Skip to forum
Meldingen
Alles wissen

[Gesloten] NL50 AA in SB

6 Berichten
5 Gebruikers
0 Reactions
421 Bekeken
MCRaia

Titan Poker Mono 0.25/0.50, hand converted by the iPoker Converter at Talking-Poker
Visit Hand HQ to purchase hand histories from a range of sites, game types and levels.

saw flop | saw showdown

Button ($49.50)
SB Hero ($50)
BB ($47.75)
UTG UTG ($75.57)
UTG+1 ($36.25)
MP ($15.95)
CO-1 ($68.52)
CO ($8.93)

Preflop: Hero is in the SB with A :club: A :spade:
UTG raises to 1.50, 5 folds, Hero raises to 4, 1 fold, UTG calls 2.50.

Flop (8.50) J :club: 9 :spade: 9 :heart:
Hero checks, UTG bets 3, Hero calls 3.

Turn (14.50) 7 :club:
Hero checks, UTG bets 6, Hero raises to 16.25, UTG raises to 68.57, Hero ? ($26,75)

Erg passief gespeeld van mijn kant, tegen een UTG raise. Maar villain's bet zijn verdacht klein, vond ik. Bet raise flop, of jaag ik daarmee andere overpairs te snel weg?
En turn zelf AI raisen, want na zijn reraise moet ik welhaast callen.

5 replies

hoi, deze speel je veel te passief, waardoor je je op de turn in onnodige problemen werkt.

zoals gespeeld ben je krijg je 3:1 ofzo
dus ik zie niet hoe je daar nog wegraakt, zeker omdat je je hand op de flop ondergerepresenteerd hebt.

maar mijn lijn is hier : preflop 5.5-6.5 ofzo, maar alleszins meer dan 4

flop: bet/push of check/raise (liever het eerste),maar hier ga ik gewoon all-in, zeker omdat de pot dan ook al 12 is ipv 8

met mijn lijn verlies je hier alleen tegen JJ, met de jouwe ook tegen 77 en misschien zelfs SC

Timor83

3-bet naar ~5.25$ preflop. Je geeft je tegenstander te goede odds door je te kleine 3-bet, bovendien zit je uit positie en je wil dat positioneel nadeel lichtjes compenseren door je tegenstander slechtere implied odds te geven.

Cbet 2/3 pot op de flop. Je wil value halen uit Jx en QQ+.

Zoals gespeeld, 100% zeker betten op de turn en failliet gaan.

MCRaia

Hoewel deze hand extreem passief (en slecht) gespeeld is, ga ik (nog steeds) niet zo snel broke met overpair op een dergelijke flop.
Zijn er artikelen waarin dergelijk spel wat dieper wordt uitgelegd?

Of is het zo simpel als: je hebt de nuts (sets niet meegeteld) dus moet je geld erin, omdat je voor staat?En is het totale effect van "toch een set" + "slechtere handen die op turn/river verbeteren" minder dan de slechtere handne die je afbetalen?

Rogier

simplele rangereductie zet hem redelijkerwijs op 22+ AJ+(vanwege je kleine 3bet), en redelijkerwijs verlies je alleen tegen jj(en 99, maar is bijna onmogelijk).

je checkt de flop(ik cbet hier normaal), maargoed als hij je actie geeft moet je ook kunnen indenken dat zn range any2 is(jij checkt=toont zwakte). AA crusht zn range wederom --> krijg t er op de 1 of andere reden in iig.

mijn normale line is bet:
groter preflop,
bet any flop, bet any turn(behalve jack turn) and call shove

Preflop moet er idd geraiset worden naar 5.5 minimaal. Ik hou deze standaard aan :

In positie tegen 1 raise :
Raise van 4 bb => 12 bb
Raise van 3.5bb => 11 bb
Raise van 3 bb => 10bb
Uit positie
Raise van 4 bb => 14bb
Raise van 3.5bb => 12-13bb
Raise van 3 bb => 11-12bb
Lichtjes aan te passen soms aan stacksizes (tegen kleine stacksizes mag er soms een bb af, tegen net groter dan normale mag er soms eentje of 2 bij)

Op de flop verslaat enkel JJ in zijn range u eigelijk. Suited connectors met een 9 erbij zouden er preflop normaal afgeraiset moeten zijn, maar kunnen er door uw kleine raise nog inzitten helaas.
Ge 3bet preflop, dan cbet ge ook wel zo goed als elke flop en zeker eentje die paired is. Een ideale cbet flop toch ?

Een overpair, en zeker AA, is in een reraised pot goed genoeg om all in te gaan als het board geen te akelige structuur aanneemt (KQJ bvb)

Bet/raise any.