Ga naar het forum
Chivaz; Moving Fast...

Meldingen
Alles wissen

Chivaz; Moving Fast Forward

1,864 Berichten
125 Gebruikers
0 Reacties
53.5 K Weergaven
Chivaz1

Lijkt me leuk om ook een blogje bij te houden en mijn progressie bij te houden.
Voor een korte intro; lees mijn 'stel je voor'.

Ik blijf bij SSS totdat ik op de 150,- zit.
Ik wil daarna BSS gaan spelen, maar ik wil me ook verdiepen in de grote multitable toernooien. genoeg te leren dus.

Na de coaching over BSS van Rogier ongeveer 1100 handjes gespeeld (9-tafels). Geen fouten gemaakt en goed uitbetaald krijgen op AA en KK leverde me 25 BB/100 op. Niet verkeerd voor vanavond.

Overigens ga ik niet veel spelen de komende tijd ivm mijn laatste tentamens (economie aan de UvA). Maar als ik overdag genoeg gestudeerd heb, dan mag ik van mezelf wel even aan de tafels gaan zitten ;)

Beantwoorden
Citeren
1.863 reacties

Hey Chivaz1,

Leuk dat je een blogje bent begonnen. Hopelijk houd je deze dan ook regelmatig bij met nieuwe content. Ik zal hem zeker zo nu en dan eens lezen en op reageren allicht ;) Ik zag je idd bij Rogier's coaching, heel goed dat je daar bij bent, want ze zijn zeker erg leerzaam.

Suc6 ermee ;)

Beantwoorden
Citeren
Markenator

hey goed idee van mij he :P

Net wat Xpload zegt, hopelijk houd je hem goed bij (iig beter dan mij :P) ik zal deze blog zeker ff volgen :)

GL

Markenator

Beantwoorden
Citeren
Chivaz1

Zo, toch mooi alvast de silverstatus :P
dat gaat redelijk snel, de elephant moet ik wel kunnen halen voor de vervaldatum denk ik.

Beantwoorden
Citeren
HoofdVogel

Oorspronkelijk gepost door Chivaz1
de elephant moet ik wel kunnen halen voor de vervaldatum denk ik.

ja best, want een rotte elephant smaakt niet lekker _mad:

Beantwoorden
Citeren
Chivaz1

Oorspronkelijk gepost door HoofdVogel

Oorspronkelijk gepost door Chivaz1
de elephant moet ik wel kunnen halen voor de vervaldatum denk ik.

ja best, want een rotte elephant smaakt niet lekker _mad:

visjes zijn daarentegen wel lekker! _cool: Maar rotte vis dan weer niet...

2k handjes gespeeld met 13bb/100
Als ik morgen tijd heb, kan ik wellicht naar de br 150,-

Beantwoorden
Citeren
Chivaz1

Na een bijzonder horizontale lijn te hebben gescoord bij 2k handjes vandaag op de NL10 SSS, wilde ik mijn geluk eens beproeven bij de SnG. Ik had er al aardig wat over gelezen en de push&fold strategie paste ik eigenlijk vroeger ook al toe.

20 toernooitjes gespeeld en jawel hoor; zo goed als quitte gespeeld.
vandaag 4u gepokerd voor noppes :)
Ik weet eigenlijk niet zo goed of de strategie wel zo goed werkt bij partypoker met de turbo toernooitjes. De middenfase (13-24 blinds) gaat meestal in een klap voorbij. Al heel vroeg wordt het hierdoor push or fold, terwijl je dan nog met 7 of 8 spelers zit. Je kunt dan net zo goed roulette gaan spelen, want het komt teveel op geluk aan dan. Aan het einde dus iets tighter gaan spelen met push or fold en dat werkte beter.

Ook de bonus van Party Poker loopt niet goed, tot nu toe 3 kaarten met een 8-t-j rainbow :( Misschien zit er nog een straatje in, dat zou wel leuk zijn!

