Uusi nousu microista ylöspäin.(+muijalle matkarahaa)

• TykkiMuna
      TykkiMuna
      Bronze
      Hei! Ajattelin monen viikon harkinnan jälkeen aloittaa blogin täällä.
      Aloitin pokerin vuonna 2007 ja vuoden verran hakkasin päätäni seinään ja samalla hävisin n. 2000e. Vuoden jälkeen aloin pysymään omillani ja jopa voittamaan. Muistan että taitekohta elämässäni oli jonkin opetusvideosivuston löytyminen vuonna 2008(en muista oliko DC vai CR). Tämän jälkeen huorailin bonuksia ja tein ok tulosta aina nl200 tasolle asti(pääosin nl100), jolla elätin itseni vuoteen 2011 asti kunnes kiinnostus loppui täysin ja paloin täysin loppuun.
      Aloitin koulun uudelleen ja tällä hetkellä opiskelen yliopistolla fysiikkaa. En koskenutkaan pokeriin ennen viime kesää jolloin deposin satasen pokerstarsille. Pelailin epäsäännöllisesti viime syksynä ja jouduin nostamaan lähes 700e loppuvuodesta(n.70% silloisesta kassasta) kun opintolainat loppuivat kesken. Pidin alkuvuodesta pienen tauon ja huuhtikuusta asti olen aloittanut vähän tiiviimmän pelaamisen.
      Olen pelaillut +-0 viimeiset 50 000 kättä vaikka olin pitänyt itseäni pokerijumalana nl25 tasolla. Viime kuussa katselin hieman opetusvideoita ja huomasin pelini olevan todella pahasti kehitystä jäljessä ja viime syksyn tuloksen olleen ainakin osittain vain hyvää tuuria. Pelaajat ovat mikrotasoilla nykyään parempia kuin 08.
      Päätin etten voi antaa asian olla(+tarvitsen rahaa loppuvuodeksi) ja haluan olla edes nl50 tasolle asti voittava pelaaja. Ongelmana oli ettei luottosivuillani (pokerisivut/pokeritieto) ollut minkäänlaista eloa enää ja luulin ettei suomalaista pokeriskeneä enää ollut. En ollut kuullutkaan pokerstrategy.comista mutta nopealla selauksella päätin rekata tänne ja aloittaa ipoker-verkossa bonarin grindaamisen.
      Nyt siis heinäkuu menee bonarin selvittämisen ja pokerin opiskelun kanssa. Yritän postailla tänne käsiä, fiiliksiä, tuloksia ja suunnitelmia. Tasona nyt alkuun nl20 ja kassa on 500e ->nl50 kun kassa 1500e jne... :D
  • 23 replies
    • NutzAreOk
      NutzAreOk
      Bronze
      Tervetuloa PokerStrategy.comille TykkiMuna! :)

Oletkin jo näköjään päässyt hyvään alkuun kun jo kultatasokin plakkarissa. :f_thumbsup: Ootko miten paljon muuten jo ehtinyt perehtyä sivustoon?

Tämän linkin takaa löytyy Suomenkielisiä opetusvideoita NL käteiseen. Linkkasin ne tähän jos et ole sattunut niitä vielä löytämään. Suomenkielisiä videoita löydät muuten kun menet Videos-sivulle ja sieltä vaihdat osoitepalkista .com tilalle .fi.

