Skip to forum
Meldingen
Alles wissen

[Gesloten] [NL10] KK -> A op flop

13 Berichten
6 Gebruikers
0 Reactions
546 Bekeken

de size van de flopbet is niet goed 2/3 pot = 1.32 ipv 2 dollar
flop een beetje slecht gespeelt

maar moet ik op de turn nu checken of doorbetten omdat ik perongeluk sterkte had laten zien op de flop ?

Hand converted with online PokerStrategy.com hand converter:

Hand afspelen

$0.05/$0.1 No-Limit Hold'em (9 handed)

Known players:
[tg]UTG2$11.57:///////;MP1$2.76:///////;MP2$3.90:///////;MP3$11.04:///////;CO$11.28:///////;BU$4.10:///////;SB(Hero)$10.00:///////;BB$2.00:///////;UTG1$2.79:///////;[/tg]
Preflop: Hero is SB with K:s, K:h.
3 folds, MP2 calls $0.10, MP3 raises to $0.4, 2 folds, Hero raises to $1.3, 2 folds, MP3 calls $0.90.

Flop: ($2.80) 4:h, 2:d, A:s (2 players)
Hero bets $2.00, MP3 calls $2.00.

Turn: ($6.80) 5:d (2 players)
Hero checks, MP3 bets $7.74, Hero folds, MP3 gets uncalled bet back.

Final Pot: $6.80.

12 replies
Fladdermouse

Turn zeker check/fold spelen. Op zo een droog board zal hij na een call meestal wel een A in zijn hand hebben.
De flop zou je ook kunnen checken, maar OOP c-bet ik ook liever omdat ik dan meteen weet waar ik sta. Als hij de flop bet na jou check kan hij ook een bluff maken omdat jij zwakte laat zien.
De flop kan je ook kleiner betten, omdat het zo een droog board is, $1.65 lijkt mij wel voldoende.

NLDPeter

Ik check de flop. Je word hier nooit gecalled door minder dus ben je in principe aan het bluffen, maar een betere hand zal nooit folden dus ben je eigenlijk gewoon gld weg aan het gooien. Ik denk dat het close is tussen een flop c/c en een c/f. maar ik ga denk ik voor c/f omdat mensen niet vaak geneog bluffen in 3-bet pots

As played is de turn goed.

EliasVeritas

Flop checken is een heel slecht idee als je geen positie hebt.

Ik maak het hier $1,80 en geef daarna m'n hand op.

NLDPeter

Oorspronkelijk gepost door EliasVeritas

waarom is de flop checken een slecht idee als je geen postitie hebt?
Betere handen gaan nooit folden en slechter gaat nooit callen. Ik snap het nut van een echt echt niet.

Asafira

slechter gaan wel betten... je kan beter initiatief houden en betten dan check/call te spelen. Check fold is hier de safest way to go maar QQ en JJ liggen ook in zen preflop calling range die hier wel de muck invliegen na een c-bet. Ik heb ook geen probleem me de grootte 2 dollar in een pot van 2,80 vind ik best oke (2 is ook makkelijker in te geven, geen komma :p) ik vind dit NH.

EliasVeritas

Oorspronkelijk gepost door NLDPeter

Betere handen gaan nooit folden en slechter gaat nooit callen. Ik snap het nut van een echt echt niet.

Als geen enkele slechtere hand callt kan je zeer profitabel cbetten voor fold equity. OOP nog proberen value te halen uit slechtere handen zal je nooit zoveel kunnen opleveren.

NLDPeter

Oorspronkelijk gepost door NLDPeter

Als geen enkele slechtere hand callt kan je zeer profitabel cbetten voor fold equity. OOP nog proberen value te halen uit slechtere handen zal je nooit zoveel kunnen opleveren.

maar waarom wil je een FE van een hand die minder dan 10% equity heeft tegen jou hand?

EliasVeritas

OOP nog proberen value te halen uit slechtere handen zal je nooit zoveel kunnen opleveren.

OOP is het nu eenmaal lastig spelen en dan neem je dus het best de easy road.
Niks zo makkelijk als cbetten en opgeven.

NLDPeter

waarom dan niet gewoon c/f spelen? Nu geef je elke A nog extra value.

EliasVeritas

Als geen enkele slechtere hand callt kan je zeer profitabel cbetten voor fold equity.

OOP is het nu eenmaal lastig spelen en dan neem je dus het best de easy road.
Niks zo makkelijk als cbetten en opgeven.

Gerv

Peter, het is micro, die denken op Level 1 ''Wat heb ik?'' --> Ik heb een Aas dan call ik (en wij geven op)

*Ik heb geen Aas maar Overcards --> Muck
*Ik heb geen Aas maar PP --> Muck >50% van de keren gegarandeerd

NLDPeter

@elias: ik wil geen FE tegen slechtere handen.

@gerv.
precies, en als je checkt dan denken ze zo:

Ik heb een aas dus bet ik => wij geven op en besparen een cbet
Ik heb geen aas dus check ik => we verliezen geen value want ze zouden toch folden op een cbet.

Ik zal dit scenario eens even langs rogier halen voor advies want als het echt fout is wat ik denk dat heb ik een grote leak in mijn spel gevonden.