Sopiva pokerihuone aloittelijoille ja sessioiden pituus

• mestari000
      mestari000
      Bronze
      Hei kaikille.

Olen toistaiseksi pelannut jonkun verran William Hill:ssä ja olen alkanut miettimään, että onko jotain suositeltavaa pokerihuonetta aloittelijoille, josta löytyisi paljon paisteja ja muita aloittelevia pelaajia?

Sessioiden pituus mietityttää vielä. Onko olemassa mitään suositeltua ala- tai ylärajaa, joita olisi hyvä noudattaa? Jos on niin mikä/mitkä ja miksi?
  • 16 replies
    • NutzAreOk
      NutzAreOk
      Bronze
      Originally posted by mestari000
      Olen toistaiseksi pelannut jonkun verran William Hill:ssä ja olen alkanut miettimään, että onko jotain suositeltavaa pokerihuonetta aloittelijoille, josta löytyisi paljon paisteja ja muita aloittelevia pelaajia?
      Suosittelisin sulle enkkupuolelta seuraavaa ketjua: Choosing the right Poker Room for you!

Mutta yleisesti pienillä panostasoilla, joita muistaakseni pelaat, hyvät pelaajat on harvassa. Pokerihuoneista voisi tietenkin tässä mainita pari. PokerStarsilta tietenkin löytyy paljon pelaajia joka pelimuodossa ja mihin aikaan tahansa. 888pokerilta taas löytyy taatusti pehmeitä pelejä.

Sessioiden pituus mietityttää vielä. Onko olemassa mitään suositeltua ala- tai ylärajaa, joita olisi hyvä noudattaa? Jos on niin mikä/mitkä ja miksi?
      Tähän voisi sanoa, että se on yksilöllistä. Sessioiden pituudet kannattaa pitää sellaisina kuin itsestä hyvältä tuntuu. Jos peli alkaa hajoamaan käsiin niin tietää, että on tauon paikka. Käteispeleissä on vielä se hyvä puoli, että session voi lopettaa juuri silloin kun haluaa.

Lisää kysyttävää? :)
    • mestari000
      mestari000
      Bronze
      Kiitos jälleen vastauksista NutzAreOk! Näillä voin taas jatkaa muutaman päivän ainakin ;) Hyvä myös ettei kyselevä luonteenpiirteeni haittaa. Motokseni olen joiltain jo tavallaan saanut: "Vielä yks kysymys!" :D
      Itse ainakin pidän siitä btw.
    • NutzAreOk
      NutzAreOk
      Bronze
      Ei kysyvä tieltä eksy. :)
    • HuhtalaJ
      HuhtalaJ
      Bronze
      Session pituuteen otan vielä kantaa: ihmisen keskittymiskykyä ja sen kestoa on tutkittu, ja yleisimmin ihmiset pystyvät keskittymään yhtäjaksoisesti 1-2 tuntia (yksilölliset erot ja yksilön oma hajonta). Tämän jälkeen tarvitaan tauko, ja sen pituudeksi riittää noin 15 minuuttia. Tottakai jos huomaa keskittymisen hajoavan ennen kuin tunti on kasassa, niin täytyy pitää tauko jo aiemmin. Jos kuitenkin tuntuu, että jaksaa pitkästi yli 2 tuntia, voi olla, että se vain tuntuu siltä ja keskittyminen on oikeasti heikompaa kuin session alussa.

Itselläni on ajastin puhelimessa 1,5 tunniksi, jonka jälkeen olosta ja peleistä riippuen laitan 1-2x 15 minuuttia lisää. Jos pelit ovat oikein mehukkaat, pelaan pidempäänkin, esim. aiemmin tänään vedin 4 tuntia yhtä soittoa :P Pelaan 1 vs 1 ja menetän mehukkaan vastustajan pitämällä tauon, mikroringissä en keksi kovin helppoa syytä jatkaa yliajalle.
    • mestari000
      mestari000
      Bronze
      Originally posted by HuhtalaJ
      Session pituuteen otan vielä kantaa: ihmisen keskittymiskykyä ja sen kestoa on tutkittu, ja yleisimmin ihmiset pystyvät keskittymään yhtäjaksoisesti 1-2 tuntia (yksilölliset erot ja yksilön oma hajonta). Tämän jälkeen tarvitaan tauko, ja sen pituudeksi riittää noin 15 minuuttia. Tottakai jos huomaa keskittymisen hajoavan ennen kuin tunti on kasassa, niin täytyy pitää tauko jo aiemmin. Jos kuitenkin tuntuu, että jaksaa pitkästi yli 2 tuntia, voi olla, että se vain tuntuu siltä ja keskittyminen on oikeasti heikompaa kuin session alussa.