Käsiä voit postata analysoitavaksi tietenkin blogin lisäksi Suomikornerin strategiakeskusteluun. Kannattaa myös ehdottomasti käyttää hyväkseen ilmaista enkkupuolen käsianalyysipalvelua.
    • TykkiMuna
      TykkiMuna
      Bronze
      Wow! Kiitoksia. En ollutkaan huomannut tuota ja pitää katella nuo pois alta. En ole vielä päässyt grindailussa eteenpäin kun veljen polttarit oli eilen ja tänään hieman heikompi olo. Päivän tavoite on pystyä olemaan pelaamatta ollenkaa. Olen huomannut että suurimmat kuoppaukset tulee itselleni darrassa. Yksi asia minkä olen tältä sivulta löytänyt (ja kokenut hyödylliseksi) on equilab. Minulta on aina löytynyt Hem/PT ja jonkin verran tullut pokerstovea käyteltyä mutta tuo on osottautunut jo nyt todella hyödylliseski leluksi. Pienellä googlettelulla löysin vastaavia useamman(kaikki maksullisia) ja pieni paniikki iski kun aloin miettimään kuinka loistaviksi kaikki on tullut sen muutaman vuoden aikana kun olen itse ollut poissa peleistä. Toisaalta lelut on kaikille samat ja en usko suurimman osan pystyvän saamaan paljoakaan irti näistä kehittyneimmistä ohjelmista. Exelin ja stoven kanssa on pystynyt ennenkin vastaaviin mutta nyt analysointi on vain tullut helpommaksi. Otan päivän tavoitteeksi postata yhden käden jossa olen mielestäni ollut pihalla ja katsoa yhden nl videon(suomenkielisen). Mutta nyt safkaamaan. :s_grin:
    • NutzAreOk
      NutzAreOk
      Bronze
      Originally posted by TykkiMuna
      kun veljen polttarit oli eilen ja tänään hieman heikompi olo.
      Tästä tietää, että on polttareissa on pidetty hauskaa. :f_biggrin:

Tosiaan tuo Pokerstove on myös ihan pätevä ohjelma, mutta equilabissa on paljon enemmän ominaisuuksia ja jos tässä nyt yhden mainitsee niin pystyy mm. laskemaan tuleville kaduille equityt mahdollisille eri korteille.
    • TykkiMuna
      TykkiMuna
      Bronze
      Kuun ensimmäinen grindipäivä on sitten ohi ja reilu tuhat kättä jaksoin painaa nl20 speediä. +50e ja pelillisesti ihan ok olo. Blindeissä olen yhä hieman pulassa kun en niitä osaa oikein puolustaa. Minireissu on nykypäivänä aika standardi napilta ja tuntuu että saan lähes kaikilla käsillä oddsit maksaa BB:stä, mutta ilman positiota tuntuu että teen paljon virheitä(yleensä kippaan liian herkkään). Olen yrittänyt löytää jotain strategiavideota/keskustelua asiasta mutta en oikeen ole saanut vastausta asiaan. Mun vanha BB fold to BTN steal oli 73%(40 000 kättä starsilla) ja nyt kun olen viimeiset 2800 kättä kokeillut maksella hieman laajemmin ja prosentti on ollut 57%. 3bettaan n.9% ajasta. Muutenkin preflop pelissä on vielä parannettavaa vaikka luulin sen olevan itselläni jotenkin hallinnassa. Availen liian löysää ja joskus ajaudun autopilotille enkä adjustoi oikein takana olevien vihujen mukaan avausrangejani. Onneksi tässä on elokuun loppuun asti aikaa ennen kuin koulut jatkuvat. Yritän jakaa pokerin opiskelun ja pelaamisen n. 1:4. :s_cool:
    • TykkiMuna
      TykkiMuna
      Bronze
      Plääh... Heräsin klo 9 ja söin aamupalan, join kupin kahvia ja päätin ilman mitään lämmittelyjä kokeilla painaa kolmea speed pöytää. Noh sessio loppu 114 käden kohdalla ihan kaameeseen lahjotukseen kaverille.

IPoker, $0.10/$0.20 No Limit Hold'em Cash, 4 Players
      Poker Tools Powered By Holdem Manager - The Ultimate Poker Software Suite.

Hero (SB): $20.82 (104.1 bb)
      BB: $45.40 (227 bb)
      CO: $23.62 (118.1 bb)
      BTN: $20.23 (101.1 bb)

Preflop: Hero is SB with Td Jd
      CO folds, BTN raises to $0.50, Hero raises to $1.80, BB folds, BTN raises to $4.20, Hero calls $2.40

Flop: ($8.60) 2s As 2h (2 players)
      Hero checks, BTN checks

Turn: ($8.60) 8h (2 players)
      Hero bets $4.30, BTN calls $4.30

River: ($17.20) 3s (2 players)
      Hero bets $12.20, BTN calls $11.73 and is all-in

Results: $40.66 pot ($2.00 rake)
      Final Board: 2s As 2h 8h 3s
      Hero mucked Td Jd and won $0.00 (-$20.23 net)
      BTN showed Ah Kd and won $38.66 ($18.43 net)

Vähän oli typerä olo taas. Uskon että peliin vaikutti 2min aikasemmin hävitty AA vs 99 pre all in sekä pieni väsy/nälkä. Voisin koittaa tehdä jonkinlaisen tavoite listan tänne ja yrittää jopa noudattaa sitä. Se voisi sisältää pelimäärä/opiskelu/liikunta/ruokailu/peliaika-tavoitteita. Kirjoitan ne ennen seuraavaa sessiota mutta nyt syömään.
    • TykkiMuna
      TykkiMuna
      Bronze
      Nyt hieman ruokaa nauttineena voisin aloittaa listaamisen.

Viikkotavoite:
      -Aloittaa 10 sessiota(kesto väh. 30min).
      -Pelata vain hyvällä tuulella(ei nälkäisenä/vihaisena/väsyneenä).
      -Pelata vain yhtä pelimuotoa(tämän kanssa joskus ongelmia).
      -Katsoa opetusvideoita ~4h(ei liikaa että kykenee myös sisäistämään asiat).
      -Analysoida yksi kokonainen sessio(vaikka tuloksellisesti huonoin sessio voisi olla hyvä).
      -Analysoida kerran viikossa merkatut kädet ja ongelmallisimmat postata tänne.
      -Syödä tasaisesti ja hyvin(ei mitään uppopaistettua :D ).
      -Olla ulkona joka päivä vähintään tunnin.
      -Tehdä kolme lihaskuntotreeniä.

Elokuun loppuun:
      -Pystyä viikko viikolta nostamaan hieman volyymia.
      -Käsimääriä en halua miettiä.
      -Paino -2kg.
      -Olla parempi pokerinpelaaja.

Yritän pitää tänne kirjaa siitä miten hyvin viikkotavoitteeni pitävät. Haluan uskoa että motivaationi kestää ja tämän blogin alkuperäinen tavoite oli laittaa tavoitteeni julkiseksi jotta se loisi lisää painetta pysyä niissä. Unelmissa olisi pystyä saamaan pokerista tulevaisuudessa hyvä lisäansio opiskelun ohella. :s_grin:
    • NutzAreOk
      NutzAreOk
      Bronze
      Mukavasti tulee heti alkuun päivityksiä ja tavoitteetkin näyttää olevan kohdallaan. :)

Yksi mitä olen itse ajatellut pian kokeilla on merkkailla ylös tuntemuksia session aikana ja lähteä sitä kautta tarkastelemaan sitä millä tuulella tulee pelailtua. En tiedä onko juuri sinulla minkäänlaista tilttiongelmaa, mutta kun listasit että tavoite on pelata vain hyvällä tuulella niin miksei arvioida omia tuntemuksia session aikana ja merkitä niitä sitten ylös?
    • HuhtalaJ
      HuhtalaJ
      Bronze
      Tervetuloa blogittamaan TykkiMuna! Noista suomenkielisistä NL-videoista voin suositella ainakin HitThe1Outin tuotantoa tuoreemmista videoista.

Big blindilta voit aika hyvin puolustaa buttonin miniavausta vastaan tosi laajasti (jos myös BU avausrange on laaja) ja ainakin 3bettiä voinet hilata ylöspäin. Tietysti riippuu tosi paljon vastustajasta ketä vastaan tehdään mitäkin. Postflopilla sitten aseina on donkkeja ja sökökorotuksia, mutta huomaa, että saamillasi kertoimilla voit ihan hyvin sökökipata aika paljon floppeja osumattomia ilman huolen häivää.

