Skip to forum
[MSS]MSS vs. SSS vs...

Meldingen
Alles wissen

[Gesloten] [MSS]MSS vs. SSS vs. BSS - De (inter)nationale discussiethread!

39 Berichten
21 Gebruikers
0 Reactions
4,216 Bekeken
Head Admin
Lanfear81

Naast de BSS en SSS presenteren we een nieuwe strategie: de midstackstrategie. Met deze strategie kun jij profitabel spelen met een midstack.

Morgen verschijnt er een interview over de ontwikkeling van de strategie, waarna op zondag de eerste video over de nieuwe strategie verschijnt.

De MSS is ontwikkeld voor de midstakes en zal dan ook verschijnen voor de leden met de gold-status en hoger. Ter kennismaking, zal de eerste introductievideo echter voor de eerste week beschikbaar zijn voor alle leden met de bronze-status, zodat iedereen alvast kan ruiken aan deze nieuwe strategie.

Wat is jullie mening over een nieuwe strategie, waarbij je niet met een volledige stack, maar ook niet met slechts 20 big blinds speelt? Lijkt jou dit een aantrekkelijke strategie om te spelen?

Wat zijn volgens jullie de voor- en nadelen van een overstap op deze strategie?

Gebruik deze thread om te discussiëren over de verschillen, overeenkomsten, voor- en nadelen tussen de verschillende strategieën en hou natuurlijk het nieuws in de gaten voor het nieuwste MSS-materiaal!

38 replies
HoofdVogel

ik hoop dat de pokerrooms deze strategy ook gaat bannen :evil:

kortom het is weer een strategy om de bigstacks te pesten :(

heb nog niks van deze strategy gelezen, maar ik weet nu al dat het niet fijn gaat zijn om er tegen te spelen en zelf wil ik toch het liefst met een bigstack, poker spelen :(

voordelen zie ik niet direct eigenlijk :O :O

MeanGreen

Is er een bepaalde reden dat deze strategie niet vanaf bronze beschikbaar is? Complex? Rake van lage stakes te hoog? Voor beginnende ringgame spelers is er eigenlijk niet veel keus meer nu SSS bijna onmogelijk is gemaakt.

Op microstakes is SSS nog wel te spelen op een aantal rooms, maar daarmee de gold status halen om over te stappen op MSS lijkt me erg lastig.

Buiten dat is nieuw materiaal natuurlijk altijd welkom, maar ik ben bang dat zo het enige alternatief overstappen naar BSS is.

HoofdVogel

Oorspronkelijk gepost door MeanGreen
Buiten dat is nieuw materiaal natuurlijk altijd welkom, maar ik ben bang dat zo het enige alternatief overstappen naar BSS is.

waarom ben je bang om BSS te spelen??

ik ben vroeger ook overgestapt van sss naar bss door gewoon erg tight bss te beginnen, en daar maak je ook gewoon winst mee..
later kan je losser beginnen te openen maar je moet dat stilaan uitbouwen en niet van de ene moment ultratight sss spelen om daarna loose bss te gaan spelen ;)

Lamapalooza

Kan er niet iets worden ingevoerd om de eeuwige bronze-leden ook toegang te geven tot dergelijke dingen? Bijvoorbeeld dat als je een half jaar lid bent en actief bent op het forum, dat je dan een aanvraag kan indienen om voor een bepaalde tijd toegang te krijgen tot silver-artikelen, en dan na x-aantal tijd opnieuw hetzelfde voor gold?
Want nu ik van bet365 ben overgestapt naar Stars kan ik niet meer verder aan artikels lezen, en nog veel anderen met mij denk ik dan.
Als dit niet mogelijk is vanwege het feit dat wij ook geen geld voor PStrategy binnenhalen lijkt me dat normaal en zal ik dat ook aanvaarden, ik wilde gewoon even iets voorstellen.

ik zou het wel interessant vinden omdat ik nu SSS probeer te spelen, maar dat is i.d.d. eigenlijk niet meer te doen op de meeste pokerrooms.

Ik denk wel dat het niet een makkelijke speelstijl is, dus ik denk dat ik zowiezo eerst van SSS naar BSS verhuis voordat ik überhaupt aan MSS zou denken

raymond20001

ik ben voor de gerv`s $$$ strategie

maar ga zeker zondag de eerste vid bekijkeb

Head Admin
Lanfear81

Spelers die de bigstack strategie spelen hoeven zeker geen last te hebben van spelers die de midstackstrategie volgens (zoals ook duidelijk zal worden in de video's).

De strategie zoals die op dit moment uitgewerkt is, is gemaakt aan de hand van database-analyse op hogere limieten. Het spel op de lagere limieten is natuurlijk anders, waardoor ook de strategie en de charts op die limieten aangepast moeten worden.

