Skip to forum
Meldingen
Alles wissen

[Gesloten] Plo50 89Qq

7 Berichten
4 Gebruikers
0 Reactions
464 Bekeken
Joenaes

$0.25/$0.5 Pot Limit Omaha Hi
7 players
Converted at weaktight.com

Stacks:
UTG Olympiakos79 ($39.90)
UTG+1 ontiltagain ($59.85)
MP Hero ($59.65)
CO rillouto ($54.05)
BTN whitefolks82 ($26.85)
SB empress58 ($25.00)
BB celanese2026 ($37.45)

Pre-flop: ($0.75, 7 players) Hero is MP 8♥ 9♥ Q♣ Q♠
2 folds, Hero raises to $1.50, rillouto calls $1.50, 1 fold, empress58 calls $1.25, 1 fold

Flop: T♥ K♣ 3♥ ($5, 3 players)
empress58 checks, Hero bets $3, rillouto raises to $9, empress58 folds, Hero calls $6

Turn: 6♥ ($23, 2 players)
Hero checks, rillouto bets $11, Hero raises to $44, rillouto goes all-in $32.55

River: J♦ ($110.55, 2 players)

Final Pot: $110.10
Hero shows: 8♥ 9♥ Q♣ Q♠
rillouto shows: 2♠ A♥ 5♥ 3♦

Hero wins $0.45 ( lost -$54.05 )
rillouto wins $107.10 ( won +$53.05 )
empress58 lost -$1.50

Ik heb hier eigenlijk het gevoel alsof ik bij elke beslissing fout gehandeld heb.

Preflop raise kan wel denk ik, maar is toch redelijk dun door men positie. Flop heb ik iets gehit maar niet echt veel. Loont het hier om een cbet te plaatsen? Zijn minraise kan ik hier wel callen denk ik omdat ik wel wat outs heb.

Wat moet ik doen op de turn. Ik wist niet of ik hier moest callen of raisen om te protecten tegen bv. een set.

6 replies
marcelhermus

preflop raise is indd wat marginaal.
maar kan op zich wel. maar aangezien je postflop nog moeite hebt zou ik deze hand niet raisen omdat het een redelijk kale QQ98 is. een 9 hoge flushdraw is nooit iets om heel ver mee te gaan.

op de flop check ik gewoon.
dit board hit de calling range heel erg. flush en straightdraws rond KT zitten hier heel vaak in.

jij besluit te cbetten en wordt gecheckraiset. je hebt hier nog een aantal niet heel cleane outs.
elke J geeft je niet de nutstraight. en elke geeft je een weak flushdraw. ik geef hier de hand ook meestal op.

aangezien je hier vaak tegen two pair of beter zit. en je draws niet echt nutslike zijn.

op de turn weet ik het zelf ook niet zo goed meer :D
pot is huge en je hit je flush.

Marple08

Hoi Joenas,

Preflop is marginaal, maar folden kan maar vind ik weak 7-handed. Je opened dus raise is ok.

Op de flop dan zeker een c-bet en hopen dat je de pot mee kan nemen. Nu word je gereraised en dat is op dit niveau een duidelijk fold. Omdat je helemaal niet meer weet waar je staat en er komen nog 2 streets en je wilt hier niet voor je stack spelen en op het moment dat je called doe je dat wel.

De turn donk je dan tegen de IR in om het goedkoop te houden. Als ie raiset geef je alsnog op. In ieder geval de turn niet check raisen, maar flatten in dit geval.

Called ie de turn dan ben je klaar met de hand.

Groeten,

PS: laat bij de volgende posts de uitslag weg, dan is het makkelijk om de hand te beoordelen, omdat je misschien onbewust toch door de uitslag beïnvloed wordt.

Joenaes

PS: laat bij de volgende posts de uitslag weg, dan is het makkelijk om de hand te beoordelen, omdat je misschien onbewust toch door de uitslag beïnvloed wordt.

Uiteraard, was het vergeten, normaal laat ik zelfs villains move ook weg :P.

Beide trouwens bedankt voor de opheldering.

Pinowww

Enige extra opmerking:
Je hand doet het preflop gewoon niet goed en je speelt eigenlijk om een 3e Q te hitten. Met dit soort handen zou ik geen grote pot willen bouwen en zou ik preflop een soort van minraise maken. Dit zorgt vaak dat je geen reraise hoeft te callen en helpt de pot klein te houden.

Belangrijkste aan deze hand is dat je moet begrijpen dat je deze hand of Headsup wilt spelen, of in een kleine pot multiway, maar dan alleen voor setvalue. Dus raise of groter, of kleiner en op een passieve tafel kun je easy inlimpen.

Eenmaal op de flop is het een easy fold. Alles wat je probeert te hitten zorgt dat je alleen nog maar meer geld verliest of dat je tegenstander fold. Elke kaart die jouw kan helpen en waar je actie op wilt geven zal je tegenstander folden met de slechtste hand of het erin shoven met de beste hand.
Enorme reversed implied odds.

Marple08

Bedoel je dat hier geen c-bet maakt, Pinowww?

Ik had trouwens niet op de betsizes gelet, daar heb je inderdaad een punt.

Pinowww

Oorspronkelijk gepost door Marple08
Bedoel je dat hier geen c-bet maakt, Pinowww?

Ik had trouwens niet op de betsizes gelet, daar heb je inderdaad een punt.

Zou geen cbet maken

Ik denk dat je hier op dit board nooit genoeg folds krijg tegen 2 tegenstanders en elke kaart geeft je op de turn zulke reversed implied odds dat ik hier geen pot wil bouwen.

KT met flushdraw tegen 2 tegenstanders. Enige argument voor een c-bet zou denk ik zijn dat je 4 blockers in je hand hebt en dat je je hand kunt definieren. Want als je c-bet en je krijgt actie ben je eigenlijk op de flop al drawing dead en moet je eigenlijk op elke kaart opgeven.
Elke brick zou je op moeten 2 en zelfs 3 barrel bluffen om profitabel door te spelen. Maar aangezien ik denk dat je c-bet er niet profitabel uitkomt, je reversed implied odds huge zijn en dat imo 3-barrel bluffen op PLO50 niet verstandig is zou ik op de flop direct opgeven.