Jotain muutakin oli vielä mielessä mutta ehti unohtua kun pelasin tuossa välissä :D
    • TykkiMuna
      TykkiMuna
      Bronze
      Päivä pulkassa ja tulos hyvä +130€(eilinen jäi -60€). Pystyin hyvin pitämään pään kunnossa melkein koko päivän ja runnasin hyvin. Olin päättänyt lopettaa vikan session 5min sisällä kun mulle tuli squeeze paikka KQo lla. No alkuperäinen sitten 4 bettas ja tietty katkoin itseni 150bb syvänä. Vastustajan kanssa ei minkäänlaista historiaa ja syy katkeamiselle oli vihun korkea 4b-range(käsiä huimat 50kpl :D ). Pystyin koko päivän tuohon asti pitämään itseni kurissa ja pelaamaan suht solidia peliä ja pitämään potit kurissa. Olen syönyt tasaisesti ja hyvin pitkin päivää, käynyt tunnin kävelyllä ja soitellut kitaraa. Ilta menee sitten tyttöystävän ja fudiksen parissa :) . Huomisen tavoite pelata 2000 kättä ja pitää turhat aivopierut kurissa. Ja kiitoksia HuhtalaJ:lle vastauksesta bb vs. btn kyssäriin + videosuosituksesta. Katselin aamulla yhden HitThe1Outin vipanalyysi videon ja oli kyllä hyvää tavaraa tämmöiselle mikropaistille :s_love:
    • TykkiMuna
      TykkiMuna
      Bronze
      No niin... Ensimmäinen viikko takana ja kirjoitellaanpa miten meni. Eli käsiä pelasin 9200 (olisi voinut olla enemmän) , tulos oli bonuksien kanssa 189€, liikuin melkein kuten piti(kävin joka päivä vähintään tunnin kävelyn mutta unohdin lihaskunto harjoitteet), ruokailu oli parempaa kuin aikaisempina viikkoina mutta kaksi kertaa innostuin käymään hampurilaisella. Pelinlaatu parani loppuviikkoa kohden huimasti ja tilttailu meni minimiin sekä keskittyminen parani(tosin jouduin tiputtamaan volyymia). Muutenkin viikko meni alku viikon paria lievää tilttiä lukuun ottamatta hyvin. Viikosta voisin antaa itselleni arvosanan 3 (0-5).

Tälle viikolle jatkuu samat teemat kuin viime viikolle eli yritän koko ajan parantaa peliä, opiskella sitä ja lisätä pikku hiljaa volyymiä ilman että se haittaa pelisuoritusta.
    • TykkiMuna
      TykkiMuna
      Bronze
      Pieni tauko päivityksistä. Viime viikko meni hieman hukkaan(pokerin osalta) kun sain pelipäiviä vain neljä tehtyä(perhe syyt). Nyt tässä on eilinen mukaan luettuna yhdeksän päivää ennen kuin tulee viikon matka lappiin. Ajattelin ottaa itselleni 20 000 käden tavoitteen tälle ajalle. Pystyn keskittyneesti pelaamaan kolmea speed pöytää kerrallaan ja yritän saada jollakin lailla neljännen mukaan. Pelin opiskeluun varaan hieman vähemmän aikaa kuin viime viikkoina mutta kuitenkin sen n. tunnin/päivä. Liikunta on ollut paranemaan päin mutta ruokavaliossa olisi hieman parannettavaa. plaplaplapla....

