Skip to forum
Meldingen
Alles wissen

[Gesloten] 55 Nl10

13 Berichten
9 Gebruikers
0 Reactions
486 Bekeken
SirVandi

Kan ik deze move hier maken?

$0.05/$0.10 No Limit Holdem
8 players
Converted at weaktight.com

Stacks:
UTG KeepT ($14.92)
UTG+1 CaptainAbe ($1.70)
MP1 PanToranaga ($8.95)
MP2 volcano82 ($9.85)
CO playedmama ($1.59)
BTN Geroldrsk ($2.05)
SB Hero ($1.65)
BB yks1986 ($2.00)

Pre-flop: ($0.15, 8 players) Hero is SB 5♦ 5♥
KeepT raises to $0.20, 1 fold, PanToranaga calls $0.20, 2 folds, Geroldrsk calls $0.20, Hero raises to $1.65, yks1986 raises to $2, KeepT calls $1.80, PanToranaga calls $1.80, Geroldrsk folds

12 replies

ik zou dat niet gedaan hebben, je speelt tegen te veel spelers, kans dat er callen is te groot, en je hand is ook niet schitterend =)

caroline29632

Met alleen limpers kan je het mss nog overwegen denk ik. Het is echt high variance. Dus ik zou het maar laten.
Nu zeker met die minraise UTG. Je hebt in het beste geval een flip als je gecalled wordt. (+ de kans dat UTG een monster speelt )

Ik weet eigelijk niet hoe het zit met callen preflop. Je hebt net niet 1:5, maar ik schat wel dat je het all in krijgt als je een 5 hit.

gewoonlars

Nooit doen met 55. Het is een hele slechte hand, veel FE heb je niet. Staat niet voor niets niet op de starthanden kaart, enige wat je hiermee zou kunnen doen is limpen.
Zeker op dit limiet ga je echt 99% zeker gecalled worden, dat wil je niet.

Hier callen lijkt me trouwens ook niet goed, zo groot is je stack niet. Fold.

Hey SirVandi,

Je hebt 55. Een hand die niet op de SHC staat. Er wordt vanuit UTG geminraised (beschouwen we normaal als limper) en er wordt tweemaal gecalled. Je zou daarmee kunnen zeggen dat er 3 limpers waren, en met een hand op de SHC zou je dan direct all-in pushen (standaard SSS regel: 3 limpers of meer = direct all-in).

Maar 55 staat niet op de SHC, maar we kunnen wel overwegen te setminen (is al wat meer advanced, zorgt dus ook voor meer variance).

Vanaf 3 limpers mag je lage pocket pairs volgens de advanced SSS meelimpen. Het gaat dan om 22-66. Zeker omdat je hier in de SB zit, en dus al een deel hebt betaald, denk ik dat callen wel een optie zou zijn, om vervolgens ALLEEN verder te spelen met een set of beter op de flop. Raisen is hier te loose, want we moeten nog wel denken aan de SHC.

Dus: Folden is prima, meelimpen kan ook nog, zeker omdat je in de SB zit, maar raisen met een hand die niet op de SHC staat lijkt me geen optie. :)

SirVandi

Dus als ik 77 zou houden, was deze hand goed gespeeld?

caroline29632

Ja met 77 is een push hier goed. Je beat al wat meer kleinere PP en hebt daarbij nog FE en deadmoney.

Oorspronkelijk gepost door SirVandi
Dus als ik 77 zou houden, was deze hand goed gespeeld?

Yup, deze staat op de SHC, en mag je dus mee all-in gaan na 3 spelers die voor je limpen. :)

Gerv

I don't like calling 2bb als je stack 16bb is.

Hoe lager je stack is des te minder je mogelijkheden zijn.

Ik zou eerst zelf nadenken waarom je zo'n move gaat maken en welke factoren er een rol inspelen. Ik ben zelf van mening dat het zelf nadenken over een hand en dan pas een mening van een judge krijgen veel beter werkt qua leerprestatie dan, no offense: ''Goed zo?''

Als wij, judges dan ja zeggen omdat het de factoren die wij zien het gewoon profitabel maakt om ''out of the textbook'' move te doen. Als wij dan ja zeggen, dan gaat ge als speler die vraagt is dit goed? op de automatische piloot en ziet dan bijv. bij een minraiser + 1 caller dan dat ie met any PP shoved.

Ik wil je best helpen en ik ben ook niet lui maar ik vind het beter dat ge zelf is onderzoekt waarom je deze move maakt en welke factoren er een rol spelen ipv te shoven en vragen of het goed is. Ja wat is ''goed" dan :P ?

Best regards,
Gerv

Maar eigenlijk is het toch simpel?

Zolang je niet met stats speelt dus totaal geen bal kunt zeggen over iemand zijn limp / raise / huppelepup stats en de minraiser een unknown is, zal dit ten alle tijden high variance en money burning move achtig iets zijn!!

Vanaf de hogere limieten zie ik ze hier misschien iets sneller folden maar op NL10? no way...

Toch?

SirVandi

Oorspronkelijk gepost door donnowhy
Maar eigenlijk is het toch simpel?

Zolang je niet met stats speelt dus totaal geen bal kunt zeggen over iemand zijn limp / raise / huppelepup stats en de minraiser een unknown is, zal dit ten alle tijden high variance en money burning move achtig iets zijn!!

Vanaf de hogere limieten zie ik ze hier misschien iets sneller folden maar op NL10? no way...

Toch?

Schuilt zeker een waarheid in... kspeel namelijk ook zonder stats (voorlopig toch nog)

Nagger82

Hey !

Ik ben nog niet zo ervaren maar volgens mij zeggen de SSS artikelen ook dat er maar twee andere shortstacks aan tafel mogen zitten.

Hier zijn 5 van de 8 spelers shortstack. Ik zou al nooit op deze tafel gaan plaatsnemen of deze asap verlaten. Sinds ik mijn table selection beter doe, haal ik meer profit uit mijn spel.

Heb ik hier een punt ?

Nagger

superjunk

Ja je hebt gelijk :f_thumbsup: