Deze hand knikkerde me gisteravond uit mijn toernooi.
Ik ben er nog steeds niet helemaal uit of de call goed was. Mijn read was correct en ik verloor uiteindelijk met de beste hand, maar de vraag blijft hangen: was folden hier beter geweest? Kiezen voor callen was het aanvaarden van een coinflip om een betere uitgangspositie te krijgen voor het verdere toernooi.
Er moesten nog 13 man uit voor ITM, mijn M gaf aanleiding om niet te lang meer te wachten met een move.
Ik had tot nog toe nagenoeg geen verweer gegeven tegen blindsteals en zette de speler op bijna any two.
Daarom ging ik er vanuit dat ik gemiddeld een coinflip of beter zou hebben, daar hij deze move heel gemakkelijk kon maken met bv A9 of lager en ik vele handen toch wel de baas was. Uiteraard was het risico op uitschakeling net voor ITM behoorlijk, maar aan de andere kant was het een moment om de hakken in de grond te zetten en te gaan voor de FT ipv ITM.
De argumenten voor een fold:
- Zeker ITM voor $100
- je hebt hoogstwaarschijnlijk niet meer dan een (goede) coinflip en je kunt natuurlijk ook tegen een hogere aas of pocket zitten, al zou een hoge aas/hoog pocket hier ws niet hebben gepusht maar geraiset imo. Je kans om uit het toernooi te vliegen ligt dus waarschijnlijk tussen 40-50%
- Je stack is nog groot genoeg om na de bubble mee te kunnen spelen en ligt maar iets onder avg.
Argumenten tegen een fold:
- Je stack is net iets beneden avg en de M is nog maar ca 7-8. Je moet dus al snel gaan handelen om nog kans te maken op FT en hebt geen garantie dat je binnen een paar rondes een goede hand treft. Je zult dus waarschijnlijk je stack op het spel moeten zetten met stealraises.
- Je hebt waarschijnlijk de beste hand en zou deze zonder de bubble ook spelen. De enige handen die je duidelijk domineren zijn AJ+ en TT+ en je kans om te dubbelen ligt waarschijnlijk tussen de 50-60%. Overigens denk ik dat in niet-bubbleplay de speler geen any2 zou shoven, dus helemaal vergelijkbaar is het ook weer niet.
- Je kans om ver ITM te komen en op de FT wordt behoorlijk groter wanneer je deze pot wint. $100 klinkt leuk, maar is niet eens 2x je buy-in, terwijl een paarhonderd plaatsen winst al het dubbele bieden, de FT garant staat voor minstens 30x je buy-in en de eerste plaats zelfs voor ruim $30k
Ik sta open voor alle adviezen en aanvullingen....
[190/190]
##########################################
Poker Star Game 33918421404 / Tournament
Table 200030577 342 -
Blinds : 500/1000 - Ante 100.0
##########################################
9 players
[SB] Karls1 (23730)
[BB] Sojaboon (18900)
[1] i[K]atchem (12171)
[2] SuperTuan1 (27873)
[3] Molund (47240)
[4] SkillisMine (5981)
[5] Mr Rivercall (3650)
[6] DarkLady (12508)
[But] al gatto (21478)
Sojaboon A♥ T♦ Initial Pot: 2400
i[K]atchem folds
SuperTuan1 folds
Molund folds
SkillisMine folds
Mr Rivercall folds
DarkLady folds
al gatto folds
Karls1 is All in
Sojaboon is All in
### FLOP ### 9♣ 4♠ 6♦ Pot: 43330
### TURN ### K♥ Pot: 43330
### RIVER ### 9♦ Pot: 43330
Karls1 shows 9♥ 6♠
Sojaboon shows A♥ T♦
Karls1 wins 4830 from side pot n°1 with A Full House, nines full of sixes
Karls1 wins 38500 from the main pot with A Full House, nines full of sixes
Ik vind deze hand zeker marginaal, maar heb zelf ook nu nog het idee dat een call correct was wanneer je ervoor gaat om ver te komen. Wanneer ik daar de plank mis sla hoor ik dat graag