Skip to forum
Vinmunt [Op zoek na...

Meldingen
Alles wissen

[Gesloten] Vinmunt [Op zoek naar een maingame] -> Louter positivisme

128 Berichten
14 Gebruikers
0 Reactions
1,879 Bekeken
LiquidCity

Ik heb besloten een nieuwe blog te maken. Hierin zullen mijn doelen staan over de maand Februari. Of ik daarna hierin doorga, of een andere blog open is nog onduidelijk.

In mijn vorige blog ging had het spelen/grinden de boventoon. In deze blog gaat het alleen maar om het verbeteringsproces.

Ik speel op dit moment NL25 FR BSS en kan, volgens het BRM, overstappen naar NL50. Dit gaat echter voorlopig niet gebeuren. Niet omdat ik bang ben een hogere limiet te spelen, maar omdat ik er van overtuigd ben niet het niveau heb om over te stappen.

Er staat in de titel Grind to Improve. Dit zal ik even toelichten.
Zoals gezegd wil ik verbeteren. Maar om te verbeteren zijn bepaalde middelen nodig. Dezen kosten geld. Om dat geld op te brengen zal ik elke keer moeten grinden (op NL25) om een volgende stap te kunnen realiseren in het verbeteringsproces. Zo verbeter ik, maar kan ik nog altijd blijven spelen. Alleen leren is geen optie.

Hier een lijstje waar de middelen staan waarvoor ik ga grinden:

:diamond: Silver-status op PokerStrategy. Dit vereist meerdere stappen:____ [50$/50$] DONE

1. 150$ van Pokerstars afhalen [X]
  2. Overzetten naar Unibet (tracked) [X]
  3. NL10 SH & PLO10 SH grinden voor 100 SP (BRM ftw) [X]

:diamond: HEM-licentie Small Stakes Version _________________________________________________ [0$/55$]
:diamond: TableNinja______________________________________________________________________________________ [0$/60$]
:diamond: Account op een niet nader te noemen site voor 6 maanden__________ [0$/148$]

Daarnaast:

• 50 Handen posten op het Handbeoordelingsforum = 2 per dag [0/50]
  • 25 Artikels lezen op PokerStrategy (Bronze & Silver) ________________ [3/25]
  • 25 Video's bekijken op PokerStrategy (Bronze & Silver) ___________ [0/25]
  • 25 Video's bekijken op de niet nader te noemen site _______________ [0/25]

Dit is het minimum wat moet worden behaald deze maand. Haal ik dit niet, dan heb ik gefaald. Daarnaast zijn er nog veel andere manier om te leren (sweatsessies, coachings etc.) Deze laat ik voorlopig achterwege, maar zijn wel opties voor in de toekomst.

AAAAAAAAH NU WIL IK ECHT VERBETEREN AAAAAH

127 replies

Yo Vinmunt,

excellent stuff man, ziet eruit als een plan waar je zeker beter van gaat worden!!

Er is maar 1 dingetje dat me wat lastig overkomt en dat is dat NL10 BSS grinden met 5BI... Kan je niet beter gewoon wat meer overzetten van je roll naar unibet?software daar speel ng redelijk aardig + Je hoeft je geen zorgen te maken om 5 beats die je roll afmaken om daarna weer 50 te moeten overzetten...(met 5BI kan je ook maar 5 tables max spelen, beetje weinig voor jou doen, niet? zeker op NL10 wat je toch wel easy beat...)

De HEM smallstakes heb ik ook over aan het denken geweest, mr ben zelf tot de conclusie gekomen dat het beter zou zijn om direct de pro edition te kopen, aangezien je na NL25 ng maar 1 limiet nut gaat hebben van de micro edition, namelijk op NL50, vanaf NL100 werkt die toch niet meer?

anyway: gogogo, ben erg benieuwd en altijd bereid een keertje mee te kijken via mikogo!!

Nox

LiquidCity

De eerste stap is gezet. Weliswaar iets anders dan ik voor ogen had, maar mede door wat Nox zei heb ik dat besluit genomen.

Ik heb 150$ van PokerStars naar Unibet over gezet.

Hiermee ga ik dus 100 SP grinden. Denk dat de SilverStatus binnen een paar daagjes is gehaald. Afhankelijk van de VIP points - SP verhouding heb ik de status misschien morgenmiddag al.

Heb aan het begin wat NL10 gespeeld, maar doordat er wat te weinig aanbod en actie te vinden valt heb ik besloten maar wat PLO4 + PLO10 (6 tafels) SH te gaan spelen. Best leuk.

De 150$ zijn in euro's omgezet. Ik denk dat ik wel wat geld verlies met de koerswisselingen, maar het wordt goed geïnvesteerd. Ik ben begonnen met 105 euro.

Stand nu op Unibet:
BR: 118 € (+13 €)
VIP Points: 129 (+129)

LiquidCity

Toen ik thuiskwam nog even gespeeld. Omaha is en blijft erg leuk.

BR: 127 € (+9 €)
VIP Points: 151 (+22)

LiquidCity

Weer een kleine update:

BR: 143 € (+16€)
VIP Points: 180 (+29)

Heb nog even de PS-Support een ticket gestuurd. Ik zag namelijk in mijn Unibet-history dit:

"Affiliate betaling - 2.61"

Even gestuurd of het klopt of dit RakeBack is en zoja, hoe ik kan berekenen hoeveel RB ik krijg.

