Deze hand is bijzonder. Hier heb ik ooit zelf een behoorlijk uitgebreid onderzoek naar gedaan, en met verschillende highrollers over gesproken.
Je wilt op deze flop eigelijk niet c-betten. Als jij bet, called hij alleen betere handen, als villain bet, weet jij niet waar je staat.
Mijn lijn is als volgt:
Ik 3bet (reraise) preflop alleen met QQ, KK en AA. Dan komt er soms een call van 1 speler, en een flop met een A erop. Nu, met meerdere calls, c-betten we sowieso niet met QQ of KK hier, omdat de kans dat een van de 2 villains een aas heeft behoorlijk groot is, en die geven altijd actie.
Maar als het HU is, dan hoef je AA niet te c-betten, omdat je trips hebt. En KK en QQ worden alleen door betere handen gecalled zeiden we al, en is eigelijk een pure bluff. Als je KK of QQ hebt, en villain pushed, dan fold je hier altijd.
De kans dat jij AA hebt als je 3bet, is dus 1/3. Maar met een aas op de flop, is de kans dat jij AA hebt nog maar 3/15. Er zijn 6 kk en QQ combinaties (♠, ♣ en ♠, ♥, en ♠, ♦ en ♣, ♥ en ♣, ♦ en ♥, ♦), en er zijn, laten we zeggen dat A:h op de flop ligt, 3 AA combinaties (♠, ♣ en ♠, ♦ en ♣, ♦). Dat maakt dat de kans dat jij op een A hoog flop, als jij preflop gereraised hebt, maar 1/5.
Omdat jij 4 van de 5 keer dus trash hebt die je gaat folden, maak je het door te c-betten met AA-QQ als je preflop reraised op een A hoog flop voor villain profitabel om met any two cards te pushen. Heb jij AA, dan catch jij zijn bluff, heb je geen AA, dan wint hij een dikke pot.
De enige manier om dit alles te voorkomen, en om ook te voorkomen dat je pure bluffs te plaatsen en nooit KK/QQ handen kan winnen tegen loose tegenstanders met een A op de flop, is door altijd te checken, en eventueel down te callen, mocht je een sterke read hebben op je tegenstander.
Ik zou dan ook preflop hetzelfde spelen, maar vervolgens de hele hand proberen down te checken, en daarbij eventueel een turnbet of riverbet callen om value te krijgen op een pure bluff.