Skip to forum
Meldingen
Alles wissen

[Gesloten] NL SSS Platinum Discussiehand (2)

3 Berichten
2 Gebruikers
0 Reactions
211 Bekeken
Head Admin
Lanfear81

Originally posted by Tr1X3r

Ik had al meerdere handen tegen villain gesepeeld
Iedere keer callde hij mijn steal en moet ik opgeven op een ugly board (88 op AKT, 77 op KJ2. Ik ben dus wel benieuwd naar zulke spots in het algemeen.

Met welke handen speel je hier verder? Any queen , KT, JT, wat doe je met AK? 99? Natuurlijk hangt veel af van de reads die je hebt. Maar het lijkt erop alsof veel villains profiteren van het feit dat we stealen met een marginale hand om ons dan op de flop te moven.

Hand converted with online PokerStrategy.com hand converter:

Hand abspielen

$2/$4 No-Limit Hold'em (7 handed)

Known players:
[tg]CO$77.70:///////;BU(Hero)$76.70:///////;SB$471.20:///////;BB$400.00:///////;MP1$102.50:///////;MP2$80.70:///////;MP3$789.30:///////;[/tg]

Preflop: Hero is BU with 6:s, 6:c.
4 folds, Hero raises to $12.00, SB calls $10.00, BB folds.

Flop: ($28) T:d, 5:c, Q:h (2 players)
SB bets $14.00, Hero folds, SB gets uncalled bet back.

Final Pot: $28.

2 replies

Ik zou zowiezo in het algemeen wat tighter gaan stealen tegen deze persoon als hij veel op je terugspeelt door preflop te flatten. naar 3bb openen als hij op de sb zit en naar 3,5bb op de bb zodat callen niet te goedkoop voor hem wordt.
Het is erg belangrijk dat je tegen deze speler reads opbouwt hoeveel hij donkbet of je check/raiset met welke handen. En als hij donkbet, wat doet hij dan op de turn als jij callt en met welke handen doet hij dat.
Aangezien het lijkt alsof de poster nog niet veel reads heeft geef ik hier gewoon op. Villain's range hit de Q en de T best goed, met een pair dan wel niet straightdraw. Daarnaast kunnen er nog heel veel overcards die je hand nog moeilijker onspeelbaarder maken dan dat het al is.

Ik speel hier verder met Tx en beter door de callen op de flop en het op elke non-J/K/A turn erin te krijgen, op deze manier kan je nog een 2nd barrel-bluff van hem catchen die niet onwaarschijnlijk is. Je zal een goed aantal van de keren gewoon voorstaan en hebt altijd nog 5 outs voor 2pair/trips.

Het is dus niet heel erg als villains proberen te profiteren in deze spot, want ze kunnen ons ook veel geld opleveren. Gewoon wat tighter stealen en vaker mooi floppende handjes gebruiken hiervoor, als je hit kan je vaak wel afstacken tegen zijn loose range. En dus heeel goed op hem letten hoe hij in deze spots speelt.

Head Admin
Lanfear81

Speler 1

Als hij een hoge donk flop factor heeft, dan neig ik ernaar om een kleine bluffraise te maken op de flop

Speler 2

@ spelers 1: Jouw zienswijze klinkt erg opwindend ;)

sklansky push zou mijn line zijn

professional Handjudge

Als je denkt dat hij postflop een edge heeft, dan is het eenvoudig om een dergelijke situatie te voorkomen door preflop te shoven

Wat betreft de meer algemene vraag:

Het is niet zo dat villain het board vaker hit, omdat hij altijd raiset. Hoe vaker hij donkt, des te lager zijn jouw eisen om terug te spelen/broke te gaan.