Skip to forum
Nieuwe SNG video ma...

Meldingen
Alles wissen

[Gesloten] Nieuwe SNG video maker: Bjorn Verbakel

18 Berichten
13 Gebruikers
0 Reactions
7,083 Bekeken
EliasVeritas

Beste leden van PokerStrategy!
We hebben opnieuw een nieuwe medewerker voor de NL community.
Bjorn gaat voor ons SNG video’s maken.
Hij heeft de voorbije week best wel wat geshipt, en omdat zijn eerste video’s binnenkort online komen is het hoogtijd om jullie kennis te laten maken met Bjorn.
Hier stelt hij zich alvast even voor en donderdag komt er een interview online met Bjorn. Moest je vragen hebben die je graag gesteld zou zien aan Bjorn, kan je die hier posten.

Hoi ik ben Bjorn Verbakel en ik speel onder de namen bokkie87 en 87bokkie.
Ik ben bij PokerStrategy terecht gekomen via Joshua.
Nadat ik de 3e plaats in het $1000 PLO event in de ECOOP heb behaald is mij gevraagd even een stukje over mezelf te schrijven.

De titel van mijn verhaal zou eigenlijk “van downswing naar upswing” kunnen zijn. Ik zal mijn verhaal dan ook maar beginnen bij het begin.
Nadat ik een hele tijd goed runde was ik beland bij de $100 SNG’s. Ik speelde toen op partypoker. Een paar maanden aan een stuk maakte ik flinke winsten en ik dacht dat ik de pokerwereld aan kon.
Toen kwam het moment waar geen enkele pokerspeler op zit te wachten. Ik was de maand met winst begonnen maar opeens zat alles tegen. Meer dan 10 dagen aan een stuk verloor ik zowat elk toernooi. Mijn verliezen bleven beperkt tot een aantal honderd dollars per dag, maar als zoiets een tijdje duurt loopt dit toch al aardig op. Zo was ik ongeveer $1500 kwijt op 1 maar in vergelijking met het aantal SNG’s dat ik had gespeeld viel dit eigenlijk best mee.
Toch wist ik even niet wat er gebeurde en was ik echt in een tilt beland. Nu is het zo dat ik heel graag Pot Limit Omaha speel, maar omdat ik met SNG’s meer rendement haalde, en ik gewoon echt geen cashgamer ben speelde ik dit eigenlijk nooit. Maargoed, ik was nou eenmaal aan het tilten en dus ging ik PLO 25/50 spelen. Ik weet het, dit is te gek voor woorden, maar als je op tilt bent doe je nou eenmaal gekke dingen.
Ik ging op stars spelen omdat ik daar eens $16k had gewonnen met een $100 rebuy toernooi. Ik ga niet beweren dat ik daar mijn A game speelde maar ik heb er zeker ook niet slecht gespeeld. De minimum buy in was $2500 dus daarmee kocht ik me in en ik had besloten na 1 buy in te stoppen.
In het begin kreeg ik geen enkele hand en na 20 min stond ik nog op $2200. Toen verloor ik plots een all in en was ik eigenlijk van plan om te stoppen. Ik was echter vergeten dat autoreload aanstond en plots kwam er opnieuw een stack van $2500 onder m’n naam te staan. Ik was op de SB bust gegaan dus kon ik eigenlijk nog een rondje gratis handjes zien tot ik opnieuw BB was.
Toen kreeg ik een hand die ik goed genoeg vond om te raisen waarop ik een 3 bet om m’n oren kreeg die ik moest callen. Ik kreeg de flop van mijn dromen. Ik had een overpair, een open ended en een flushdraw. Ik ging opnieuw all in en ik verbeterde m’n hand niet. Mijn tegenstander toonde AAxx dus ik was opnieuw $2500 kwijt.
Ik had nog altijd autoreload aanstaan dus opnieuw kreeg ik $2500 die ik de volgende hand er ook in gooide, en opnieuw verloog ik. Mijn totale verlies stond nu op $9000 en ik was helemaal ziek van mijn tilt actie. Gelukkig heb ik die dag toen niet meer gespeeld.
De dag erna ben ik gewoon weer verder gegaan met SNG’s spelen en nog 2 weken aan een stuk bleef ik geld verliezen tot ik op vakantie ging. Ik heb toen 8 dagen niet gepokerd, en dit heeft mij heel goed gedaan. Na mijn vakantie had ik echt weer veel moed om een soort van nieuwe start te maken.
De eerste week moest ik er opnieuw een beetje inkomen. Ik deed nu ook pogingen om me te richten op de PLO 1/1 cashgames op pokerroom.com.
Na 1 week stond ik ongeveer break even, omdat ik met cashgames wat winst had gemaakt maar met MTT’s voorlopig verlies draaide.
Na een tijdje begonnen mijn MTT’s opnieuw te lopen en dan zijn we ongeveer bij deze week aangekomen. De perfecte week zeg maar.

