Na een maandje van afwezigheid ben ik terug: Fris,Fruitig en Fanatiek!!!!
Gelukkig is dit blog er getuige van hoe ik opnieuw zal proberen een pokerdoel te bereiken. Alleen er zijn verschillen met afgelopen keren.
Deze keer moet het namelijk zo zijn dat realisme als hoofddoel zal worden gesteld. En met dit realisme natuurlijk het beter maken van mijn spel. Dit is ook waarom de titel van mijn blog "Realistisch Dromen" als naam heeft gekregen. Op een leuke, maar vooral realistische manier bezig zijn met poker en daarbij niet vergeten waar het uiteindelijk allemaal om draait: Plezier, Fun en me er goed bij voelen.
Voor de mensen die mij nog niet kennen: Mijn naam is Arnold, 27 jaar en gelukkig met mijn vriendin Karianne. Samen met honden Baco en Tycho (niet vernoemd naar de beroemde videomaker....) hebben we het goed naar onze zin. Vorig jaar getroffen door een burn-out wat de oorzaak was dat ik me meer bezig heb kunnen houden met poker dan voorafgaande jaren. Inmiddels de diagnose ME gesteld, ofwel het chronisch vermoeidheidssyndroom. Dit is pas net gedaan, dus veel info heb ik hier nog niet over, behalve dat ik t niet zo fijn vind....
In Juni van het afgelopen jaar in aanraking gekomen met Pokerstrategy, een site die mijn pokerspel al ontzettend heeft verbeterd en me winstgevend heeft leren spelen. Dit deed ik in eerst instantie met SSS, vervolgens SNG, waarna ik me heb gestort op het spelen van SH-cashgame. Dit laatste was geen succes zoals jullie hebben kunnen lezen in mijn vorige blog. De swings waren een frote touretappe met een afdaling als aankomst. Vandaar ook de eerder genoemde break.
In die break heb ik even een afstand genomen van poker en mezelf afgevraagd wat er allemaal mis is gegaan in mijn strijd aan de SH-tafels. Hier heb ik mede door hulp van anderen en het kritisch bekijken van mijn spel wel een aantal redenen voor gevonden. Om enkele belangrijke punten eruit te gaan pikken:
Nooit notes gemaakt....
Geld werd belangrijker dan het spelletje zelf....
Onrealsitsch hoge doelen voor mezelf gemaakt....
Geduld kende ik totaal niet....
Teveel tafels spelen.....
Natuurlijk zijn er ook leaks nar boven gekomen die puur te maken hadden met mijn spel:
Postflopspel was/is nog niet op een gewenst niveau...
Veel te loose en te aggro...
Te vaak de FOLDknop niet kunnen vinden....
Te lang spelen en geen stop/loss invoeren...
Er is dus heel wat te doen/ te verbeteren....
Maar dat is niet erg, gemotiveerd als een jeugdspeler die voor het eerst een invalbeurt krijgt bij het eerste elftal wil ik er alles aan gaan doen om me te verbeteren, en mijn leaks te minimaliseren.
Om mijn zwakheden te gaan overwinnen heb ik (mede op aanraden van PS-coach Rogier{thanx again voor alle tips en tijd die je hebt vrijgemaakt}) gekozen om me de komende tijd bezig te gaan houden met BSS FR. En stap die even vreemd als logisch is. Vreemd omdat een normaal iemand eerst FR speelt, waarna hij overstapt naar SH. Maar even logisch omdat dit DE manier is om mijn leaks te gaan overwinnen.
Ik heb hier ontzettend veel zin in, en heb icm het artikel van Marple (Doelen in Poker) geprobeerd dan ook een aantal realistsche doelen op te stellen. Natuurlijk zou het leuk zijn als hier enige kritiek op volgt van de auteur van het artikel....
De bedoeling van dit blog zal zijn dat ik eens per week een update ga verzorgen. Hierin zal ik de doelen die ik heb gesteld voor de week bespreken, vertellen wat goed ging, maar ook wat er helemaal niet zo goed is gegaan. Enige uitzonderingen op deze wekelijkse updates zullen er zijn als er onverwacht doelen eerder gehaald zullen worden of er uitzonderlijke gebeurtnissen plaatsvinden. Voor deze opzet heb ik gekozen om er een overzichtig, strak geheel van te maken (op deze ellelange post na dan).
Mijn visie/droom is: Een winstgevende speler te zijn op de high-limits 6-max games. Een hele grote droom, maar wie niet waagt, wie niet wint...
Stap voor stap zal ik dit willen bereiken. In eerst instantie zal ik me dus in dit blog gaan bezighouden met het spelen op een FR-tafel. Omdat dit een nieuwe ervaring zal zijn en dit dus even uitdagend als moeilijk zal zijn ben ik benieuwd hoe het zal gaan. Om gediciplineerd te gaan werken aan deze uitdaging heb ik voor de komende week de volgende doelen gesteld:
Minimaal 1 coaching volgen: De BSS-Publicprivate coaching/BSS FR.
Elke dag minimaal een half uur spelen.
Voor herhaling 2 PS BSSartikelen doorlezen of vids bekijken.
Na een sessie reviewen en minimaal 2 handen posten.
Handen op t forum actief beoordelen: Minimaal 2 per dag.
Maximaal 4 tafels spelen.
Op NL25 spelen, niet hoger maar ook niet lager.
Ik zal aan deze challenge gaan beginnen met de BR van 1K. Hoewel deze laatste info in het teken van het blog niet relevant is, wil ik het jullie niet onthouden.
Verder wil ik jullie nog vermelden dat elke zondag de : Schijt aan BRM-dag is zoals uitgevonden door Zeezout en Marple. Ik zal op deze dag lekker MTT-en voor de fun en afwisseling.
Tot de volgende update, ciao
Calimero