Ga naar het forum
Meldingen
Alles wissen

[Gesloten] DeKuip

1,227 Berichten
89 Gebruikers
0 Reacties
28.7 K Weergaven
DeKuip

Ook ik moet er dan maar aan geloven.
Het werd eigenlijk wel tijd om mijn eigen blog bij te houden en ben er eigenlijk ook een beetje te laat mee begonnen.
Maar beter laat dan nooit!

Ik zal eerst maar even met een korte intro beginnen, voor de mensen die mij nog niet zo goed kennen.
Ik ben Stefan, 18 jaar en 1e-jaars psychologie-student.
Daarnaast ben ik fanatiek schaker en draai ik, al sinds ik daarmee begonnen ben, mee in de Nederlandse top van mijn leeftijd.
Misschien dat er andere schakers zijn hier die mij herkennen, je weet maar nooit :D
Via het schaken ben ik ook in aanraking gekomen met PokerStrategy, aangezien er in een mondiaal schaaktijdschrift steeds reclame werd gemaakt voor PokerStrategy (zoals sommigen van jullie misschien weten is één van de oprichters van PokerStrategy een sterke Duitse grootmeester).

Zodoende ben ik hier beland en speel ik nu zo'n 2-3 maanden poker.

Heb de $50 van PokerStrategy er redelijk vlot doorheen gejaagd op Titan, door $10 SNG's te spelen en wat toernooitjes uit te proberen naast het SSS'en.
Heb toen zelf geld gestort op PokerStars en ben daar vanaf het begin serieus aan de slag gegaan met SSS.
Dat werpt zijn vruchten af aangezien ik laatst de $200-grens ben gepasseerd (wel $45 meegesmokkeld via Battle of the Donkeys).

Deze blog wil ik voornamelijk bijhouden om hier de dingen die ik bereikt heb te posten (kan vanalles zijn).
En om iedereen op de hoogte te houden van de dingen die er gebeuren en om mezelf te dwingen dingen na te komen die ik hierin vertel.

Ik speel nu dus SSS, maar dat doe ik eigenlijk alleen 's avonds of 's ochtends vroeg, overdag lees ik de artikelen en ben ik sinds kort ook begonnen met het spelen van MTT's.
Ik speel met name de $1.00+$0.10 turbo 45 players.
Dit met behoorlijk succes aangezien ik een kleine winst draai. Vandaag zelfs mijn eerste MTT gewonnen, dus dat gaat denk ik de goede kant op!

Voor de rest is het de bedoeling dat ik de artikelen wat betreft SSS en NL door ga lezen en er ook dingen uit gaan leren (klinkt vanzelfsprekender dan het is).
Ik wil odds en outs goed toe kunnen passen in mijn spel en hou me nu ook bezig met het maken van notes tijdens het spelen.

Ik hou het hier maar even bij, wil je meer dingen weten, heb je vragen/opmerkingen wat dan ook, voel je vrij om het er allemaal neer te zetten!!

Ik zal dit proberen in ieder geval om de dag te up-daten, maar pin me er niet op vast!

1.226 reacties

Hey Stefan, veel succes! :)

DeKuip

Laat ik maar meteen goed van start gaan.
Heb zojuist een enorm lekkere sessie gehad.
In iets minder dan 200 handjes, heb ik 160BB gewonnen op NL25, dat is een lekkere BR-boost!

De meeste handen gewoon goed gespeeld en af en toe een gelukje, maar dat mag ook wel eens mee zitten natuurlijk!

Mijn BR is nu $223.69 .
Ik zal hieronder even twee hoogtepuntjes van de avond posten:

Poker Stars
No Limit Holdem Ring game
Blinds: $0.10/$0.25
8 players
Converter

Stack sizes:
UTG: $15.40
UTG+1: $35.65
MP1: $24.90
MP2: $26
CO: $25.90
Button: $7
SB: $24.15
Hero: $5

Pre-flop: (8 players) Hero is BB with 9♦ 9♣
UTG folds, UTG+1 calls, 5 folds, 5 folds, Hero raises to $1.25, UTG+1 calls.

Flop: 5♠ 5♦ Q♥ ($2.6, 2 players)
Hero bets $1.75, UTG+1 raises to $3.5, Hero raises all-in $3.75, UTG+1 calls.

Turn: A♠ ($10.1, 1 player + 1 all-in - Main pot: $10.1)

River: 9♠ ($10.1, 1 player + 1 all-in - Main pot: $10.1)

Results:
Final pot: $10.1
Hero showed 9d 9c
UTG+1 mucks Ks Qs

Een mazzeltje kan geen kwaad ;)

Poker Stars
9 players
Converter

Stack sizes:
UTG: $21.40
UTG+1: $18.55
MP1: $34.85
Hero: $5.95
MP3: $46.45
CO: $26.50
Button: $22.65
SB: $5.05
BB: $4.50

Pre-flop: (9 players) Hero is MP2 with J♦ J♣
UTG folds, UTG+1 raises to $1, MP1 calls, Hero raises all-in $5.95, 5 folds, UTG+1 calls, MP1 folds.

Flop: A♥ J♥ A♠ ($13.25, 1 player + 1 all-in - Main pot: $13.25)

Turn: J♠ ($13.25, 1 player + 1 all-in - Main pot: $13.25)

River: 5♦ ($13.25, 1 player + 1 all-in - Main pot: $13.25)

Results:
Final pot: $13.25
UTG+1 showed Kh Ad
Hero showed Jd Jc

Veel lekkerder kan je ze volgens mij niet krijgen!

