Skip to forum
Calimero: Realistis...

Meldingen
Alles wissen

[Gesloten] Calimero: Realistisch dromen..... Back2 SNG

115 Berichten
26 Gebruikers
0 Reactions
2,503 Bekeken

Na een maandje van afwezigheid ben ik terug: Fris,Fruitig en Fanatiek!!!!
Gelukkig is dit blog er getuige van hoe ik opnieuw zal proberen een pokerdoel te bereiken. Alleen er zijn verschillen met afgelopen keren.

Deze keer moet het namelijk zo zijn dat realisme als hoofddoel zal worden gesteld. En met dit realisme natuurlijk het beter maken van mijn spel. Dit is ook waarom de titel van mijn blog "Realistisch Dromen" als naam heeft gekregen. Op een leuke, maar vooral realistische manier bezig zijn met poker en daarbij niet vergeten waar het uiteindelijk allemaal om draait: Plezier, Fun en me er goed bij voelen.

Voor de mensen die mij nog niet kennen: Mijn naam is Arnold, 27 jaar en gelukkig met mijn vriendin Karianne. Samen met honden Baco en Tycho (niet vernoemd naar de beroemde videomaker....) hebben we het goed naar onze zin. Vorig jaar getroffen door een burn-out wat de oorzaak was dat ik me meer bezig heb kunnen houden met poker dan voorafgaande jaren. Inmiddels de diagnose ME gesteld, ofwel het chronisch vermoeidheidssyndroom. Dit is pas net gedaan, dus veel info heb ik hier nog niet over, behalve dat ik t niet zo fijn vind....

In Juni van het afgelopen jaar in aanraking gekomen met Pokerstrategy, een site die mijn pokerspel al ontzettend heeft verbeterd en me winstgevend heeft leren spelen. Dit deed ik in eerst instantie met SSS, vervolgens SNG, waarna ik me heb gestort op het spelen van SH-cashgame. Dit laatste was geen succes zoals jullie hebben kunnen lezen in mijn vorige blog. De swings waren een frote touretappe met een afdaling als aankomst. Vandaar ook de eerder genoemde break.

In die break heb ik even een afstand genomen van poker en mezelf afgevraagd wat er allemaal mis is gegaan in mijn strijd aan de SH-tafels. Hier heb ik mede door hulp van anderen en het kritisch bekijken van mijn spel wel een aantal redenen voor gevonden. Om enkele belangrijke punten eruit te gaan pikken:

:diamond: Nooit notes gemaakt....
:diamond: Geld werd belangrijker dan het spelletje zelf....
:diamond: Onrealsitsch hoge doelen voor mezelf gemaakt....
:diamond: Geduld kende ik totaal niet....
:diamond: Teveel tafels spelen.....

Natuurlijk zijn er ook leaks nar boven gekomen die puur te maken hadden met mijn spel:

:diamond: Postflopspel was/is nog niet op een gewenst niveau...
:diamond: Veel te loose en te aggro...
:diamond: Te vaak de FOLDknop niet kunnen vinden....
:diamond: Te lang spelen en geen stop/loss invoeren...

Er is dus heel wat te doen/ te verbeteren....

Maar dat is niet erg, gemotiveerd als een jeugdspeler die voor het eerst een invalbeurt krijgt bij het eerste elftal wil ik er alles aan gaan doen om me te verbeteren, en mijn leaks te minimaliseren.

Om mijn zwakheden te gaan overwinnen heb ik (mede op aanraden van PS-coach Rogier{thanx again voor alle tips en tijd die je hebt vrijgemaakt}) gekozen om me de komende tijd bezig te gaan houden met BSS FR. En stap die even vreemd als logisch is. Vreemd omdat een normaal iemand eerst FR speelt, waarna hij overstapt naar SH. Maar even logisch omdat dit DE manier is om mijn leaks te gaan overwinnen.

Ik heb hier ontzettend veel zin in, en heb icm het artikel van Marple (Doelen in Poker) geprobeerd dan ook een aantal realistsche doelen op te stellen. Natuurlijk zou het leuk zijn als hier enige kritiek op volgt van de auteur van het artikel....

De bedoeling van dit blog zal zijn dat ik eens per week een update ga verzorgen. Hierin zal ik de doelen die ik heb gesteld voor de week bespreken, vertellen wat goed ging, maar ook wat er helemaal niet zo goed is gegaan. Enige uitzonderingen op deze wekelijkse updates zullen er zijn als er onverwacht doelen eerder gehaald zullen worden of er uitzonderlijke gebeurtnissen plaatsvinden. Voor deze opzet heb ik gekozen om er een overzichtig, strak geheel van te maken (op deze ellelange post na dan).

