Skip to forum
Meldingen
Alles wissen

[Gesloten] NL10 BB, free flop - Hoe te handelen bij FD?

4 Berichten
3 Gebruikers
0 Reactions
324 Bekeken

Hey,
Ik vroeg me af hoe ik in deze situatie hoor te handelen volgens de SSS strategie. Kon door te checken de flop zien, maar laat daarmee m'n zwakte zien. Toch kom ik op een FD. Hoe had ik dit aan kunnen pakken?

$0.05/$0.1 No Limit Holdem
8 players
Converted at weaktight.com

Stacks:
UTG lunatje007 ($2.71)
UTG+1 DohNotagain ($9.15)
MP1 ZoltanV31 ($14.39)
MP2 PreFlooop ($12.96)
CO sgregsama ($1.75)
BTN CapitanKK ($2.04)
SB Katzorka ($9.34)
BB Hero ($2.00)

Pre-flop: ($0.15, 8 players) Hero is BB A♠ 3♠
lunatje007 calls $0.10, 5 folds, Katzorka calls $0.05, Hero checks

Flop: 4♠ 6♠ 6♥ ($0.30, 3 players)
Katzorka bets $0.21, Hero calls $0.21, lunatje007 raises to $0.42, Katzorka folds, Hero calls $0.21

Turn: J♣ ($1.35, 2 players)
Hero checks, lunatje007 goes all-in $2.19, Hero ???

3 replies

je hebt FD+BDSD+overcard
dus zeker mooie odds!
ik call de flop ook gewoon, je krijgt 3:1 en genoeg implied odds, na de raise krijg je nog betere odds en de turn moet je helaas folden aangezien je geen odds krijgt :)

groeten

EDIT: Hier stond een denkfoutje van mij. Ook al had de andere speler een 6, dan nog moest ik doorgaan. 3oak < Flush. Maar ik had natuurlijk nog geen flush.

Klopt het als ik begreep dat je bij zo'n situatie de flop bekijkt, bij een FD nog doorgaat, maar als je de flush niet hit op de turn, dat je dan alsnog fold als er gebet wordt?

DeKuip

Wat Timothy zegt klopt helemaal!
Dus in dat opzicht heb ik weinig toe te voegen, maar wat betreft jouw vraag:

Oorspronkelijk gepost door Xpload1989
Klopt het als ik begreep dat je bij zo'n situatie de flop bekijkt, bij een FD nog doorgaat, maar als je de flush niet hit op de turn, dat je dan alsnog fold als er gebet wordt?

Dat ligt allemaal aan je odds en outs. En hoe je die allemaal uit kan rekenen staat allemaal in dit artikel. Let wel, het is zeker niet appeltje-eitje en je zult 't ook niet meteen perfect toe kunnen passen in de praktijk. Maar probeer er wel mee te oefenen want je zult het zeker nodig gaan hebben!

Als je vragen hebt kun je die natuurlijk altijd hier op het forum kwijt of tijdens de coaching.