Skip to forum
Feedback: NL-series...

Meldingen
Alles wissen

Feedback: NL-series - Crushing NL50(silver)

20 Berichten
12 Gebruikers
0 Reactions
4,701 Bekeken
Head Admin
Lanfear81

Hier kun je jouw gedachten en feedback kwijt met betrekking tot
de artikelen van de serie:

En de video's van Crushing NL50:

Beantwoorden
Citeren
19 replies
beukie1

Hallo pokerstrategen,
beukie1, 01/03/10 19.25

ik heb zowel deel 1 en 2 nu bekeken, en ik moet zeggen dat het zeer leerzame video's zijn met een hele duidelijke uitleg.
Dus ik wardeer dit zeer waarvoor mijn dank.
Toch kwam ik een stelling tegen van Hasenbraten die naar mijn mening indruist tegen de leerdoelen van Pokerstrategy en de coaches.
ik bedoel dan crushing NL50 deel2

Op 27.59 volgt de stelling dat je tegen meer spelers een c-bet kunt maken. Heads-up minder c-bets plaatsen.
Ik meende juist dat je tegen meerdere spelers beter niet een c-bet kunt plaatsen. (ik speel nu 5nl FR.)
Het kan best zijn dat ik het verkeerd begrijp, maar ik wou het toch voor de zekerheid checken.

Met vr gr Beukie1

Beantwoorden
Citeren
darko163

hoi Beukie,

dat heb je goed opgemerkt...maar het gaat hier over de grootte van de bet, niet de frequentie.

Dus volgens mij wordt hier bedoeld dat je heads-up minder groot kan betten dan wanneer er meer spelers in de pot zitten. Ik begrijp dat dit verwarrend kan zijn zoals het gezegd is, en ik hoop dat je vraag hiermee beantwoord is.

Beantwoorden
Citeren
crazyguy

ik heb een vraag over deel II.
en dan gaat het om de laatste hand die gespeeld wordt.

je hebt hier naar mijn weten op de flop ongeveer 14 a 15 outs;
9 voor de flush, 2 jacks en 4 9ens.
dit is dan toch een goede spot om dit agressief te spelen.

als ik ook in de equilator dit uitreken tegen een behoorlijk tighte range van bb dan kom je ongeveer op 53% uit. waarbij de bb 2 pair of beter heeft.
is het dan niet juist een goede mogelijkheid om het op de flop erin te knallen aangezien je hier bijna voor ligt??

wat is jullie gedachte hierover??

Beantwoorden
Citeren

Oorspronkelijk gepost door crazyguy

Ik heb de video niet gezien, maar kan wel iets over deze statement zeggen.

Als je 9 outs rekent voor de flush, dan zitten daar al ongetwijfeld 2 van je outs van de Jacks en Negens bij ;) Dus pas op dat je ze niet dubbel meetelt.

Beantwoorden
Citeren
crazyguy

Oorspronkelijk gepost door Xpload1989

Oorspronkelijk gepost door crazyguy

Ik heb de video niet gezien, maar kan wel iets over deze statement zeggen.

Als je 9 outs rekent voor de flush, dan zitten daar al ongetwijfeld 2 van je outs van de Jacks en Negens bij ;) Dus pas op dat je ze niet dubbel meetelt.

ja de flush 9 heb ik dan inderdaad dubbel geteld maar je hebt zelf de flush J vast dus die kan je niet dubbel tellen.
dus dan kom je op 13 a 14 outs

Beantwoorden
Citeren
zazizo

Video's doen het niet bij mij.
Dit is de enige site waar video's niet afspelen, op mijn pc.
Iemand een idee waar dit door kan komen?

Beantwoorden
Citeren
zazizo

Krijg ik nog een keer feedback op mijn feedback?

Beantwoorden
Citeren
Nivlem

Hey zazizo,

Om die vraag te antwoorden heb ik iets meer informatie nodig. Wat ik je sowieso aan kan raden is Firefox gebruiken voor onze website, er is een grote kans dat dit je probleem op lost.

Mocht je zelfs in Firefox problemen houden met het kijken van video's, raad ik je aan op de nieuwste Flash update te installeren.

Daarna zit ik zelf helaas ook zonder ideeën maar mocht het probleem nog steeds niet opgelost zijn, zal ik nog meer research voor je doen.

Melvin

Beantwoorden
Citeren
zazizo

Ok, zal het proberen.
Thnx.

Beantwoorden
Citeren

Zazizo,

Is het video probleem ondertussen opgelost?

Beantwoorden
Citeren
Marcane

Hallo Beste PS'ers,

Kan iemand mij de volgende formule even uitleggen. Ben bepaald geen wiskundetalent dus kom er niet helemaal uit.

Dit voorbeeld komt overigens uit het artikel BSS No Limit beginners - Stappenplan (Bronze artikel 12). Stap 4 Crushing NL 50 artikel 3.

EV berekenen:
EV = Pfold * Pot + ( 1 – Pfold ) * ( Equity * ( Pot + Bet ) - ( 1- Equity ) * Bet )

Het gaat hier om een bluf situatie dus Equity = 0

Dus dan wordt de formule als volgt:
0 = Pfold * Pot - (1-Pfold) * bet

Tot zo ver kan ik het nog volgen.

Maar dan blijkt deze formule te vereenvoudigen tot:

Pfold = bet/(bet+pot)

Hier laat mijn beperkte wiskunde kennis (of wellicht vergeten wiskunde kennis me in de steek) Hoe kom ik tot deze vereenvoudigde formule?