Mijn visie/droom is: Een winstgevende speler te zijn op de high-limits 6-max games. Een hele grote droom, maar wie niet waagt, wie niet wint...
Stap voor stap zal ik dit willen bereiken. In eerst instantie zal ik me dus in dit blog gaan bezighouden met het spelen op een FR-tafel. Omdat dit een nieuwe ervaring zal zijn en dit dus even uitdagend als moeilijk zal zijn ben ik benieuwd hoe het zal gaan. Om gediciplineerd te gaan werken aan deze uitdaging heb ik voor de komende week de volgende doelen gesteld:

:heart: Minimaal 1 coaching volgen: De BSS-Publicprivate coaching/BSS FR.
:heart: Elke dag minimaal een half uur spelen.
:heart: Voor herhaling 2 PS BSSartikelen doorlezen of vids bekijken.
:heart: Na een sessie reviewen en minimaal 2 handen posten.
:heart: Handen op t forum actief beoordelen: Minimaal 2 per dag.
:heart: Maximaal 4 tafels spelen.
:heart: Op NL25 spelen, niet hoger maar ook niet lager.

Ik zal aan deze challenge gaan beginnen met de BR van 1K. Hoewel deze laatste info in het teken van het blog niet relevant is, wil ik het jullie niet onthouden.

Verder wil ik jullie nog vermelden dat elke zondag de : Schijt aan BRM-dag is zoals uitgevonden door Zeezout en Marple. Ik zal op deze dag lekker MTT-en voor de fun en afwisseling.

Tot de volgende update, ciao

Calimero

114 replies
Rogier

2 dingen:

-speel als je wil spelen (als je zoiets hebt van: ik wil eigenlijk een film kijken of even ergens gaan eten MAAR ik moet nog halfuur poker spelen vandaag! ben je fout bezig, en zal je concentratie niet optimaal zijn
-zelfde over 2 handen per sessie posten: halfuur is ~200 hands, waarvan je er waarschijnlijk minimaal 160 preflop fold, en 30 handen niet interessant zijn omdat je ze oppakt met een cbet of fold tegen een cbet.
Dan houd je 10 handen over. :P

iig, succes! skype werkt altijd haha

DeKuip

Ziet er goed uit!
Good luck :)

idd, skype was erg gezellig....

Het spelen is denk ik een vrij realistisch doel, en een dag overslaan kan makkelijk worden gecompenseert met een uurtje spelen op een andere dag.

En die handen posten klopt, maar ik doe dan iig WEL sessiereview.... ;)

Tnx again iig

Rogier

yes@sessiereview!

succes!

Wow Arnold,

Wat een fantastische OP! HEt ziet er erg goed gestructureerd uit. Pas wel op dat je jezelf niet teveel doelen oplegt, want anders zit je ermee dat het erg lastig wordt om alles te behappen. Je bent echt goed op de hoogte van wie je met wat kan helpen en je lijkt me echt een vechter als het gaat om leaks te overwinnen. Een stap terugnemen is echt een fantastische keuze geweest volgens mij.

Laat vooral weten hoe deze onderneming verloopt en post regelmatig updates want ik ben erg benieuwd naar je vooruitgang!

Heel veel succes.

Leo

Ziet er lekker gestructureerd uit, ik wens je heel veel succes. :)

HannesNL

GL Arnold, succes met poker, en sterkte met ME.

HoofdVogel

succes met het FullRing-en ;)

Thanx voor alle support iedereen, en wat een eer om de thread van de week te zijn!! Een extra motivatie om nog eens extra stapje erbij te doen en ervoor te zorgen dat de missie zal slagen.

En hoewel het eigenlijks een wekelijks blog zal gaan worden wil ik na 2 dagen spelen toch alvast enkele ervaringen posten.

