Ga naar het forum
Meldingen
Alles wissen

[Gesloten] AA / KK pushen of niet?

8 Berichten
5 Gebruikers
0 Reacties
541 Weergaven
Moderator
pcbeem

Had deze handjes in mijn blog staan en daarop kwam een discussie op gang pushen of niet? Heb ze beide in dezelfde thread gezet aangezien ze toch redelijk op elkaar lijken.

Kijk ik heb dan wel minder dan 13BB maar als ik push is de kans groot dat iedereen fold en dat wil ik met AA ook niet. Daarom koos ik er hier voor om te raisen naar 500 met de kans op callers. Normaal gesproken sta je op de flop nog voor en kun je dan alsnog pushen. Je hebt nog fold-equity over (niet dat je wilt dat ie fold) en als ie callt is de kans nog steeds groot dat ie callt. Kortom ik probeerde door wat meer te slowplayen er wat value uit te halen. Is dat hier verstandig? Ik vind de levels 50/100 en 75/150 vaak lastig aangezien je keuzes daar vaak het moelijkst zijn.

No Limit Holdem Tournament
$3.00+$0.40
8 players
Converted at weaktight.com

Stacks:
UTG borussenalex (1500)
UTG+1 NNNXX (925)
MP1 Kalistia (2435)
MP2 Hero (1145)
CO Bürste07 (1750)
BTN Duffy_t_Moon (1770)
SB drc51383 (2090)
BB Ruutu37 (1885)

Blinds: 75/150

Pre-flop: (225, 8 players) Hero is MP2 A♥ A♦
2 folds, Kalistia calls 150, Hero raises to 500, 4 folds, Kalistia calls 350

Flop: 4♠ T♠ Q♣ (1,225, 2 players)
Kalistia checks, Hero goes all-in 645, Kalistia calls 645

Turn: K♦ (2,515, 2 players)

River: 6♦ (2,515, 2 players)

Final Pot: 2,515
Kalistia shows: 4♥ 4♦
Hero shows: A♥ A♦

Kalistia wins 2,515 ( won +1,370 )
Hero lost -1,145

No Limit Holdem Tournament
$3.00+$0.40
4 players
Converted at weaktight.com

Stacks:
CO FERMESES (3420)
BTN neuronaze (2340)
SB Hero (1255)
BB VinCcentPT (6485)

Blinds: 50/100

Pre-flop: (150, 4 players) Hero is SB K♦ K♥
FERMESES calls 100, 1 fold, Hero raises to 300, VinCcentPT calls 200, FERMESES calls 200

Flop: 2♠ T♠ 3♣ (900, 3 players)
Hero goes all-in 955, VinCcentPT folds, FERMESES calls 955

Turn: 5♠ (2,810, 2 players)

River: J♠ (2,810, 2 players)

Final Pot: 2,810
Hero shows: K♦ K♥
FERMESES shows: 4♠ K♠

FERMESES wins 2,810 ( won +1,555 )
Hero lost -1,255
VinCcentPT lost -300

EDIT: fixed had ze uit mijn thread geplakt maar dan krijg je blijbaar geen symbolen

7 reacties
Sutra1981

kan je de hands converteren met de kleuren erbij en zonder de resultaten want nu zijn ze echt moeilijk te beoordelen?

marcelhermus

eigenlijk 1 vraag.

doe je dit met AK ook?

ik push ze trouwens beiden.
maar dat komt doordat ik alles push bij deze blinds. en ze callen toch vaak wel.

KK is trouwens ook niet lekker als er een A flopt :D

Sutra1981

Als je besluit van ze zo te spelen calculeer je in dat je op de flop meer kans hebt om verslagen te worden. Als je het table image heel tight inschat, vind ik het niet direkt slechte play, de KK zou ik wel iets hoger betten preflop.
Als je vind dat je te veel bad beats rond de oren krijgt op deze manier, push je beter preflop met het risico dat je alleen de blinds oppikt. (wat badbeats niet uitsluit)

Moderator
pcbeem

Nee AK zou ik hier denk ik wel pushen. Vooral om zo een moeilijke keuze op de flop te voorkomen. Met AA / KK kun je op bijna elke flop alsnog pushen en met AK wil ik die keuze op de flop niet maken aangezien als je niet hit het erg lastig is. Met AA en KK lig je bijna altijd voor op de flop en vind je het niet erg om bijvoorbeeld tegen bijvoobeeld 88 te spelen. Dit wil ik met AK voorkomen door hem te pushen.

Weet niet of je mijn uitleg een beetje snapt. Nu ik hem lees is hij redelijk vaag. Het komt er op neer dat je met AA / KK op de flop vaak voorligt en dan uit kunt betten. Terwijl je dit met AK vaak niet weet en daardoor tegen minder wilt spelen. Dit probeer ik voor elkaar te krijgen door the pushen.

marcelhermus

maar op een gegeven moment heb je dan dus een leak.

an sich is je gedachtengang wel aardig. je probeert max value te halen uit je handen door te raisen ipv te pushen.
geeft wel wat extra risico omdat slechte bigstacks wel graag een flopje willen zien. en als het dan enigzins op hun hand lijkt niet meer weggooien.

maar het belangrijkste is dat je een leak kweekt dat je alleen je monsters raist en de rest van de hand pusht.
oftewel als ik vaker tegen je speel maak ik een note en ben ik altijd weg als je raiset :D

nou is dat nu nog niet per se een probleem. maar je moet leaks gewoon niet kweken.

die AA is trouwens in ieder geval een push.
en ik call een push van jou eerder met 88 dan ik jou ga reshoven met 88.
je represent daar teveel een monster.

KK is iets marginaler en kan eventueel nog wel. maar push ik ook liever aangezien elke flop met een A nasty is. en je ook nog oop moet spelen.

Maarten84

Twee dingen:

-results weg!
- luister naar Marcel :)

Zeker je AA is een easy push, iedere nadenkende speler weet dat je je eigen daar gewoon commit en je dit enkel zal doen met een zeer sterke hand. De KK is nipt, maar die push ik ook wel. Je zou kunnen raisen, maar doe dit dan naar 350, maar dat zou je enkel mogen doen in deze spot als villain onmogelijk kan weten dat je hier je AK bijvoorbeeld direct zou pushen.

Thormtos91

Ik blijf er bij, net als in je blog, dat je beide handen pusht.

imo is alles onder 13BB push of fold