Skip to forum
Meldingen
Alles wissen

[Gesloten] Nl25 Sh Qq Utg

8 Berichten
6 Gebruikers
0 Reactions
347 Bekeken
Fredjen

$0.1/$0.25 No Limit Holdem
5 players
Converted at weaktight.com

Stacks:
UTG Hero ($26.75)
CO amassouras ($24.90)
BTN mistermicu ($4.80)
SB deftona ($56.30)
BB Greatgreens ($52.00)

Pre-flop: ($0.35, 5 players) Hero is UTG Q♠ Q♣
Hero raises to $1, amassouras raises to $3, 3 folds, Hero calls $2

Flop: 6♣ 9♣ 9♦ ($6.35, 2 players)
Hero checks, amassouras bets $5.50, Hero goes all-in $23.75, amassouras calls $16.40

Turn: A♣ ($50.15, 2 players)

River: 3♠ ($50.15, 2 players)

Stats: 13/9 VPIP/PFR & 33/100 cbet flop/fold to cbet

Ok villain is tight maar QQ zijn hier te goed imo. Plan was bij Jhigh flop check raise & check fold bij A,K flop.

Ik besef dat ik oop zit maar wil preflop niet allin met QQ. Mijn gedachtengang hierbij is dat ik bij gunstige flop KK+ afbetaal (wat ik preflop ook zou doen bij allin) maar dat ik tegen AK niet wil flippen voor stacks...

7 replies
darko163

nh vind ik

Fladdermouse

Als we er hier vanuit gaan dat hij super tight 3bet (AK/QQ+) dan zijn dit 29 handen combinaties (16 keer AK / 6 keer AA / 6 keer KK / 1 keer QQ).
De kans dat er een A of een K op de flop komt is ongeveer 1/3.
En laten we ervan uitgaan dat hij AK c-bet en fold tegen een shove zonder hit.
Dan kom ik uit op de volgende resultaten:
Ja check/shoved flop en zit tegen AA of KK: 8 keer (-$25)
Je check/fold flop en zit tegen AA of KK: 4 keer (-$3)
Je check/shoved flop en krijgt fold tegen AK: 11 keer (+$8.5)
Je check/fold flop en je zit tegen AK: 5 keer (-$3)
Je split tegen QQ: 1 ($0)

Winst: 11 keer +$8.5 = +$93.5
Verlies: 8 keer -$25 / 9 keer -$3 = -$227

Totaal: -$133.5 in 29 handen.
Folden tegen 3bet: -$29 in 29 handen.

Ik denk dat dit echt wel de range is van een tight 3better, AQ of JJ worden meestal gewoon gecalled IP.

Als je 4bet/shoved zit je waarschijnlijk tegen dezelfde range (denk niet dat hij AK kan wegleggen).
Hier heb je 40% equity en zal je dus in 29 handen waarschijnlijk -$145 draaien.
Het geeft je dus op lange termijn denk ik een klein beetje minder verlies om het op jouw manier te spelen. (Maar het kan ook zijn dat villain hier geen c-bets maakt met een gemiste AK en dan klopt er niets meer van mijn berekeningen).

Of QQ folden hier echt de juiste keuze is, zou ik zelf niet weten. Ik heb ook altijd last met QQ. Maar naar mijn gevoel is het zeker niet verkeerd om hier te folden.

krikke482

Oorspronkelijk gepost door Fladdermouse

Je bent de rake vergeten :D

Wel mooi dat je er een hele berekening bij maakt zo had ik het nog nooit bekeken nice work.
Ik zou overgens de hand hetzelfde spelen als fredjen, call met je QQ en op een juiste flop c/r je en pak je vaak de pot en krijg je soms calt van beter, soms zelfs slechter ook al zeggen zijn stats iets anders.