:spade: FR is enorm veel softer tov SH
:spade: Tight spel loont, zeker postflop moet je tighter kunnen spelen
:spade: Vele potten zijn relatief klein, zeker in vergelijking tot SH
:spade: Variance is dus ook lager, jippie :D

Verder ben ik hard aan de slag gegaan met het maken van notes en het maken van beslissingen na aanleiding hiervan. Hieronder een voorbeeld:

$0.1/$0.25 No Limit Holdem
7 players
Converted at weaktight.com

Stacks:
UTG Kiwi87 ($18.25)
UTG+1 Mr.Kozlov ($23.90)
MP twente01 ($16.20)
CO davideline ($25.10)
BTN Keloid ($4.15)
SB dud54 ($15.25)
BB Hero ($27.55)

Pre-flop: ($0.35, 7 players) Hero is BB 8♥ 8♠
1 fold, Mr.Kozlov raises to $0.75, 1 fold, davideline calls $0.75, Keloid says "you win))", 2 folds, Hero calls $0.50

Flop: 6♦ 7♥ J♦ ($2.35, 3 players)
Hero checks, Mr.Kozlov checks, davideline bets $1, Hero calls $1, Mr.Kozlov folds

Turn: 4♣ ($4.35, 2 players)
Hero checks, davideline bets $1.25, Hero calls $1.25

River: 7♠ ($6.85, 2 players)
Hero checks, davideline bets $2, Hero calls $2

Final Pot: $10.85
Hero shows: 8♥ 8♠
davideline shows: 9♠ K♦

Hero wins $10.35 ( won +$5.35 )
Mr.Kozlov lost -$0.75
davideline lost -$5

Deze speler had al meerdere malen bewezen door te betten met A-high of underpair. Nu is deze hand niet bijzonder, maar het geeft aan dat ik op de goede weg ben.

Verder kan ik zeggen dat ik nog niet super run, maar er is al een kleine winst geboekt. Het lijkt dus voorlopig de goede kant uit te gaan. Een graph posten na 1500 handen is wat te overdreven imo, maar 1 BI up tot nu toe.

Tot volgende keer, Ciao Calimero

viewer88

Knappe openingspost calimero, deze blog houd ik zeker in de gaten.

Ik wens je veel geluk en skill toe :)

HoofdVogel

Oorspronkelijk gepost door viewer88
Ik wens je veel geluk, skill en geduld toe :)
fyp

Veel succes man! Je spoort me aan om ook zo'n blogje te beginnen!
Ik zal iig dit topic volgen en je veel succes wensen!

proficiat met 'post van de week' te zijn BTW!

Jeeeeej, ik run zo lekker!!! Mijn 3 meest verliesgevende handen volgen in vlogorde van laag naar hoog: QQ AA KK....

Ik word er moe van. Ik probeer alles zo georganiseerd mogelijk aan te pakken en keihard te werken, maar de twijfels slaan hard toe momenteel.

BR terug op 900$, geen ramp, maar feit is dat cashgames me nog weinig (lees: Helemaal Niks) hebben opgebracht.

Ik ben dus ook erg benieuwd ofdat alles niet gewoon aan mij ligt.....

Maja, opladen en verdergaan.... Het is nog veel te vroeg om op te geven.....

Maarten84

De volgende dagen zijn QQ, AA en KK je meest winstgevende handen en klimt je bankroll terug, niet panikeren... je hebt nu éénmaal pech dat juist wanneer je begint je slecht runt. Hier kan je spijtig genoeg niets aan doen.

Leuke openingspost btw en succes verder.

Vandaag nog eens alles op een rij gezet:

Heb gister gewoon slecht gespeeld, en dan daarna flink getilt.....

Eigen schuld dus vooral, en pas in tweede instantie de usual beats die gebeuren, en waar ik dus niet alles op af kan/mag schuiven.....

Lessen die ik hieruit geleerd hoop te hebben:

:diamond: GEDULD!!!!!! 10x folden en de 11e x pakken!!!
:diamond: Niet spelen als je niet optimaal bent.....
:diamond: Stop/Loss instellen en niet blijven doorgaan.
:diamond: Niet willen terugwinnen...

Vandaag weer sessie gespeeld in tight mode en dat ging aardig, BR naar 950$, nu zaak om deze lijn door te trekken en rustig te grinden op de momenten dat ik er klar voor ben.

*Voel me een beetje als Timothy die zijn eigen terechtwijst...... :D

Denk je er wel om dat je jezelf niet te hard terecht wijst? Het is alleen maar menselijk om fouten te maken, en zo erg is dat niet, menselijk zijn

Gewoon die doelen zo blijven stellen, leren van je fouten en die recht proberen te zetten nadat je gekalmeerd bent, dan komt het helemaal goed!
Groeten,

Leo

Ok, een weekje bezig nu en tijd voor de eerste realistische update.