Uiteraard is het vervolgens met de juiste aanpassingen wel mogelijk om op de lagere limieten de MSS te spelen.

In het begin is deze strategie dus vooral gericht aan de spelers op de midstakes en beschikbaar voor de gold status. Maar ook voor de lagere limieten en statussen zal er materiaal beschikbaar komen voor deze strategie.

Aangezien daarvoor echter zorgvuldig nieuwe analyses gedaan moeten worden, kost dit even wat tijd.

Yoghi

Aangezien dit een discussiethread is wil ik de discussie beginnen over de titel van dit topic.

Slaat nationale discussiethread op het land Belgie of het land Nederland?

Lamapalooza

Oorspronkelijk gepost door Yoghi
Aangezien dit een discussiethread is wil ik de discussie beginnen over de titel van dit topic.

Of worden de Nederlanden in het noorden nog altijd als één gezien?

nickvdb1990

Eén taal, één volk, één land. Lang leve de Nederlanden! Lang leve Willem-Alexander Van Saksencoburg!

Over MSS: spannend. volgens mij heb ik op rush fr al wat volk zo met 40bb zien spelen. Ik ben benieuwd. Is het iets dat op FR en SH gaat?

Head Admin
Lanfear81

Oorspronkelijk gepost door Yoghi

De Nederlandstalige discussiethread klinkt ook weer zo gay, maar op veler verzoek heb ik de titel aangepast _biggrin:

Lucian0

Bedenk anders een verliesgevende strategie en presenteer deze als geweldig.
Post hem vervolgens op elke andere pokersite, is beter voor mijn BR:D :f_biggrin:

sjengfred

Leuk dat er een alternatief is nu de SSS niet meer zo speelbaar is, maar welke spelers gaan deze strategie volgen? Ik denk niet dat een BSS speler zich upgrind tot gold om vervolgens de MSS te gaan leren. Of is de MSS zodanig makkelijker dat een BSS speler die NL100 bijvoorbeeld niet beat, dit wel kan beaten met de MSS?

MeanGreen

Oorspronkelijk gepost door HoofdVogel

waarom ben je bang om BSS te spelen??

ik ben vroeger ook overgestapt van sss naar bss door gewoon erg tight bss te beginnen, en daar maak je ook gewoon winst mee..
later kan je losser beginnen te openen maar je moet dat stilaan uitbouwen en niet van de ene moment ultratight sss spelen om daarna loose bss te gaan spelen ;)

Na drie pogingen tot een zinnig antwoord kom ik niet veel verder dan halfzachte argumenten. Heb me niet echt in BSS verdiept, maar ik ben een luie pokeraar die met 6 tafels open liever een beetje websites zit te lezen en af en toe een ABC-poker beslissing maakt. Kijk wel hoe ver de SSS trein nog rijdt en dan er toch maar aan geloven BSS te leren.

Had me best op MSS willen storten mits dat voor mijn status beschikbaar was geweest.

zazizo

Oorspronkelijk gepost door Lanfear81
Spelers die de bigstack strategie spelen hoeven zeker geen last te hebben van spelers die de midstackstrategie volgens (zoals ook duidelijk zal worden in de video's).

Iedere speler die met een kleinere stack aan tafel zit dan de rest, is irritant.
En heeft een inherent voordeel ten opzichte van de grotere stacks.

MeanGreen

Volgens mij hebben 'irritante tegenstanders' weinig te maken met wat voor stack iemand speelt, behalve dat van iemand met een kleinere stack minder te winnen valt.

Heb je als BSS speler nou liever een slechte SSS speler tegenover je of een even goeie BSSer?

HoofdVogel

Heb je als BSS speler nou liever een slechte SSS speler tegenover je of een even goeie BSSer?

natuurlijk speelt iedereen liever tegen een slechtere speler dan tegen een goeie..

maar ik speel liever tegen een goeie bss-er dan tegen een goeie speler met kleinere stack omdat je tegen een bigstack nog ruimte hebt om te bluffen en tegen een kleinere stack is het meer gewoon je kaarten spelen

poker zou, terug zoals in de cowboytijd, altijd deepstacked moeten gespeeld worden ;)

krikke482

Oorspronkelijk gepost door HoofdVogel
poker zou, terug zoals in de cowboytijd, altijd deepstacked moeten gespeeld worden ;)
en een kogel door je kop als je een suckout geeft!!

ontopic: ik ga deze strategie zeker uitspitten zodat ik er tegen gewapend ben als BSS'er :)
betreft het nu SH of FR? of beide mss?

Ik ben zeer benieuwd en ik ga hem denk ik ook wel ff testen als hij er is :)
Ik denk dat MSS beter op FR gaat werken, maar we wachten wel even af wat de duitsers ons gaan voorschotelen voordat we op de zaken vooruit lopen.