Beantwoorden
Citeren
Chivaz1

Het saaie SSS heb ik even links laten liggen. SnG lukte me nog niet heel erg, mede doordat op Partypoker je alleen superturbo's hebt die in mijn bankroll passen. Gister en vandaag heb ik daarom BSS gespeeld. Ik begon zoals mijn bankroll (eigenlijk net niet) toestond in de NL4 met een buy in van $5,-. Dit liep wel redelijk.

Voordat ik op Party Strategy terecht kwam speelde ik echter al NL10 op Pokerstars. Daar maakte ik geen verlies, maar won ook niet. Ik had het gevoel dat ik dit level met de nieuwe opgedane kennis van deze geweldige site kon beaten. De SSS zijn er zo tussen uit te vissen en zeker in het weekend is het net IJmuiden aan zee wat vis betreft. Met een bankroll van $100 ben ik dus toch (ja, ik weet het) aan de NL10 gaan zitten. Eerst 2 tafels, later 4 tafels tegelijk. Iets tighter denk ik dan gewoon is voor BSS (met de SSS in mijn achterhoofd).

Het ging bewonderenswaardig lekker. Een aantal visjes opgegeten, een paar kleine (maar geen dure) foutjes gemaakt, en mijn bankroll lekker met 50% verhoogd. Nu snap ik meteen dat het in het weekend anders is en dat ik te maken kan hebben met een kleine upswing, dus ik laat mijn hoofd niet op hol brengen, maar ik blijf wel voorzichtig spelen op deze limiet.

Ondertussen 202 partypoints opgepikt, nog maar 98 te gaan.
Hieronder mijn grafiekje van mijn BR. Gemiddeld over 13k handen bijna 10 BB/100, ook daar ben ik best tevreden over.

Mijn doelen voor de komende periode (als er genoeg gestudeerd is):
* Meer verdiepen in de BSS artikelen
* Video's en coachings bekijken
* niet meer dan 1000 handjes per dag spelen

Beantwoorden
Citeren
Chivaz1

Nu dacht ik er geen last (meer) van te hebben, maar gisteren overkwam het me toch... TILT...

Geen enkele coinflip viel mijn kant op en daar werd ik best gerustreerd van, zeker omdat ik sinds kort SSS op NL25. Gaat het meteen met $5,- omlaag bij een foute coinflip. Niet eens omdat ik me niet aan de kaart hield hoor! AKs moet ik pushen na een raise. Maar uiteraard zit er dan iemand anders met JJ die een boer vindt. Vervolgens zit ik met een hoog paartje (QQ) en vind ik AK tegenover me. Bij mij valt de Q niet en uiteraard wel een K. Zelfs mijn azen zijn 2x vernietigd (1x door een j6h!!!) Om gek van te worden dus. Niet dat ik dan zit te vloeken achter mijn pc hoor, maar je bent dan toch in een andere staat en niet meer 100% geconcentreerd, waardoor je af en toe foute beslissingen neemt. Voornamelijk te snel callen van een push van een ander, omdat ik het geld weer wil terugwinnen.

Nadat ik een beetje onzeker werd, ging ik verder met BSS op NL10. Maar na een half uur op -$20,- te staan, ben ik maar gestopt. Uiteindelijk ongeveer -$50,-. Wel mijn eerste bonus vrijgespeeld! en op weg naar goud... Want op NL25 gaan de party points ook wat harder :)

Ook kom ik erachter dat op NL25 de contibet niet meer werkt zoals hij dat op NL10 doet. Hij wordt een stuk eerder gecalld. Ik zal me dus even moeten verdiepen in de artikeltjes hierover. Sowieso heb ik de laatste dagen te weinig gelezen. Voordat ik me weer op SSS NL25 ga wagen, ga ik dat eerst maar even doen.

