Oorspronkelijk gepost door eruk
Neuh ik dacht ik slijm er ff wat bij anders was mijn post wel heel erg negatief over schaken geweest.
Is er eigenlijk wel een fatsoenlijke schaakclub waar je wat tegenstand hebt in Gibraltar? Of hoe pak je het schaken tegenwoordig aan in je nieuwe verblijfplaats?
Ik heb hem vorige week dinsdag gevonden, nadat het letterlijk een hele zoektocht was geweest. Ik kwam uiteinelijk in een piepklein zaaltje terecht waar 4 mensen wat zaten te spelen. Officieel moest je een pond betalen om mee te spelen op zo'n avond, maar daar is nooit naar gevraagd.
Er is geen competitie ofzo, gewoon een vrije inloop en vooral wat oudere mannen die een beetje hun tijd zitten te verdoen 
Ik ben daar even gebleven en kennis gemaakt met de wel ontzettend aardige mensen. Het verbaasde me nog hoeveel mensen in de loop van de avond even binnenkwamen wandelen om 1 potje te spelen en dan weer weg te gaan. Al met al nog een gezellige toeloop in ieder geval.
Wat echt leuk was is dat ze een paar jeugdleden wat extra training gaven; 1 van hen was blijkbaar kampioen onder 12 van heel Groot-Brittanië, dat had ik dan totaal weer niet verwacht tegen te komen op Gib 
Nog even tegen hem gespeeld en dat was toch wel even anders dan al die waardeloze makkelijke potten die ik daarvoor had gespeeld. Sterker nog, ik verloor 2 van de 3 potjes omdat ik me 2 keer liet verrassen in goede stellingen. Hij tructe me met tactische combinaties die behoorlijk lastig waren, toch wel knap voor een kind van 10 ofzo.
Dat was wel leuk dus, misschien dat ik het mannetje wel eens wat extra training ga geven. Vonden zijn ouders ook wel leuk, want er schijnt verder geen echte schaker op Gib te zijn die hem nog wat kan leren (hij krijgt meeste training nu via internet).
Later op de avond nog met 2 van die mannen naar café geweest en met paar potten bier nog wat gesnelschaakt. Al met al erg gezellig dus 
Jemig, dit is ineens mijn langste post ooit geworden