Ga naar het forum
Meldingen
Alles wissen

[Gesloten] NL10 - 73o freeplay

16 Berichten
5 Gebruikers
0 Reacties
491 Weergaven
SlaxX

Zo'n kl*tegeval waarbij je 2 pair hebt maar er een mogelijke flush op het board ligt.

Wat ik me afvraag is als ik wel de juiste odds heb om die overbet op de turn te callen?

Ik ben vrijwel zeker dat ik daar op de river die overbet niet meer kan callen, wat ik dus ook niet meer deed...

$0.05/$0.1 No Limit Holdem
8 players
Converted at weaktight.com

Stacks:
UTG dr Elekes ($4.60)
UTG+1 bobsugar070 ($12.50)
MP1 keith@stars ($10.15)
MP2 marry_berry ($10.25)
CO two6i ($10.35)
BTN Talivanm55 ($3.30)
SB Wilson-Rus ($15.60)
BB Hero ($10.00)

Pre-flop: ($0.15, 8 players) Hero is BB 7♠ 3♦
dr Elekes calls $0.10, 5 folds, Wilson-Rus calls $0.05, Hero checks

Flop: A♥ 7♥ 6♥ ($0.30, 3 players)
Wilson-Rus checks, Hero checks, dr Elekes checks

Turn: 3♠ ($0.30, 3 players)
Wilson-Rus bets $0.50, Hero calls $0.50, dr Elekes folds

River: T♣ ($1.30, 2 players)
Wilson-Rus bets $2, Hero folds

Final Pot: $1.30

15 reacties
Fladdermouse

Ugly spot.
Ik zou hem net hetzelfde hebben gespeeld, ook al suckt het.
Tegen een overbet kan je dit misschien wel folden op de turn, maar ik vind het vrij weak.
Op de river zijn er gewoon te veel handen (flush, A7, A6, A3, AT, 89, 45, 67, 33, 66, 77) en nog enkele handen die minder waarschijnlijk zijn) die jouw beaten om een 2de overbet te kunnen callen.

ik had potbbet flop gedaan met middle pair 3-way

de rest wat fladdermouse zegt

SlaxX

Oorspronkelijk gepost door Rienk
ik had potbbet flop gedaan met middle pair 3-way

Huh, dat moet je me eens uitleggen. :)

Je wordt hier toch alleen maar gecalled door handen die beter zijn (flushes, Ax), en wrs mensen met een hoge harten.

maar dan lijkt het me onmogelijk uit te vinden wat die kerels hebben (want bovenstaande handen zullen allemaal gewoon callen).

NLDPeter

preflop en flop zijn goed.

Ik riase de turn voor value+protection.

As played call ik de river.

Goed gespeeld op de flop. Ik mag hopen dat Rienk een grapje maakte of onderhand wel beter weet. De flop betten heeft geen zin want zowel een A als een flush draw gaat niet wegleggen.

De turn raisen voor protectie lijkt me geen goed idee. Je hand is gewoon te zwak om een dure raise voor bescherming te maken. En als er mensen meegaan dan zijn er nog een heleboel vervelende rivers waar op je als nog zou moeten folden. Gewoon callen is wel een mogelijkheid, maar folden lijkt me ook geen slechte keuze.

Op de river is het inderdaad lastig om zo'n grote bet te callen, ik denk dat je de hand dus wel goed gespeeld hebt.

NLDPeter

Oorspronkelijk gepost door RealPecunia
Goed gespeeld op de flop. Ik mag hopen dat Rienk een grapje maakte of onderhand wel beter weet. De flop betten heeft geen zin want zowel een A als een flush draw gaat niet wegleggen.

De turn raisen voor protectie lijkt me geen goed idee. Je hand is gewoon te zwak om een dure raise voor bescherming te maken. En als er mensen meegaan dan zijn er nog een heleboel vervelende rivers waar op je als nog zou moeten folden. Gewoon callen is wel een mogelijkheid, maar folden lijkt me ook geen slechte keuze.

Op de river is het inderdaad lastig om zo'n grote bet te callen, ik denk dat je de hand dus wel goed gespeeld hebt.

