotan vähän objektiivisempia havaintoja :)
    • HuhtalaJ
      HuhtalaJ
      Bronze
      Meikäläinen ainakin innostuu aina, kun pöytään tupsahtaa hupissa seuraksi mobiilipelaaja. Mobiili + platinatähti aiheuttaa ristiriitaisia tunteita joskus, mutta tähän mennessä nekin kombot ovat olleet maukkaita ;)
    • Detrusitol
      Detrusitol
      Bronze
      Käteipeleilyä

Lähinnä nyt kun olen pokerinurkkaani päivitellyt paremmaksi ei tule enää fiilistä heittää pitkäkseen tabletin kanssa. Kuitenkin olen saanut jonkunlaisen datan lähinnä PLO käteispeleistä.

Olen siis kännykällä pelannut lähinnä töissä kun on ollut hiljaisempaa. Toimistotyötä teen, joten pokeri ei ole todellakaan ollut täyden fokuksen alaisena. Tästä johtuen tulee Omahassa pelattua vain semmoisia käsiä mitkä näyttää nopeasti vilkaistuna kivalta.

Nopea snapshot miltä näyttää pöytä mun puhelimesta pelattuna (900bb stack :f_love: ). Pöytää pelasin siis Galaxy S2:lla

Yleisiä huomioita! :

1. Mobiilmerkki aiheuttaa paljon tilttaamista. Omahassa varsinkin on näkynyt aivan käsittämättömiä suorituksia ihan reguilta. Pohjarattaat 4-betataan ihan suoraan vaikka olen pelannut tosi nitisti. Eli mobiilipelaajalle ei anneta juurikaan krediittiä ainakaan aluksi. Se vaikutelma, että "ton on pakko olla fisu" luo myös mahdollisuuksia aika maukkaisiin bluffeihin :)

2. Mobiilipelaten pääsee yhdellä pöydällä pelaten paremmin pelin "sisälle". Tai allekirjoittaneella on ainakin semmoinen fiilis. Ei ole mitään hudeja tai muutakaan ylimääräistä ruudulla. Sinänsä päätelmä ei ole ihme; olen napsinut kolme pyttyä tabletilla pelaten.

3. Mobiililla pelaten sattuu sillointällöin bugi, jolloin se näyttää Herolla olevan yhteys poikki, vaikka ihan hyvinhän pelaaja itse siinä touhua katselee :D . Pitää vain nopsasti bootata starsin softa niin pääsee Disconnected-tilasta pois.

4. Pöytien valitseminen on mobiililla melko vaikeaa. Elikkä käytännössä menet täysin sokkona pöytään. Ainoa tieto minkä saat on pelaajien määrä.

Tuloksia!

Peliaika tähän asti 15h, ja mobiilin profit on +93,47$

Työpöydän tulokset kuvassa

Otanta on vieläkin suhtkoht pieni. Suuret all-in-potit ovat osuneet työpöydän kohdalle, joten tästä vertailusta tulee vielä pitkä prosessi :f_cool:

Seuraavaksi lisää käteispelejä ja HU-sittareita :)
    • HuhtalaJ
      HuhtalaJ
      Bronze
      Hyvältä näyttää alku! Miten jatkunut meno tässä reilun viikon aikana?
    • Detrusitol
      Detrusitol
      Bronze
      Originally posted by HuhtalaJ
      Hyvältä näyttää alku! Miten jatkunut meno tässä reilun viikon aikana?
      Pitääpä raportoida yksi hauska tapaus tuossa toissaillalta.

Ajattelin, että menen aikaseen maaten. Otin tabletin ja ajattelin kuunnella musiikkia samalla lukien s-postit ynnämuuta. Spotifyta saa siis ilmaiseksi kuunnella tabletissa.. :f_cool:

Rupesi sitten kutkuttamaan pokeri ja avasin yhden 15e HU-sittarin, vastassa toki joku tosi vakkariregu. Pelasin todella huonosti, koska ajatukset olivat käytännössä jo nukkumisessa, joten taisin hävitä kolme matsia ihan suoraan. Heron yksi heikkous toki onkin, että pelissä on hyvin useasti myös ego. Rematchia otettiin sitten useasti ja taisin tabletilla ottaa tormistaumisen jälkeen neljä voittoa putkeen.

Kyseessä siis erittäin LAG-tyyppi. Vihu oli kova menemään ohi, eli Heron kortit eivät oikein pitäneet ja rupesin siinä makuuasennossa ollessani hieman tilttaamaan. Tein calldownin K-hailla ja näytin aika idiootilta vihun näyttäessä A-hain.

Jälleen rematch ja hermostuin niin paljon, että avasin koneen ja eikun HUD:in kanssa mättämään. Aukaisin toisenkin pöydän vihua vastaan. Lopputuloksena mätettiin 3,5h kahta pöytää HU-sittareita :D

Tappiolle jäin matseista pyöreästi 60$, mutta EV:n kanssa varmaankin lähellä BE. Menin sitten takaisin makuulle ja katselin niin sama tyyppi taas lobbyssa istumassa. Eli eikun tabletti tulille ja taas matsia. Voitin seuraavat kolme ihan suoraan, joten aikalailla BE yöstä :f_cool:

Toki töissä vireystila ei ollut paras mahdollinen 2,5h yöunien jälkeen, mutta oli ihan hauska yö tällä kertaa pokerin eikä aikuisviihteen parissa :f_cool:

Yritän saada 100 raportoitua sittaria niin kertoilen niistä sitten enemmän =)
    • HuhtalaJ
      HuhtalaJ
      Bronze
      Melkoinen yö :D
    • Detrusitol
      Detrusitol
      Bronze
      Vähän hiljaista menoa.. Huomenna pistän konetilauksen menemään, jolloin saan vähän ammattimaisemman otteen taas.

Kuukausi sitten suurinpiirtein nykyisen koneen käyttis vaan sekosi, joten asensin järjestelmän uudelleen. Luonnollisesti kaikki asennukset ja datat hävisi samalla. Olen vain ollut niin laiska, etten ole jaksanut resetoida PT4 lisenssikoodia tai asentaa muutakaan sen suurempaa. Jälleen kerran HUD:ien trialit kehiin :D

Eli työpöydän heikkous on juurikin tämä, tabletit ja luurit on kohtalaisen toimintavarmoja ja mobiilinetti yleensä on aina pystyssä vaikka kaapelimodeemi sanoisi sopimuksen juuri kriittisellä kohdalla irti.

Sen verran kuitenkin pitkästä aikaa pääsin työpöydälläkin rouhaisemaan.. Toki vielä kuumottaa liikaa 100 money jump, joten vielä ei Heron kantti kestä finaalipöytään menemistä. Mulla on nelossijoja tuosta turneesta ainakin neljä, joten nyt pronssisija jo kohensi hieman itseluottamusta :)

10,50$ HU Super-KO, Sija 3 = 160$ + KO

Tablettipelaaminen aika vähissä kun töissä on kiirettä pitänyt, ei ole pahemmin joutanut pitämään pöytää taustalla, koska siinä sitten kävisi niin, että pokeri, sekä itse työnteko kärsisivät.

Mutta katsellaan...