Skip to forum
Meldingen
Alles wissen

[Gesloten] AKo preflop raise met donkbet op flop

7 Berichten
3 Gebruikers
0 Reactions
396 Bekeken
scharkfood

Hand converted with online PokerStrategy.com hand converter:

$0.01/$0.02 No-Limit Hold'em (8 handed)
Known players:
[tg]MP1$2.56:///////;MP2$1.45:///////;MP3$0.59:///////;CO$0.95:///////;BU(Hero)$0.35:///////;SB$1.65:///////;BB$2.00:///////;UTG2$2.24:///////;[/tg]
Preflop: Hero is BU with A:h, K:c.
5 folds, Hero raises to $0.08, SB calls $0.07, BB folds.

Flop: ($0.18) 8:s, Q:h, J:h (2 players)
SB bets $0.09

Hero??

Lijken me 6 outs (of moet ik er discounten?), pot odds 3:1 -> denk hier dat het een nipte call is???
Als ik K :heart: moet discounten dan is het dus fold.

6 replies

Hey scharkfood,

Je hebt AKo, standaard 4BB raise en je wordt gecalled.
HU naar de flop, je zit in positie. SB donkt. Je zegt 6 outs te hebben, maar je vergeet dat de T's ook outs zijn denk ik, namelijk voor een straight. Je hebt dus 3 A's als outs, 3 K's, waarvan er 2 clean zijn (al geeft de K :heart: jou de (royal)nutflushdraw :P) en dan nog minimaal 3 T's die geen :heart: zijn. Komt uit op minimaal 8 outs.

Vervolgens zeg je dat 3:1 een nipte call is, maar voor 3:1 odds heb je wel 12 outs nodig! Zie daarvoor de Odds en Outs tabel. Met 8 outs heb je 5:1 nodig om te callen. Je moet namelijk kijken naar de kolom flop naar turn, niet flop naar river. Als je hier zou callen krijg je de turn te zien, en de river zul je weer voor moeten betalen misschien. Enkel in het geval dat je all-in komt op de flop kun je naar de tweede kolom kijken.

Aangezien je hier niet de odds krijgt om te callen zou ik gewoon m'n verlies nemen, AKo hier wegleggen op de flop en wachten op de volgende mooie hand.

scharkfood

Okido, straight niet meegeteld door de FD. En vermelde inderdaad de 2de kolom omdat ik met de idee zat van een reraise. Niet goed dus, weet ik nu voor in het vervolg...
thx

Ook dat zou je kunnen bepalen.

Als jij hier all-in gaat krijg je de volgende situatie:

Je hebt $0,27 over op de flop. Je gaat all-in. Villain zal meestal wel callen, dus daar gaan we nu even van uit. Je betaalt dan $0,27 voor een pot van $0,18 + 2x $0,27 = $0,72. Daarmee krijg je 3:1.

Oh, wow... Nu snap ik dus misschien ook waarom je met 3:1 kwam. :P

Zoals gezegd heb je 3 T's die jou een straight geven zonder dat er een flush kan vallen, plus 3 A's die je mogelijk de beste hand geven, en 2 K's die je de beste hand zouden kunnen geven, zolang het geen :heart: is. Dat is dus in totaal 8 zuivere outs, waarmee je 2:1 odds krijgt van flop naar river.

Ik ga toch eens even een 2nd opinion aanvragen van Gerv of DeKuip ;) Begin nu zelf beetje te twijfelen. :P

Gerv

Ik vind dat je hier 8 outs hebt (10 -2discount) en dan speel ik hem alsof het een OESD is dus shove ik hem hier.

Je speelt ook FD/OESDs als preflop aggressor en zo'n donkbet is meestal zwak en kan je dus niet rekenen op 100% calling range van hem ook al zei je dat ie meestal wel called.

Maar dan kijken naar odds/outs op basis van dit vind ik een beetje te gecompliceerd voor deze hand.

Ik zou gewoon het volgende hanteren:
1) Bepalen hoeveel outs je maximaal hebt
2) (Pessimistisch) Outs gaan discounten

3a) Wanneer je 8+ outs heb als preflop aggressor tegenover een donkbet --> Jam je stack erin

3b) Wanneer je <7 outs hebt in totaal --> Fold + Noteren

- Gerv

Thanks Gerv ;)

scharkfood