Je hebt wel geziend at hij op de turn 2 pair maakt?

wat ik me afvraag: ''wanneer is hand goed genoeg voor een raise voor protectie'' ? want ik call echt amper op een drawy board

wat ik me afvraag: ''wanneer is hand goed genoeg voor een raise voor protectie'' ? want ik call echt amper op een drawy board

Dat hangt behalve van de absolute sterkte van je hand natuurlijk ook af van de boardtextuur en je tegenstanders. Daar valt dan ook niet makkelijk een algemene uitspraak over te doen. Je moet gewoon een aantal zaken gaan afwegen in zo'n situatie. Ten eerste of je nog value van zwakkere handen gaat krijgen (hoe zwakker je hand, hoe minder dit puntje weegt). Ten tweede hoeveel kaarten op de river kunnen komen waardoor je je hand moet opgeven.

In dit geval heb je bottom two pair en is het board erg drawy. Elke harten, aas of zes maakt je hand bijna waardeloos. Je hebt maar 4 outs om een full house te maken. En er zijn maar weinig slechtere handen die je gaan callen en waar je nog veel value uit zou kunnen halen. Je moet er in het algemeen rekening mee houden dat bottom two pair niet zo sterk is vanwege de mogelijkheid dat er een pair op tafel komt die jouw hand waardeloos maakt.

NLDPeter

Dat hangt behalve van de absolute sterkte van je hand natuurlijk ook af van de boardtextuur en je tegenstanders. Daar valt dan ook niet makkelijk een algemene uitspraak over te doen. Je moet gewoon een aantal zaken gaan afwegen in zo'n situatie. Ten eerste of je nog value van zwakkere handen gaat krijgen (hoe zwakker je hand, hoe minder dit puntje weegt). Ten tweede hoeveel kaarten op de river kunnen komen waardoor je je hand moet opgeven.

In dit geval heb je bottom two pair en is het board erg drawy. Elke harten, aas of zes maakt je hand bijna waardeloos. Je hebt maar 4 outs om een full house te maken. En er zijn maar weinig slechtere handen die je gaan callen en waar je nog veel value uit zou kunnen halen. Je moet er in het algemeen rekening mee houden dat bottom two pair niet zo sterk is vanwege de mogelijkheid dat er een pair op tafel komt die jouw hand waardeloos maakt.

een aas heeft 5 outs, een harten maar 9. tegen dei ahnden heb je respectivelijk 90 en 80% equity...

Zoals ik al zei: er zijn maar weinig slechtere handen die gaan callen. En er zijn ook al redelijk wat handen mogelijk waar je op achter ligt, zoals een flush of een betere two pair. Wel leuk dat je dan veel equity hebt tegen een paar handen, maar dat zet nog steeds weinig zoden aan de dijk.

NLDPeter

Zoals ik al zei: er zijn maar weinig slechtere handen die gaan callen. En er zijn ook al redelijk wat handen mogelijk waar je op achter ligt, zoals een flush of een betere two pair. Wel leuk dat je dan veel equity hebt tegen een paar handen, maar dat zet nog steeds weinig zoden aan de dijk.

Hoe een groot deel van villains range bestaat volgens jouw uit betere handen dan? Ik vind dat je voor de gegeven actie (3 cehcks op de flop en 1 bet op de turn) villain veel te veel credit geeft als je hier gaat folden.

Misschien is een fold inderdaad wat te zwak, dat ben ik wel met je eens. Maar ik ben het niet eens met raisen op de turn zoals jij voorstelde in een eerdere reply. Wat mij betreft is dat overspeeld. Dan is gewoon callen beter.

NLDPeter

Mag ik dan vragen met welke handen je hem een turnraise ziet callen en welke je denkt dat hij fold?

Hij speelt zeker verder met een flush, set of hogere two pair, eigenlijk gewoon met bijna alle handen die 73 verslaan. En tja, wat zou villain folden tegen een raise? Handen als top pair of flush draw, maar die zie ik niet zo gauw zo spelen op de flop en de turn dus die zullen niet zo vaak in zijn range zitten. Hij zou ook nog totaal kunnen bluffen natuurlijk en dan folden tegen een raise. Door te raisen laat je hem dus misschien een bluf folden maar voor de rest isoleer je je meestal tegen betere handen. Je verandert door een raise je hand in een bluf en dat is ook jammer van de showdownvalue.

NLDPeter

Had een beetje over het feit dat toppair bijna altijd de flop zal betten heen gekeken. Idd als je het zo bekijkt zal hij niet genoeg toppairs in zijn range hebben om tegen te kunnen valuebetten. Aan de andere kant zitten er ook weinig sets/2pairs in zijn range omdat deze ook de flop betten(behalve de geturnde sets/2pairs).