Beantwoorden
Citeren
Chivaz1

Ik heb een beetje problemen met slowplayers en het herkennen ervan. Uiteraard ga ik dan dus op zoek naar hoe slowplay gespeeld moet worden. Ik kwam wel op een aardig artikeltje uit waarbij geadviseerd wordt om op lage stakes te slowplayen.

Overigens snap ik nu wel een beetje hoe en waarom. De volgende stap is om me ertegen te wapenen. Tot nu toe kom ik niet verder dan; notes maken, me niet te snel potcommited voelen; minder second barrels maken (wat wel weer een bluf van villain uit kan lokken, maar daar moet ik dan gewoon niet in meegaan, denk ik).

Als iemand nog meer tips heeft tegen slowplayers, graag!!

Beantwoorden
Citeren

Hey Chivaz1,

Gelieve geen links te geven naar andere informatieve Poker websites. PokerStrategy heeft liever geen links naar concurrenten. Ik kan zelf je post helaas niet aanpassen, dus als je dit zelf even wilt doen...

Bij voorbaat dank,
Xpload1989 :)

Beantwoorden
Citeren
Chivaz1

Oorspronkelijk gepost door Xpload1989
Hey Chivaz1,

Gelieve geen links te geven naar andere informatieve Poker websites. PokerStrategy heeft liever geen links naar concurrenten. Ik kan zelf je post helaas niet aanpassen, dus als je dit zelf even wilt doen...

Bij voorbaat dank,
Xpload1989 :)

done, np.
Maar? heb jij geen tips?

Beantwoorden
Citeren

Ik kan wel kort even wat zeggen over slowplayen:

Andere spelers die slowplayen: Het is lastig om dit daadwerkelijk te herkennen. Op den duur zul je er misschien wel wat gevoel voor krijgen. Het ligt ook heel erg aan de structuur van het board, sommige zijn prima om te slowplayen, andere boards weer totaal niet (denk aan het verschil tussen rainbow board, en een board dat heel erg drawheavy is). Daar kan ik dus niet echt een tip voor geven om dit te herkennen.

Zelf slowplayen: Is zeker op lage limieten niet echt aan te raden, denk ik. De meeste spelers zullen daar namelijk eerder geneigd zijn een bet te callen dan zelf te betten. Zodoende verlies je value door te checken, want er zal vaak gekozen worden voor een check behind. Het ligt dus ook heel erg aan de tegenstander of je kunt slowplayen of niet. Tegen agressieve spelers werkt het beter dan tegen passieve spelers, vanwege het hiervoor genoemde probleem. Ook hier komt de structuur van het board weer naar voren: Op een rainbow board, waar geen flush- of straightdraws liggen, oftewel een droge board, zou je bijvoorbeeld ervoor kunnen kiezen om een top set te slowplayen. Je doet het dus alleen bij hele sterke handen. Wel blijft er altijd een risico aan slowplayen, en moet je dit dus ook alleen maar doen als je denkt dat het gaat werken en de kans op een suckout vrijwel nihil is.

Ik hoop dat ik zo een beetje duidelijk heb gemaakt dat ik slowplaye afraad, totdat je genoeg van het spel weet om hier gevoel voor te krijgen. Slowplayen kán je meer value opleveren, maar kan ook geheel misgaan als je het op de verkeerde momenten doet. ;)

Beantwoorden
Citeren
HannesNL

Helemaal 100% juist Xpload :D

Niet slowplayen op de microstakes, hier zijn de loose passive fishes, ze callen je down met middle pair en zullen veel naar showdown willen gaan!

Beantwoorden
Citeren
Chivaz1

Oorspronkelijk gepost door timkroes
Helemaal 100% juist Xpload :D

Niet slowplayen op de microstakes, hier zijn de loose passive fishes, ze callen je down met middle pair en zullen veel naar showdown willen gaan!

