Skip to forum
Meldingen
Alles wissen

[Gesloten] Nl10 88 -> Fh

7 Berichten
3 Gebruikers
0 Reactions
275 Bekeken

goed gespeelt op turn/river ?

Hand converted with online PokerStrategy.com hand converter:

Hand afspelen

$0.05/$0.1 No-Limit Hold'em (9 handed)

Known players:
[tg]MP1$10.15:///////;MP2$1.50:///////;MP3$10.25:///////;CO$1.85:///////;BU$11.85:///////;SB$10.80:///////;BB(Hero)$10.00:///////;UTG1$6.10:///////;UTG2$9.75:///////;[/tg]

Preflop: Hero is BB with 8:c, 8:d.
UTG1 raises to $0.20, 2 folds, MP2 calls $0.20, 3 folds, SB calls $0.15, Hero calls $0.10.

Flop: ($0.8) 9:h, A:h, 9:c (4 players)
SB checks, Hero checks, UTG1 checks, MP2 checks.

Turn: ($0.8) 8:s (4 players)
SB checks, Hero bets $0.60, UTG1 raises to $1.20, MP2 folds, SB calls $1.20, Hero raises to $3.00, UTG1 calls $2.40, SB calls $2.40.

River: ($11.6) Q:d (3 players)
SB checks, Hero bets $5.00, UTG1 calls $2.30, SB folds.

Final Pot: $18.9.

6 replies

Turn 3-bet mag groter (4.50-5.00 of zo). Je krijgt dan nog value van FD/SD die je op de river niet meer krijgt als ze niet hitten.

Waarom shove je de river niet? UTG1 is uiteraard committed en als SB van plan was een 5.00 bet te callen, callt hij 6.80 ook wel.

ej falcone, merk de laatste tijd dat ik wat leaks heb wat jullie ook aangeven

- te klein betten op de turn
- te kleine raises maken nadat er een caller is geweest na een raise
- te klein betten op de river nadat er veel actie is geweest en meestal de nuts hebt

de eerste en tweede vind ik zelf dat ik die wel kan verbeteren, maar die 3de heb ik wel wat last mee.., in het silver artikel hoe speel je op de river kon ik daarover niet al te veel vinden.

misschien dat jij een artikel/video kent die daarover iets kan zeggen ? of dat je zelf wat advies aan me kan geven daarover

Ik denk dat de 3 dingen die je noemt wat met elkaar samenhangen.

Als je een heel sterke hand hebt (wat dat is hangt een beetje van het bord en de tegenstander af - soms TPTK, maar tegen een fatsoenlijke speler eigenlijk vanaf een set) wil je daar maximaal value uit halen, dus tegen de river All-in zijn.

In deze hand is je geturnde fullhouse zeker zo'n hele sterke hand (zie ook de 77 hand - set op een droog bord - van gisteren).

Je kijkt dan naar de reststack van jezelf en je tegenstander(s) en je probeert je bets zo te verdelen dat je op de river minder over hebt dan de potgrootte. Je kan dan gemakkelijk shoven voor value.

Zorg er wel altijd voor dat je de turn groot genoeg bet (altijd minstens 3/4 pot), omdat je op de turn nog moet protecten en nog value krijgt van draws. Als je dan op de river nog maar een halve pot over hebt, so be it. In sommige gevallen kan je ook de turn al shoven natuurlijk.

Misschien ben je soms bang om tegen een nog betere hand te zitten (hier bijvoorbeeld A9 of zo), en ben je bang om All-in te gaan met minder dan de absolute nuts, maar als dat gebeurt moet je het echt als een cooler beschouwen. Stel dat SB hier A9 had, had hij zelf echt wel die laatste 1.80 erin gegooid en je geraakt dan toch nooit meer weg. Je laat gewoon gratis geld liggen als je met je monsters telkens nog een paar dollar behind houdt.

ik ben meer bang dat ie een slechtere hand weglegt
komt ook bij mijn 3punten samen

teweinig raisen -> want wil dat ie erin blijft
teweinig betten op turn -> wil dat ie erin blijft
teweinig betten op river -> wil dat ie erin blijft

maar ik ben eignelijk altijd 2/3 op de turn. moet ik dat nu omzetten in 3/4 op de turn ?
bijv ik heb op de flop TPTK gehit en bet daar 2/3 pot
de pot is op de turn $2, moet ik dan op de turn $1,5 dollar betten ?

Oorspronkelijk gepost door falcone1983
Je laat gewoon gratis geld liggen als je met je monsters telkens nog een paar dollar behind houdt.

hier heb je een groot punt, vind ik zelf eigenlijk ook. ik speel erg veel poker en post elke dag misschien een paar van mijn vele grote potten waar ik elke keer wel een paar dollar laat liggen

Op de turn is uitbetten zeker goed, want er zitten veel spelers in de hand en je wilt gewoon value halen. Na de minraise kun je inderdaad iets groter raisen (ter bescherming tegen een 9 of A op de river) maar echt groot raisen is op zich niet nodig op de turn. Er zijn nog maar 2 negens en 3 azen in het deck en als iemand een A of 9 heeft dan heeft hij maar 4 outs om een betere hand te maken op de river. Voor flush draws en straight draws ben je echter niet bang, je wilt zelfs graag dat iemand een flush hit en dan broke gaat. Je hoeft de turn ook niet groot te raisen om op de river nog all-in te kunnen want dat zal je zo ook makkelijk lukken. Ik zou daarom een reraise naar bijvoorbeeld $4 plaatsen op de turn. En daarna uiteraard all-in gaan op de river.

As played kun je op de river gewoon all-in gaan voor 2/3 potsize, dus ik snap niet dat je zo'n kleine bet maakt waarmee je je commit. Deze bet ziet er eigenlijk sterker uit dan een push omdat je laat zien dat je gecalled wilt worden.