Het antwoord was:

If you earn SP with Unibet, then you will get:
rakeback ~= SP Total / 11.

Dat lijkt mij een behoorlijk gedrag. Ik denk dat ik ergens op het forum moet vragen hoe die verhouding is bij de andere rooms (ik wil bovenal weten hoe het met FT zit).

Hopelijk krijg ik vanmiddag te zien hoeveel SP ik heb, zodat ik weet waar ik aan toe ben.

LiquidCity
LiquidCity

Vandaag:
7 artikels (Bronze) gelezen.
1 video (Bronze) gezien.

Ik ga nu nog een silver-video bekijken.

LiquidCity

Ik probeer op dit moment PLO op Unibet te grinden voor de gold-status op PokerStrategy. Dit ligt binnen de mogelijkheden.

Ben voor nu even gestopt want ik runde niet echt goed. Denk dat als ik een inschatting mag maken, ik zo'n 5 à 6 BI under EV heb gerund vandaag. Op Unibet lijken ze met werkelijk alles all-in te gaan.

De vieste was topset (AAA) + nutflushdraw op een A J 6 flop all-in te zijn gegaan en tegen runner runner straight te hebben verloren..

De meest jammerlijke was met een dubbele stack all-in tegen 3(!) anderen op een redelijk droog board met topset op de flop. De bigstack had ook een set + 2 backdoor FD waarvan hij eentje wist te hitten.

Het is erg leuk om te spelen, dat wel. Ik speel het ook puur voor de vele rake = veel SP. Maar wat winst maken is nooit weg. Ik speel echter lekker buiten mijn BRM en het is superswingy. Het is allemaal goed te accepteren: ik ga vrolijk door :)

LiquidCity

Niet slecht, maar als je 4-handed met AA een walkover krijgt.. vervolgens 99<AK en out. Zonde.

Roodbaars1986

Oorspronkelijk gepost door Vinmunt90
Niet slecht, maar als je 4-handed met AA een walkover krijgt.. vervolgens 99<AK en out. Zonde.

He Vinmunt!

Ook een poging gedaan op een 180 man rebuy zie ik :)!
Nice ship sir!

LiquidCity

Ja klopt, het is zeker te beaten, maar je moet echt teveel flipjes winnen wil je aan de FT geraken. Vind het niet de fijnste toernooitjes, wat jij?

Roodbaars1986

Oorspronkelijk gepost door Vinmunt90
Ja klopt, het is zeker te beaten, maar je moet echt teveel flipjes winnen wil je aan de FT geraken. Vind het niet de fijnste toernooitjes, wat jij?

Vind je, juist door de weinige flips en de donking tegenstanders die veelal niet weten wat ze shoven en callen vind ik het heerlijke toernooitjes.
Ik flip meestal echt maar een paar keer naar de FT (stuk of 3x) en vaak ga ik er dan met de beste hand in.
Merk echt dat als je <10 BB hebt en doubled je alweer 25 tegenstanders in het veld kwijt ben voordat je weer <10 BB heeft.
Dat maakt het des te aantrekkelijker om dan te dubbelen en profijt te halen uit je grotere stack.
Dit soort toernooitjes is heel erg ABC poker en dat maakt het wel leuker, chips verzamelen in de late phase rond plek 20 en plek 10 (dan is het spel ineens een heel stuk tighter) en je kan zo doorstormen naar een top 4 (das meestal de meeste moeite waard).
Perfect als je het mij vraagt om een roll op te bouwen, stuk minder variance dan een 12$ SnG van 180 man.

LiquidCity

Hmm, moet je inderdaad toch gelijk geven. Al heb ik denk ik iets vaker dan 3x geflipt voor de FT.

LiquidCity

Oja: Moet 4 verslagen maken voor school!! Ben weer eens lekker laat.
Ze moeten allemaal uiterlijk vrijdag worden ingeleverd.

Hopelijk maak ik er morgen twee af en kan ik aan mijn 3de beginnen!

Hmmmm, laat beginnen met het maken van verslagen op school, doet me een beetje denken aan mezelf.... :rolleyes:

Succes!

LiquidCity

Bedankt. Heb net eentje kunnen maken. Dacht 12u klaar te zijn maar het liep zoals gebruikelijk weer eens uit.. Nu eventjes een pauze en dan weer beginnen:)

Goeie doelen die je hier stelt Vinmunt maar hou er wel rekening mee dat variance je verslagen kan kraken he... :D

nah, good luck!!

Nox

LiquidCity

En mijn tweede af. Zometeen voetbaltraining en dan nog even kijken of er schoonheidsfoutjes zijn gemaakt bij de verslagen. Eventueel nog beginnen met de derde, maar daar heb ik de puf straks niet meer voor vermoed ik _confused:

LiquidCity

Heb voor school afgekregen wat ik af had moeten krijgen.
Nu lekker vakantie - zal echter wel moeten leren voor de toetsweek die direct na deze week begint.

Er is echter ook veel tijd voor poker :). Vanavond het eerste moment daarvoor, ik zal wat toernooitjes openen. Stuk of 4/5.

LiquidCity

Helaas uitgerivered. Wel weer doodzonde.