Ikzelf doe het ook bijna nooit, tenzij ik de absolute nuts heb.
Maar ik heb denk ik wel een leak tegen anderen die slowplayen, waar ik aan wil werken ;)

Beantwoorden
Citeren
Chivaz1

Ik blijf voorlopig lekker gewoon BSS op NL10. dat gaat me een stuk beter af.
Dan mogen we tenminste nadenken over het spelletje en omdat de tegenspelers dat niet doen, werkt dat best.

In onderstaande grafiek is dat denk ik wel te zien; handje 11000 tot 15000 ben ik SSS gaan spelen. Toen maar weer terug naar de BSS op NL10. Het zal nog wel even duren voordat ik mijn BR heb opgebouwd om naar NL25 te gaan (ik mag eigenlijk nog niet eens NL10 spelen), maar daar wachten we dan maar op. Dan heb ik tijd om de zilveren artikelen allemaal te lezen voordat ik naar NL25 ga.

Kan ik meteen de rest van de bonus vrijspelen, als ik die tenminste nog krijg. Heb een ticket ingediend, er is op gereageerd, maar voorlopig nog zonder resultaat... we wachten af. Ik zou al bijna 3/10 van de bonus hebben vrijgespeeld, ik vraag me af of dat ook meteen wordt verrekend.

Beantwoorden
Citeren
Chivaz1

een maat van me heeft gister een WSOP pakket naar Vegas gewonnen op Pokerstars! dat wil ik ook ooit nog wel eens :)

Beantwoorden
Citeren
Chivaz1

zo, ondertussen voor mijn gevoel een heel (poker)leven verder. achievements;

- de gouden status is bereikt
- de olifant is ook binnen (al gebruik ik pokertracker)
- heel wat artikeltjes gelezen
- de helft van de $100,- bonus vrijgespeeld
- 2 tentamens gehaald en een paper geschreven

- me verbaasd over waar sommigen wel niet mee spelen, en dan toch van me winnen. Af en toe lukte het me wel om te jagen en ze terug te pakken, maar lang niet altijd. TILT was helaas nog steeds zo nu en dan terug te vinden in mijn spel helaas.

- Hierdoor even afgestapt van de BSS NL10 en me toegelegd op de SSS NL50. dit bevalt me prima. (vreemd hoe het overstappen op een andere strategie me telkens goed afgaat.) De spelers lijken wel een stuk voorspelbaarder, maken niet veel rare calls. Hierdoor lijkt SSS op NL50 beter te werken dan tot nu toe het geval was op de micro limiet.

Onderstaand mijn grafiekje. Een aantal mooie breekpunten zijn waarneembaar. De laatste zeker niet als minst mooie.

Ik lees naast de artikelen ook van de blogjes van anderen trouwens, maar niet overal reageer ik (als ik niets zinnigs te melden heb ;) )

planning;
--> laatste 2 tentamens halen
--> kijken of ik platinum kan halen (op nl50 gaat het hard)
--> de bonus verder vrijspelen
--> overstappen naar FTP om daar de bonus op te strijken en te genieten van de rakeback _love:
--> niet teveel letten op de bankroll (nu $309,-)

Beantwoorden
Citeren
Chivaz1

In het weekend is het toch altijd lekker spelen op PartyPoker.
Vooral Engelsen zijn heel erg slecht!

In 3 sessies $150,- erbij. Daarvoor een sessie met -3 BI.
BR nu $464,-
20% van de nieuwe $100,- bonus vrijgespeeld. Zodra ik die heb stap ik over naar een andere room, FTP waarschijnlijk.

nu ff eten en straks misschien nog een toernooitje voor de fun.
de zondag 250K op pokerstars misschien. Dat is bijna BRM ;)

Beantwoorden
Citeren
HannesNL

in 3 sessies $150? Dus 15 BI?

Of speel je al een hoger limiet dan NL10?

De FDB op full tilt poker is echt relaxed, zou ik zeker aanraden!

Beantwoorden
Citeren