Bedankt

Beantwoorden
Citeren
ViperPP

Is eigenlijk een heel simpele omzetting van een wiskundige 'vergelijking'.

0 = Pfold*pot - (1-Pfold)*bet

is equivalent met (wordt in de wiskunde genoteerd als '<=>') :

0 = Pfold*pot - bet + Pfold*bet

<=>

bet = Pfold*pot + Pfold*bet

<=>

bet = Pfold*(pot+bet)

<=>

bet / (pot+bet) = Pfold

Beantwoorden
Citeren
Marcane

Bedankt voor de uitleg!

Beantwoorden
Citeren
MoneyStef

Uit artikel lookout (4bet blufs):

Preflop: Speler A raiset 4BB, Speler B raiset 12BB, Speler A raiset 30BB
Welke EV heeft de laatste raise van speler A wanneer je een equity van 0% aanhoudt?
EV = Pfold * 17.5 BB – (1-Pfold) * 30

Deze formule moet de volgende zijn:
EV = Pfold * 17.5 BB – (1-Pfold) * 26

De 4 BB openraise is niet relevant voor de EV van een 4bet bluf aangezien het geld al in de pot zit.
De move is dus EV neutraal bij een fold kans van +-60%

Beantwoorden
Citeren
ViperPP

Oorspronkelijk gepost door MoneyStef
Deze formule moet de volgende zijn:
EV = Pfold * 17.5 BB – (1-Pfold) * 26

Inderdaad, goed gespot. Heb het doorgegeven.

Beantwoorden
Citeren
Marcane

Crushing NL 50 4/6 - Tegenstandergericht spel

VOORBEELD 1

100BB stacks

Preflop: 6 folds, CO raises 4BB, BU calls 4BB, 2 folds

Flop: 3s , 9c , Td Pot 9.5BB

CO bets 6BB

Een continuationbet. De meeste spelers maken ze, maar de vraag is of je het kunt exploiteren. Het antwoord is: Het hangt er vanaf. Vaak is het mogelijk. Daarvoor een kleine berekening: Laten we aannemen dat de CO wat meer tight-aggressive is en hij de BU niet kent. Zijn preflop-range zal er misschien zo uitzien:
22+,A6s+,KTs+,Q9s+,J9s+,T9s,98s,87s,76s,65s,54s,ATo+,KTo+,QTo+,J9o+,T9o,98o,87o
Dat is ongeveer 25% van alle handen, of 334 combinaties. Op een fictieve raise van de BU zal hij ongeveer top-pair+ en sterke straightdraws doorspelen, dus T9–AT, JJ+, 33, 99, TT, QJ. Dat zijn nog 4*6 (pairs) + 4*12 (top-pairs) + 6 (two pairs) + 9 (sets) + 16 (draws) dus 103 combinaties.

Ok en nu mijn vraag....
T9–AT, JJ+, 33, 99, TT, QJ. Als ik deze range invoer in Equilab kom ik tot 138 combinaties dus dat is al een verschil echter mijn vraag. Het lukt mij niet deze combinaties te herleiden tot bovenstaande groepen 4*6 (pairs)....etc iemand enig idee hoe je dit doet?

Beantwoorden
Citeren
Marcane

De pairs, sets, two pair en draws heb ik inmiddels begrepen, heb het even met de hand uitgetekend, bleek dat mijn berekening van de combinaties niet goed was :facepalm:

Maar two pair:
Flop: 3s , 9c , Td
De 9c en Td liggen op de flop mogelijke two pair combi's
9d Tc
9h Th
9s Ts

Hier zijn toch 9 combinaties van te maken ipv 6?

Beantwoorden
Citeren
Marcane

Crushing NL 50 4/6 - Tegenstandergericht spel

VOORBEELD 1

100BB stacks

Preflop: 6 folds, CO raises 4BB, BU calls 4BB, 2 folds

Flop:3s ,9c ,Td Pot 9.5BB

CO bets 6BB

Neem aan dat de BU hier 18BB raiset. Hij investeert dus 18BB om 15.5BB te winnen. Daarvoor heeft hij volgens de EV-formule voor een bluf, in ongeveer 54% van de gevallen een fold nodig.
CO speelt van zijn preflop-range 103/334 = 30% verder.
Wanneer hij op de flop dus meer dan ongeveer 68% van zijn range bet, kan CO een 100% winstgevende raise maken ongeacht zijn eigen hand.

Daarbij moet er nog op worden gewezen dat de range die CO op de flop op een raise doorspeelt, relatief loose is. Vaak is deze echter ook tighter.

Mijn hemel.. X(..ben ik echt de enige die de grootste moeite heeft dit allemaal te begrijpen.....misschien toch maar eens een nieuwe hobby overwegen, lekker op de bank voetbal kijken en biertjes drinken misschien niet echt een hobby maar wel heel relaxed =)

maar goed...
Wanneer hij op de flop dus meer dan ongeveer 68% van zijn range bet, kan CO een 100% winstgevende raise maken ongeacht zijn eigen hand.....hoezo dat???

Beantwoorden
Citeren
yoshiwa

als hij 68% cbet en maar 30% van zijn range verderspeelt , zal hij dus (68-30)/68 van de keren folden , of dus 55.8% . Gezien hij maar 54% moest folden om onze raise als bluf een +ev move te maken , is raisen als bluf dus sowieso +ev in die spot , ongeacht onze hand , want zelfs al verliezen we elke keer als villain niet fold , dan nog is de ev van de FE genoeg om het een +ev move te maken :)

Beantwoorden
Citeren