Dag in en dag uit hebben Robbie en ik discussies over poker. Het is onze hobbie en onze job.... Prima combinatie!
Nu wordt ik zeer regelmatig uitgemaakt voor vis en donkey. Op zich kan ik daar best tegen en heb ik daar geen problemen mee. De laatste tijd begint het echter erger te worden.
Mijn geliefde pokervariant wordt namelijk met de grond gelijk gemaakt. Er komen tegenwoordig zinnen langs zoals "Ik heb nog nooit een shortstacker ontmoet die kan nadenken".
Tot nu toe heb ik me altijd wijselijk stil gehouden, aangezien mensen die zulke domme opmerkingen maken vaak totaal niet weten hoe ze met shortstackers om moeten gaan. Ze geven hier vaak mee aan totaal niets van het pokerspel te begrijpen omdat ze alleen kunnen pokeren tegen mensen met 100bb of meer.
Als shortstacker voel ik mezelf vaak The Louisville Lip als SSSer. Float like a butterfly, sting like a bee. Je hebt een heleboel geduld, zelfdiscipline, concentratie en stamina nodig om goed te kunnen shortstacken.
Iets wat de gemiddelde BSS-SH speler mist. Wat mij betreft zijn spelers van deze variant te vergelijken met van die logge agressieve zeekoeien. Ze hebben totaal geen respect voor het spel en kunnen alleen tegen de zwakkere pokerspeler (die bang is zijn geld te verliezen en bang is voor de agressiviteit) geld winnen.
De term bully is voor hen gemaakt. Een term waarbij ik altijd denk aan van die typische jochies uit amerikaanse films zonder enige vorm van intelligentie. Sad...
Wij shortstackers zijn meesters in preflop equity en hebben op elke speler een edge. Wij zijn in staat om iedere speler op tilt te brengen door alleen maar met onze short stack aan tafel te gaan zitten. Wij hebben een edge op elke pokerspeler, ongeacht de eigenschappen van de speler. Wij zijn multitable wizards. Wij zijn de complete pokerspeler. De term shark is voor ons gemaakt.
De shorthanded speler is de vis die niet om kan gaan met de fullring tafels. Vaak wordt gezegd dat dit komt omdat de tafels te langzaam zijn. Ik ben er echter van overtuigd dat de SH speler niet om kan gaan met de hoeveelheid SSSers (sharks) aan tafel en daarom maar verhuist naar SH waar de zwakke pokerspelers zitten. Lelijke aasgieren zijn het.
Het bewijs van bully vs shark is er. Wanneer ik me deepstacked inkoop in onze homegames bewijst Robbie telkens weer wie de vis is en wie de shark. Er is geen enkele keer geweest dat hij met meer geld van tafel is gegaan dan ik. Zn agressie is als een open boek voor me en regelmatig betaald hij me af met total air.
Samenvattend hebben we na dit hele verhaal in ieder geval besloten om een uitdaging aan te gaan. Hoe en wat weten we nog niet precies, maar we gaan hier volgende week mee aan de gang. We gaan voor eens en voro altijd uitmaken wie nu gelijk heeft en een einde maken aan deze discussie.
In deze blog gaan we onze vorderingen bijhouden.
Groeten,
Leo