Itselläni on ajastin puhelimessa 1,5 tunniksi, jonka jälkeen olosta ja peleistä riippuen laitan 1-2x 15 minuuttia lisää. Jos pelit ovat oikein mehukkaat, pelaan pidempäänkin, esim. aiemmin tänään vedin 4 tuntia yhtä soittoa :P Pelaan 1 vs 1 ja menetän mehukkaan vastustajan pitämällä tauon, mikroringissä en keksi kovin helppoa syytä jatkaa yliajalle.
      Ahaa okei. Mielenkiintoinen ja hyödyllinen tieto tosiaan, kiitos! Pitää selvittää itselle optimaalinen aika kyllä.
    • mestari000
      mestari000
      Bronze
      Tuli vielä mieleen muista pelaajista. Olen vielä tosiaan William Hill:ssä ja olen alkanut huomaamaan samoja pelaajia joka päivä. Nyt tarkemmin katsoin, niin siellä on tutut nimet multitablaamassa monissa eri pöydissä. Näyttävät vielä keräävän hyvin rahaa muilta kun kovat deep stäkit monissa eri pöydissä...

Kuulin jostain Pokerstrategyn artikkelista tai videosta, että mikrotasot ovat löysiä kun pelaajat vaihtuvat jatkuvasti. En tosiaan tiedä missä määrin tätä tarkoitettiin, mutta miten näihin kyseisiin pelaajiin ja multitablaajiin kannattaisi suhtautua? Ei vissiin ole viisasta astua näihin pöytiin? Pöytiäkään ei kuitenkaan hirveästi ole...
    • HuhtalaJ
      HuhtalaJ
      Bronze
      Multitablaajat ovat yleensä kaltaisiasi pelaajia, jotka pyrkivät kehittymään ja pelaamaan paremmin, tai ovat ainakin joskus pyrkineet, ja pelaavat paljon. Vakkareita. Jos tarjolla on pöytä täynnä vakkareita ja toinen täynnä tuntemattomia nimiä, niin jälkimmäinen on todella paljon parempi. Varmaan mikroissakin lähes jokaisessa 6-10 hengen pöydässä on myös vakkareita.
    • mestari000
      mestari000
      Bronze
      Ahaa niin just. Joo niin vähän veikkasinkin

Ps. Taisin muuten huomata, että mitä nopeammin jossain pöydässä pelataan käsiä(hands/hour), niin sitä vähemmän siellä on multitablaajia keskimäärin. Onko näin?

Ja jos flopilla on paljon pelaajia prosentuaalisesti ja keskimääräinen potti on iso, niin se kertoo heidän löysyydestä vai?
    • mestari000
      mestari000
      Bronze
      Oikeastaan tarkemmin tuolla näkyy olevan useita eri pöytiä pyörivän samalla H/H -nopeudella ja taas näitä pöytäryhmiä(ryhmä toimii samalla H/H) näyttää olevan myös useita. Näissä samannopeuksisissa pöydissä on näköjään samat multitablaajat.
    • HuhtalaJ
      HuhtalaJ
      Bronze
      En ole varma tuosta käsitahtijutusta, mutta olen aina ajatellut että hitaammissa pöydissä on löysempiä pelaajia, koska kädet menevät useammin pidemmälle ja aina showdowniin asti.

Flopille menevien pelaajien %-osuus ja potin koko ovat hyviä mittareita pöydän valintaan, isommat luvut ovat merkkejä löysistä pelaajista, joten ne ovat hyviä merkkejä. Kannattaa kuitenkin muistaa, että jos pöytään menee jonon kautta, saattaa pelaajat siellä jo vaihtua sen verran etteivät luvut ole enää samat kun sinne itse pääsee. Lisäksi jos pöytä on vasta auennut, luvut ovat luonnollisesti suuremmat koska siellä on juuri pelattu 2- ja 3-kätistä.
    • speukalo
      speukalo
      Bronze
      Itse olen huomannut, että on ihan hyvä, jos mikrojen shorttipöydissä on yksi tai korkeintaan kaksi multitablaajaa. Edellyttäen, että on pari holtitonta joukossa.

Omahassa varsinkin kun peli on kuitenkin löysempää niin kippaavat tosi helposti melkein mihin vaan lyöntiin, jollei niillä ole huippukättä.

Eivät pysty hallitsemaan montaa pöytää. pelaavat toki tiukemmin, mutta niitä on myös paljon helpompi lukea.

Jos roikkuvat poteissa pitkään tai korottavat niin tietää, että siellä on melkeinpä aina erittäin hyvä käsi.

Itellä ei oo ainakaan mitään jakoa hallita montaa pöytää ainakaan Omahassa.
      Ja luulenpa, että aika harvalla on mikrotasoilla.

Niinkuin Kyyberi jossain videossa mainitsi, niin ei se ainakaan kehitä peliä.
      Meikäläinen ainakin tyytyy kiltisti pelaamaan yhtä pöytää niin ehkä vois oma peli jopa kehittyä :)
    • mestari000
      mestari000
      Bronze
      Itse olen huomannut, että on ihan hyvä, jos mikrojen shorttipöydissä on yksi tai korkeintaan kaksi multitablaajaa. Edellyttäen, että on pari holtitonta joukossa.

Hmm pitäisi itsekkin alkaa kiinnittään huomiota tuohon.