Ziehier mijn overzicht van wat ik allemaal gewonnen heb de voorbije week:

• 1e op partypoker in de de crazy stack turbo $55 buy in goed voor $1500.
  • Gesplit met de runner up voor $2500 elk in de $120 speed op party.
  • 2e in de speed rebuy op party, goed voor $1100.
  • 3e in de $100 speed op pokerroom goed voor $800.
  • 26e in de $200 PLO HI/LO goed voor $750.
  • 1e in een live toernooi in boxtel. 50 euro buy in, en ik heb een add on gedaan: goed voor 1800 euro.

En toen kwam natuurlijk mijn 3e plaats in de ECOOP $1000 PLO 1x rebuy.
Ik heb me kunnen kwalificeren voor $150 en ik ben naar huis gegaan met $17800.
Dit waren me mooiste cashes van deze week.
Ik heb ook nog paar kleinere cashes gemaakt maar die zal ik er maar niet bij posten.

Ik heb dus een hele mooie en vooral leerbare periode achter de rug en ik hoop dat ik nu niet meer ga tilten. Wat wel beter was aan mijn laatste tilt, in vergelijking tot mijn vorige tilts, is dat ik de laatste keer niet m’n hele bankroll heb verspeeld.

Ik hoop dat jullie hebben genoten van mijn verhaal!

Hier is trouwens de screenshot van Bjorn z'n ship in de ECOOP die de teller van onze community een flinke boost zal geven.

17 replies
Super Moderator
Zeezout

Lekker!

Kijk al uit naar je video's!

Zeezout

Fredjen

Ik kijk ook wel uit naar nieuwe SnG video's... Succes!

Ik ben zeer benieuwd... Klinkt in ieder geval goed, een video-instructeur die de $100,- sng's aanstampt en inmiddels weet hoe je met een dikke downswing om moet gaan...

iamthedanger

Succes Bjorn :)

selgae

Veel succes en plezier hier ;)

Pinowww

klinkt als mijn verhaal wat ik als intro van mijn blog had.

Precies dezelfde lijn en dezelfde actie alleen zonder het "ik ging tilten op PLO5000" stukje :P

Succes, veel plezier en ship ze :)

Bokkie

Fijn om te horen dat er mensen interesse hebben in nieuwe sng video's.
Ik hoop dat ik jullie wat kan leren over hoe ik sng's speel en hoop er natuurlijk ook reacties op te krijgen zodat ik er ook mijn eigen spel mee kan verbeteren.

Ik heb zeer veel interesse... Hoop toch wel dat het ook vanaf silver videao's zijn Bjorn?

Ik zal er veel van oppikken en over pakweg een half jaar hopelijk met eenzelfde intro komen...maar dan zonder de tilt haha...

succes bjorn.

Bokkie

Of het video's vanaf silver zijn kan ik niet zeggen, want dat beslissen ze van pokerstrategy.

Maarten84

Zal van de limiet afhangen gok ik... micro's--> bronze, low--> silver, middle--> gold; high--> platinum+ lijkt me logisch.

Interessante intro bjorn en welkom.. kijk uit naar je video's.

Nivlem

Hier is trouwens de screenshot van Bjorn z'n ship in de ECOOP die de teller van onze community een flinke boost zal geven.

nu weet ik waarom jullie hem aangenomen hebben.. ( we gaan de engelsen nu al helemaal inmaken :D)

en eh.. :D welkom dus bjorn1987 :) hoop veel van je te kunnen leren.. ga je ook MTT doen?

Bokkie

ik ga 33 en 55 sng's doen voor jullie want dat is wat ze als eerste willen.
Ik speel veel MTT's dus als ik keer ver in toernooi zit en ik denk dat er een kans is dat ik een leuke cash ga maken dan zal ik hem zeker opnemen.

bedankt voor alle mooie reacties alvast:D

Hehe, welkom! 'k zal me nog ff bezighoude me de lagere sngs limieten, hoop je videos binnenkort te kunnen bekijken!

Super Moderator
Zeezout

Het zou vooral leuk zijn om nou eens een compilatie te maken van de vroegere MTT-fasen. Bijvoorbeeld alleen de interessante- of gespeelde handen opnemen.

Video's van finaletafels zijn wel erg interessant, maar we moeten daar eerst zien te komen!

Camtasia heeft een fantastische pauzeknop :)

Ben benieuwd!

Z.

marcelhermus

of met de handreplayer werken.

Bokkie

oke ZEEZOUT dat zou ik best willen doen maar als je het doorspoelt heeft het weinig zin. Je moet wel iedere hand moeten kijken want misschien zitten er toch nog wel leaks in een persoon zijn game waar hij anders nooit achter komt.
maar op het begin van een MTT is het toch Extreme tight spelen en alleen positie spel.

Maar ik zal het wel een keer doen en dan kunnen we altijd nog kijken wat we er evt. uit kunnen laten.

Super Moderator
Zeezout

Hey B.

Inderdaad is wat Marcel zegt een goed idee. Je neemt gewoon je handhistory en neemt die op in de replayer. Daarbij heb je alle tijd om op een hand in te gaan of juist niet. Je kunt dan een MTT in meerdere fasen uitwerken en per deel in een video zetten.

Zo kun je een hele MTT doorwerken en hebben wij veel interessants om te kijken ;)

Ik sta/zit/lig al te popelen om ze te kijken :D