Oorspronkelijk gepost door Fladdermouse
Als we er hier vanuit gaan dat hij super tight 3bet (AK/QQ+) dan zijn dit 29 handen combinaties (16 keer AK / 6 keer AA / 6 keer KK / 1 keer QQ).
De kans dat er een A of een K op de flop komt is ongeveer 1/3.
En laten we ervan uitgaan dat hij AK c-bet en fold tegen een shove zonder hit.
Dan kom ik uit op de volgende resultaten:
Ja check/shoved flop en zit tegen AA of KK: 8 keer (-$25)
Je check/fold flop en zit tegen AA of KK: 4 keer (-$3)
Je check/shoved flop en krijgt fold tegen AK: 11 keer (+$8.5)
Je check/fold flop en je zit tegen AK: 5 keer (-$3)
Je split tegen QQ: 1 ($0)

Folden tegen 3bet: -$29 in 29 handen.

Ik denk dat dit echt wel de range is van een tight 3better, AQ of JJ worden meestal gewoon gecalled IP.

Als je 4bet/shoved zit je waarschijnlijk tegen dezelfde range (denk niet dat hij AK kan wegleggen).
Hier heb je 40% equity en zal je dus in 29 handen waarschijnlijk -$145 draaien.
Het geeft je dus op lange termijn denk ik een klein beetje minder verlies om het op jouw manier te spelen. (Maar het kan ook zijn dat villain hier geen c-bets maakt met een gemiste AK en dan klopt er niets meer van mijn berekeningen).

Of QQ folden hier echt de juiste keuze is, zou ik zelf niet weten. Ik heb ook altijd last met QQ. Maar naar mijn gevoel is het zeker niet verkeerd om hier te folden.

kan je mij je wiskunde eens uitleggen,Fladdermouse, ik snap hem niet goed.

1)Waar haal je die 8,4,11,5 vandaan?
2) Bekijk je de beslissing op de flop alleen, of de EV van preflop callen en dan op de flop iets te doen

en ook nog,

als villain hier echt 3-bet percentage van rond de 33% heeft, is de enige juiste move hier een check/fold, aangezien hij zijn AK's niet bet

Fladdermouse

Oorspronkelijk gepost door nonnemingere

kan je mij je wiskunde eens uitleggen,Fladdermouse, ik snap hem niet goed.

1)Waar haal je die 8,4,11,5 vandaan?
2) Bekijk je de beslissing op de flop alleen, of de EV van preflop callen en dan op de flop iets te doen

en ook nog,

als villain hier echt 3-bet percentage van rond de 33% heeft, is de enige juiste move hier een check/fold, aangezien hij zijn AK's niet bet

De kans dat je 1 van je 6 outs hit op de flop ligt tussen de 30-33% (klopt toch he?)
Als hij AK/KK/AA vast heeft, zijn er dus nog 6 outs om op de flop een K of een A te zien.

Dus van de 12 keer dat hij AA of KK heeft, zal er ongeveer 4 keer een A of K op de flop liggen, 8 keer is de flop zonder A of K.
Bij AK is dit net hetzelfde (6 outs voor A of K) en afgerond komt dit dan op de verhouding van 11 tegen 5 op 16 handen.

Ik ben verdergegeaan uit de stelling van Fredjen: Plan was bij Jhigh flop check raise & check fold bij A,K flop.

Maar begrijp niet goed waar je die 33% 3bet vandaan haalt.

ok snap je redenering nu (je hebt trouwens nog een beetje equity als je check/shoved tegen KK+ maar ik snap het concept)

en ik bedoelde flop c-bet in plaats van 3-bet

Rogier

maargoed, mooie post fladdermouse, echter zijn je nummers soms gewoon verkeerd.(stel je opponent heeft AA vast, dan zijn er slechts 6 kaarten in t deck die een aas/koning high flop kunnen maken)

ook: als je c/rt en je word called door AA is t resultaat niet -25$, puur doordat je ook nog n deel uitsuckt (door runnerrunnerflushes of een Queen).

AKcc bet/callt overigens @ flop, en daar lig je ietsje achter tegen ;)

in ieder geval is je berekening interessant, en zeker de juiste manier om dit soort handen te analyseren !