Eilen oli vähän nihkeä päivä. sain 900 kättä pelattua ja pidin pienen tauon ennen seuraavan session aloitusta. No jostain kumman syystä päätin aloittaa 5e turnauksen(sain ostettua jollain lipukkeella). Noh vitutti koko ajan enkä kyennyt pelaamaan kyljessä yhtään käteistä ja loppujen lopuksi pelasin yhtä turnausta vajaa 4h ja rahastin reilu 10e :( . Noh ehkä mä joskus opin. Huomaa selvästi että alkukuun kova into alkaa laskemaan ja pelimäärät pienenemään. Motivaatio on nyt tärkein saada takaisin ja volyymi hieman kovemmaksi. Mä tykkään pelata pokeria mutta tuntuu vain että olen liian laiska menestyäkseni. Teen itselleni aikataulun ja noudatan sitä seuraavat 9 päivää... :)
    • HuhtalaJ
      HuhtalaJ
      Bronze
      Tsemppiä jatkoon ja toivottavasti moti löytyy. Mietin vain sitä että jos motivaatio laskee, niin onko järkevää yrittää kovasti lisätä volaa? Jos pokeri alkaa viedä liikaa aikaa ja sitä tekee väkisin enemmän, niin eikö se helposti laske motivaatiota entisestään? Tietenkään sekään ei tee hyvää jos sitä ei pelaa paljon yhtään, mutta sopivan balanssin löytäminen voisi toimia paremmin kuin taakan lisääminen.
    • TykkiMuna
      TykkiMuna
      Bronze
      Joo täysin samaa mieltä että väkisin tekeminen tuhoaa motivaation lopullisesti. Eilen lueskelin muiden blogeja ja katselin videoita josta oma motivaationi sai hieman buustia. Tästä innostuneena sain pelailtua oikein mukavasti ja pirteinä aikoina sain lisättyä neljännen pöydän ilman että meni liikaa autopilootille. Käsiä nyt 3/20 tavoitteesta. Nyt kahvia... =)
    • TykkiMuna
      TykkiMuna
      Bronze
      Hei taas. Pientä päivitystä tännekkin. Eli viime kuu meni tuloksen osalta hyvin (+410e) mutta käsimäärät eivät vastanneet sitä mitä olisin halunnut(23k). Syyksi laitan kuumat ilmat ja kodin huonon ilmastoinnin. Elokuun alun olin mökillä ja nyt olen päässyt taas grindin makuun. Olen pelaillut hieman HU sittareita harjoitus mielessä ja blindipelini on parantunut ainakin omasta mielestäni. Joudun tukien takia käymään vielä elokuun loppuun yhden matematiikan kurssin mutten anna sen häiritä pelejäni. :D Kuun tavoitteista en osaa sanoa. Yritän olla ainakin ahkerampi ja pelata vieläkin paremmin kuin viime kuussa. Mutta nyt jatkuu grindi/koulu... :s_grin:
    • TykkiMuna
      TykkiMuna
      Bronze
      Muutama päivä tätä kuuta grindanneena alkaa taas ahdistamaan. Olen vetänyt tosi huonosti ja tulos on -8bin ev -12bin. Jotenkin alkanut taas luistamaan omista säännöistä ja kokeillut kaikkea ei toimivaa mm. 6 speed pöytää päällekkäin ( = tulos jyrkkään laskuun) ja omahaa (= en osaa). Nyt olisi taas aika laittaa itseni kuntoon ja saada tämä kuukausi paremmin liikkeelle. Olen unohtanut pelin opiskelun täysin ja alkanut pelaamaan sessioita täysin lämmittelemättä vain että saisi tarpeeksi käsiä. Nyt unohdan typerät käsi tavoitteet ja keskityn pelaamaan kun siltä tuntuu ja käytän aikaa myös pelin analysointiin. Motivaatio on vain jännä kun se katoaa niin ei sitä väkisin saa takaisin. Otan tavoitteeksi myös päivittää tänne useammin tunnelmia. Mutta nyt syömään. :)
    • HuhtalaJ
      HuhtalaJ
      Bronze
      Miksi luistat omista säännöistäsi? Miksi 6 speed-pöytää kerralla? Mitä tahdot tehdä/saavuttaa ja kuinka nämä ratkaisut edesauttavat sitä?
    • TykkiMuna
      TykkiMuna
      Bronze
      Tässä on nyt tullut pari päivää otettua vapaata pokerista ja tänään aloittelen kevyesti käymällä kaksi tällä viikolla pelaamaani sessiota(tai ainakin isoimmat kädet niistä). Itse grindaus ei tänään onnistu perhe syistä. Huomenna olisi tarkoitus aloittaaloppu kuun grindaus. En ole vieläkään päässyt eroon tiltistä ja tämä viikko osoitti sen hyvin. Vaikka pelissäni on vielä paljon reikiä uskon suurimman vuodon löytyvän omasta päästäni. Kun pokeri alkaa vaikuttamaan negatiivisesti ihmissuhteisiin pitäisi alkaa miettimään onko se enää kovin mielekäs lisäansion lähde. Varsinkin kun peleinä on juustohampparitasot. Uskon että tilttiin vaikutti muutkin asiat kuin huono tulos ja olen yrittänyt tässä hieman tutkia omaa itseäni. Olen viime kuun alusta tähän päivään vajaassa 30k kädessä voittanut 5.5bb/100 ja tulokseen pitäisi olla enämmän kuin tyytyväinen. Olen tehnyt itselleni selväksi että jos peli alkaa vaikuttamaan normaaliin elämään millään lailla kotiutan pennini ja lopetan pelaamisen kokonaan.
    • HuhtalaJ
      HuhtalaJ
      Bronze
      Hyvää tulosta olet kyllä tehnyt viime aikoina :)