Afgelopen week dus gestart aan mijn FR BSS-avontuur. Het waren bloed, zweet en tranen die de boventoon voerden. Over 6K handen verloor ik 4 BI. Dit kwam vooral door een grote tiltsessie, wat natuurlijk niet echt positief te noemen is. Verder heb ik te weinig value weten te halen uit de handen die goed waren, soms zelfs monsters. Dit is gekomen doordat villians netjes foldde, maar ook zeker door verkeerde bets en een te passieve line die ik soms gekozen heb. Zo is het in 6K handen maar 2 keer voorgekomen dat ik een volledige stack won, daarentegen werden er een stuk of 8 volle stacks verloren. Deze value halen komt natuurlijk niet alleen van betsizes, maar ook het inschatten van ranges van tegenstanders gaat me nog lang niet goed genoeg af.

Maar goed, dit blog is gemaakt om te zien wat ik nu eigenlijk heb gedaan de afgelopen week en ook of ik hiermee tevrden mag zijn, ofdat ik mezelf onder mijn kont moet schoppen omdat mijn voorgestelde plannen niet ben nagekomen. En dat kan ik doen adhv de punten die ik vorige week heb gemaakt:

:diamond:= geslaagd :spade:=gezakt

:diamond: Deze week 2 coachings gevolgd: Sonic't private coaching en Leo vs Robbie, beide SH en beide BSS.
:diamond: Ik heb elke dag gespeeld, en meer. De 6K handen getuigen hiervan.
:diamond: Ik heb meerdere vids bekeken, alles wat ik kon van Rogier is bekeken, daarnaast ook 2 artikelen doorgelezen.
:diamond: Elke sessie heb ik gereviewd, daarnaast vaak via skype handen besproken met Rogier. Minder gepost wat absoluut een aandachtspunt moet zijn. Desondanks voldoende imo.
:spade: Ik heb geen enkele hand beoordeeld op het forum, dit moet actiever om veel en goed te leren van de handbeoordelers!!!
:diamond: Ook waren de sessies op maximaal 4 tafels.
:diamond: Tenslotte heb ik me gehouden aan de limiet.

Alles op een rij gezet mag ik dus best tevreden zijn. Mijn doelstellingen zijn op 1 na allemaal gehaald. Ik mag dus terugkijken op een goede week en positief gevoel overheerst dan ook.

Echter moeten we realistisch blijven en ook zeker gaan bekijken wat er niet goed gaat> Dit word namelijk de basis voor de komende week.

Na een van de vele sessie reviews zijn mij/en anderen namelijk 2 dingen opgevallen waar ik me de komende week op moet gaan richten.

:club:Positie is heilig, ik moet hier meer gebruik van maken, maar zeker niet met marginale handen uit positie gaan spelen, ook omdat mijn postflopspel nog hard zal moeten verbeteren.
:club: Zet Villians op een range en durf hier dan ook de hand naar te spelen. Als ik dus Villian op een set zet, fold dan ook mijn overpair! Echter moet dit ook andersom om meer value te gaan halen uit goede handen.

Verder wil ik een tweetal punten volhouden waar ik afgelopen week aan begonnen ben, namelijk:

:heart: Actief notes blijven maken, deze helpen erg veel voor maximale reads en zijn ook erg goed bruikbaar om Villians op een range te zetten.
:heart: Maximaal 4 tafels spelen en ook NL25 volhouden.

Als laatste een punt wat absoluut moet verdwijnen: Tilt, nergens voor nodig en ik moet meer gaan kijken naar het punt waarop ik het geld in de pot stop: Lig ik voor dan is het ok, resultaten volgen dan vanzelf!!!!

Tenslotte wil ik iedereen bedanken die dit blog weleens een kijkje gunt en bovenal Rogier, voor zijn geduld en eindeloze tips. Erg leerzaam en waardevol en bovendien gezellig.

Op naar de volgende officiele update, en op naar een goede week!

Ciao Calimero

Ok een halfweekse update.

Deze week weer vrolijk verder gaan spelen met de aandachtspunten van mijn vorige post in het achterhoofd.

En, het gaat beter, veel beter dan ik zelfs maar gehoopt had.
Door alle tips van Rogier en het actief onderhouden van spelersnotes spelen mijn handen steeds gemakkelijker. Neem daarbij het feit dat ik positie vele malen beter gebruik en tegenstanders op een range zet en het succes in wording is een feit. Afgelopen dagen heb ik namelijk mijn eerdere verliezen weggegrind en er zelfs een kleine 4BI in de plus aan overgehouden.

Ik hoop nu eens dat ik deze lijn een tijdje vast kan houden zodat ik mooi kan doorgroeien naar een hoger en beter niveau op hogere limieten.

Daarvoor moet ik echter niet vergeten vooral te blijven studeren en leren. Het resultaat zal dan vanzelf volgen.

In t weekend weer een volledige update, dus tot dan!!!