Skip to forum
Meldingen
Alles wissen

[Gesloten] Hotw

7 Berichten
4 Gebruikers
0 Reactions
426 Bekeken

($60) ITT we turn TPTK into a bluff
Not sure how much love i'll get for this but haven't seen a 'cool' HH for a while and thought this one was interesting.

Villian is a reg on the tighter side, so the only Jx hand in his preflop range vs me i think is JJ

Poker Stars $55+$5 No Limit Hold'em Tournament - t15/t30 Blinds - 9 players
The Official 2+2 Hand Converter Powered By DeucesCracked.com

MP1: t1485
MP2: t1740
CO: t1360
BTN: t1840
SB: t1200
BB: t1560
UTG: t1630
UTG+1: t1475
Hero (UTG+2): t1210

Pre Flop: (t45) Hero is UTG+2 with A:c Q:h
2 folds, Hero raises to t90, 3 folds, BTN calls t90, 2 folds

Flop: (t225) 9:c T:c Q:d (2 players)
Hero checks, BTN checks

Turn: (t225) 8:h (2 players)
Hero checks, BTN bets t112, Hero calls t112

River: (t449) K:s (2 players)
Hero checks, BTN bets t150, Hero raises to t1008 all in

Villain is een tighte reg, en heeft hier dus preflop AK/22+

JJ is de enige hand in villains' range die ons beat heeft... of niet?

6 replies
Maarten84

Eerst over de hand, ik vind de flopcheck nogal zwak, turn is discutabel..

Dan je vraag, toch heel wat handen in deze range welke hier AQ beaten? 99, TT, QQ, 88, KK, AA, AK ... of de hand dan goed gespeeld is, is een andere vraag. Naar Mijn mening staat reg zeker niet altijd synoniem aan degelijk en zie sommige deze handen dan ook wel zo spelen.

Heb wel geen idee of je dit bedoelde...

viewer88

Je hebt middle pair.. dus zijn er zoiezo een berg handen die je beaten?

Hoogst discutabele line die je hier neemt trouwens.

NLDPeter

Wil even jouw image ten opzichte van villain weten. Maak je wel eens moves tegen hem of speel je bijna altijd ABC poker?

Ik begrijp waarom je hier pushed, villain kan eigenlijk alleen maar callen met AJ (of misshcien nog met JJ) wat maar een super klein deel van zijn range is. Het probleem hier is dat als villain een goede thinking player is hij je hier zal afcallen met heel veel handen omdat je niks representeer. Je zal bijna altijd de flop betten met een J en je zou de turn nooit c/c spelen. Als villain niet goed genoeg is om zo ver te denken is je push goed, maar als villain een echt goede thinking player is vind ik het een erg slechte move. Ook is het afhankelijk van hoe villain jou ziet. Heb je wel eens eerder moves gemaakt die hij heeft gezien? Of is dit de eerste keer. In het laatste geval zal hij misschien eerder geneigd zijn te denken dat je gewoon een keer een misplay hebt gemaakt met een J. In het eerste geval is dit gewoon een slechte push.

EDIT: dit is vanuit een cashgame perspectief dus zonder ICM megenomen in de beredeneringen.

sorry, de play is een bluff, voor de duidelijkheid, en de redenering is, dat de enige hand in de range van supertighte villain waarmee hij kan callen jj is, mijn uitleg waarom deze play goed/slecht is volgt in de HOTW, en dan kun je daarover natuurlijk discussieren, ik heb daar slechts een mening gepost, en jullie kunnen daar natuurlijk mee oneens zijn. Ik ben zelf niet hero. Hero is een 20tablende 2+2 ABC sng-er.

Maarten84

Stond in de eerste zin dat het een bluff was, leek me wel duidelijk voor iedereen (hoop ik :)).

Ik vind de bluff zelf wel mooi, aangezien je hier bijna alle handen, welke ik ook vermeldde in mijn range en welke je beat hebben, doet folden. Hero's openrange met een J is namelijk groter dan villains callrange met een J (JJ zoals beschreven in de beginpost). Van de andere kant zal villain hier wel eens durven callen door de check/call op de turn en opnieuw de check op de river, aangezien je zo met een straat niet veel value haalt hier denk ik...

NLDPeter

Het lijkt me wel duidelijk dat je niet de river value check-shoved.