Tilttijuttujen ja muidenkin mentaalipuolen vuotojen kanssa painiminen on aika hankalaa, ne eivät tunnu yhtä helpoilta ja yksinkertaisilta lähestyä kuin pelitekniset asiat. Ongelmille olisi hyvä löytää laukaisukohta, todellinen syy ja tausta (esim. voittaminen/häviäminen, pelko, itseluottamus, huonommalle häviäminen) ja yrittää sitten osoittaa oman reaktionsa epäloogisuus. Suosittelen tosi lämpimästi apuvälineeksi Jared Tendlerin kirjaa The Mental Game of Poker. Kirja on aika huokean hintainen ja halutessaan sen voi ladata myös ilmaisena äänikirjana. Kirjan kanssa on kuitenkin todella paljon helpompi työskennellä kunnolla tiltin kanssa, joten käyttäisin itse äänikirjaa vain ensimmäiseen tutustumiseen ja ostopäätöksen arviointiin.

Itse molemmat osat lukeneena ja etenkin kakkosen kanssa töitä tehneenä voin sanoa että hyviä ovat. Tilttiongelmiin ja negatiivisiin lieveilmiöihin sopii paremmin nimenomaan tuo ykkönen.

EDIT: Painettu kirja taitaa olla vähän halvempi Amazonin kautta, täältä löydät suorat linkit:

Pokerikirjat
    • TykkiMuna
      TykkiMuna
      Bronze
      Olen kyseisen kaverin videoita aikoinani katsellut edesmenneen stoxpoker.com sivuston kautta(joskus vuonna 08). Tosin ainoa asia mitä muistan on oikea hengitystekniikka. Eli ns. vatsaan hengittäminen/luontainen hengittäminen(kuten pienet lapset hengittää). Olen myös muutaman podcastin kuunnellut ja hyviä vinkkejä jo niistä. Toinen hyvä jonka onneksi olen aikoinani vanhalle koneelleni ladannut on Tommy Angelon Eightfold Path to Poker Enlightenment(DC:stä). Pitää jokin päivä kyseiset videot katsella läpi uudelleen. Tänään siis hieman analysointia ja sain pikku sessionkin pelattua. Muutenkin päivä meni oikein hyvin ja itseluottamus sai hieman buustia. Olen tässä miettinyt tosissani koutsauksen ostamista. Ostin aikoinani 5x2h tälläkin sivulla videoita tekevältä Bogdanilta(twoplustwon kautta 2010). Silloin ostin tunteja noustakseni nl100 tasolta(johon olin pari vuotta ollut jumissa) ylemmäs. Ongelma oli silloin oma passiivisuuteni. En tehnyt koutsauksen ulkopuolella minkäänlaista työtä. Uskoin vain siihen että maksan koutsille ja koutsi syöttää minuun tiedot ilman että minun täytyy nähdä vaivaa. Jälkikäteen on helppo huomata omat virheensä.

Ps. Unohtui vain se että jos joku tietää hyviä valkkuja pikku tasoille niin tänne voi vinkata :D
    • 1
    • 2