Flopille menevien pelaajien %-osuus ja potin koko ovat hyviä mittareita pöydän valintaan, isommat luvut ovat merkkejä löysistä pelaajista, joten ne ovat hyviä merkkejä. Kannattaa kuitenkin muistaa, että jos pöytään menee jonon kautta, saattaa pelaajat siellä jo vaihtua sen verran etteivät luvut ole enää samat kun sinne itse pääsee. Lisäksi jos pöytä on vasta auennut, luvut ovat luonnollisesti suuremmat koska siellä on juuri pelattu 2- ja 3-kätistä.

Joo on tullut nyt kyllä huomattua, että luvut voivat heitellä tosi paljon. keskimäär. potin koon ja % pelaajia/flopilla suhteen järjestetty paras pöytä voi hetken päästä olla ihan pohjalla. Ainakin äsken tätä tuntui tapahtuvan suurimman osan ajasta. Miten silloin pitäisi menetellä? Kannattaako silloin vaihtaa aina pöytää pohjalta huipulle jatkuvasti niin kauan, että arvot vakiintuvat joihinkin hyviin/sopiviin? Itse ainakin tein äsken niin ja toinen pöydistä tuntui lopulta jäävän keskelle kun järjestetty potin koon ja % pelaaj./floppi.
    • ColorFlusher
      ColorFlusher
      Bronze
      Joo on tullut nyt kyllä huomattua, että luvut voivat heitellä tosi paljon. keskimäär. potin koon ja % pelaajia/flopilla suhteen järjestetty paras pöytä voi hetken päästä olla ihan pohjalla. Ainakin äsken tätä tuntui tapahtuvan suurimman osan ajasta. Miten silloin pitäisi menetellä? Kannattaako silloin vaihtaa aina pöytää pohjalta huipulle jatkuvasti niin kauan, että arvot vakiintuvat joihinkin hyviin/sopiviin? Itse ainakin tein äsken niin ja toinen pöydistä tuntui lopulta jäävän keskelle kun järjestetty potin koon ja % pelaaj./floppi.
      Noita lukuja kannattaa katsoa silloin kun menee pöytiin session alussa eikä vielä tunne muita pelaajia. Kesken session tärkeämpää on tehdä päätökset pöydissä olevien pelaajien mukaan. Jos pöydässä limppaillaan, maksetaan korotuksia eikä koroteta kovin usein, niin silloin on hyvä pöytä. Jos pöydässä joku korottaa ja kaikki aina kippaavat voi silloin olla hyvä vaihtaa pöytää. Sitä mukaa kun alat tuntemaan usein pöydissä näkyviä vastustajia paremmin voit tehdä päätöksiä suoraan myös heidän mukaan.
    • Kyyberi
      Kyyberi
      Coach
      Coach
      Itse en koe että on mitenkään hyvä asia että pöydässä on muita vakkaripelaajia. Heitä vastaan on ehkä helpompi (näennäisesti) pelata koska ovat jossain määrin ennalta-arvattavia, mutta rahaa heiltä ei saa läheskään niin paljon kuin löysiltä maksuautomaateilta.

Voiton tekeminen pokerissa perustuu siihen että vastustajat tekevät sinua enemmän virheitä. Mitä enemmän ja isompia virheitä vastustajat tekevät, sitä enemmän voitat rahaa. Joten kysymys kuuluukin, kumpi tekee enemmän virheitä: löysä ja passiivinen maksuautomaatti vai tiukka-aggressiivinen ja kehittyvä pelaaja?
    • speukalo
      speukalo
      Bronze
      Ihan noviisina olen tässä Kyyberin kanssa samaa mieltä noista vakkaripelaajista.

Ite olen pelannu 888 pokerilla omahaa. Siellä on esim. päivisin samat vakkaripelaajat ainakin noilla mikrotasoilla ja kun siellä ei monessa pöydässä ole pelaajia niin samat pelailee keskenään.

Peli on ihan pelkkää kyttäilyä, kun kaikki tietää vähän toistensa tavat. . Välillä kun on vaan neljässä viidessä pöydässä pelaajia niin samat pelaa joka pöydässä.

Mieluummin vaihdan muualle silloin pelaamaan.
    • mestari000
      mestari000
      Bronze
      Originally posted by ColorFlusher
      Noita lukuja kannattaa katsoa silloin kun menee pöytiin session alussa eikä vielä tunne muita pelaajia. Kesken session tärkeämpää on tehdä päätökset pöydissä olevien pelaajien mukaan. Jos pöydässä limppaillaan, maksetaan korotuksia eikä koroteta kovin usein, niin silloin on hyvä pöytä. Jos pöydässä joku korottaa ja kaikki aina kippaavat voi silloin olla hyvä vaihtaa pöytää. Sitä mukaa kun alat tuntemaan usein pöydissä näkyviä vastustajia paremmin voit tehdä päätöksiä suoraan myös heidän mukaan.
      Ainakin tähän asti lukujen avulla on tuntunut löytyvän reheviä vesiä, missä kaikki kalat sylkevät käteen mukaan. Ainakin siihen asti kun ne syödään pois... Eilenkin joku outoilija alkoi 3-bettaan tyyliin huonoimmalla kädellä ikinä. Voitin sitten sen koko stäkin taskuässillä. Rahaa tuntui tulevan ovista ja ikkunoista ;) :D