Tijd om te slapen nu, hopelijk kan ik zondagavond weer de 100K spelen en proberen ITM te komen, maar dat weten we over 8,5 uur!

PS: Ik ga natuurlijk niet slapen zonder eerst mijn handjes braaf te posten in de SSS-sectie :)

DeKuip

Tijd voor een up-date.
Vandaag een $2.00+$0.20 180players turbo MTT gespeeld.
Na een goed begin en een behoorlijke tijd chipleader geweest te zijn, heb ik het uiteindelijk tot een verdienstelijke 2e plaats geschopt.
Mocht daarom weer $72 op mijn account bijschrijven, wat altijd lekker is!

M'n BR is nu $283.59

M'n enorme SSS upswing van de laatste week komt tot een halt (zoals ik al wel verwacht had).
Vandaag met SSS zo'n -60BB.

Ik ben laatste tijd veel bezig met steals/resteals en daar ook veel notes over te maken. In sommige situaties werpt 't zijn vruchten af, andere situaties ook, maar heeft Villain een enorme suck-out bijv.

Ik hoop binnenkort Gold-status te bereiken, zodat ik weer een berg nieuwe artikelen kan lezen.

Otto1964

Oorspronkelijk gepost door DeKuip
Daarnaast ben ik fanatiek schaker en draai ik, al sinds ik daarmee begonnen ben, mee in de Nederlandse top van mijn leeftijd.
Misschien dat er andere schakers zijn hier die mij herkennen, je weet maar nooit :D

Hoi Stefan,

Ben jij Stefan van Homburg?
Ik ben Otto Wilgenhof van ASV, wat je ongetwijfeld weet als je bent wie ik denk dat je bent..

DeKuip

Oorspronkelijk gepost door Otto1964

Hoi Stefan,

Ik ben Otto Wilgenhof van ASV, wat je ongetwijfeld weet als je bent wie ik denk dat je bent..

Een bekende!!! :D
Kijk eens aan, ik wist wel dat er meer schakers waren hier!!
Die Stefan ben ik inderdaad, leuk dat je hier ook bent!

Classical en Sharp zijn ook schakers afaik.

DeKuip

Sharp vertelde mij al eens dat hij geschaakt heeft, maar nu niet meer volgens mij.
En Classical ken ik niet, dus wie weet..

Yoghi

Classical was een schaker geloof ik, volgens mij heeft hij heel veel gespeeld vroeger (uit zijn posts opgemaakt).

DeKuip

Oorspronkelijk gepost door Yoghi
Classical was een schaker geloof ik, volgens mij heeft hij heel veel gespeeld vroeger (uit zijn posts opgemaakt).

Dat maakt mij wel erg nieuwsgierig..

DeKuip

Naast dit hele gebeuren toch nog maar weer even een update.
Vandaag samen met markuselitus de $4.00+$0.40 180 players MTT op PokerStars gespeeld.
We gingen behoorlijk goed, maar moest helaas rond de 40e plek het strijdperk verlaten.

Ik begon de dag dus met $6.60 minder aangezien ik nog een $2.20 MTT had gespeeld.

Toen was het tijd om te SSS'en.
Ik ben steeds meer bezig om de SSS voor mezelf een beetje uit te breiden, speel wat meer handjes zoals A9s en ATo, gewoon om wat te proberen. Beetje stealen, restealen etc.
Het is misschien niet verstandig, maar voor nu werkt het nog!
Voor wat voorbeelden zou je hier even moeten kijken.

Mijn BR is nu dan ook $312.39

Dat is met SSS dus +128BB in 200 handjes, lijkt me prima gemiddelde!

Yoghi

Nice, nog steeds goed bezig zie ik wel :)

Alleen moet je nog even terug naar school om de betekenis van het woord gemiddelde te leren ^^

succes!

DeKuip

Oorspronkelijk gepost door Yoghi
Nice, nog steeds goed bezig zie ik wel :)

Alleen moet je nog even terug naar school om de betekenis van het woord gemiddelde te leren ^^

Jaaaaa, I know :P
Laat ik het anders zeggen:
"Zou mooi gemiddelde zijn zo!"

Otto1964

Hoi Stefan,

Een bekende!!! :D
Kijk eens aan, ik wist wel dat er meer schakers waren hier!!
Die Stefan ben ik inderdaad, leuk dat je hier ook bent!

Leuk! Al moet ik wel zeggen dat er even een onplezierige herinnering bovenkwam aan de 2e plaats die wij haalden achter jullie...
Gefeliciteerd trouwens met het kampioenschap!

DeKuip

Leuk! Al moet ik wel zeggen dat er even een onplezierige herinnering bovenkwam aan de 2e plaats die wij haalden achter jullie...
Gefeliciteerd trouwens met het kampioenschap!

Dankje!
Hahaha, tja.. hadden jullie vorig jaar niet van ons moeten winnen, dan waren we ook gewoon gepromoveerd. :tongue:

Maar jullie gaan toch niet elk jaar 2e worden hè?!

DeKuip

Vandaag 2 SSS-sessies gehad.
Vanochtend liep niet echt lekker, maar gelukkig de schade beperkt gehouden, ik schat ongeveer 10BB verloren te hebben.

Maar de sessie van zojuist verliep een stuk beter.
Nadat ik binnen 40 handjes al op +60BB stond heb ik daarna quitte gespeeld, dus geëindigd met +60BB.

Ik heb vandaag ook weer een $4.40 en een $2.20 MTT gespeeld, waarbij ik niet ITM heb kunnen komen.
Vandaar dat m'n BR nu $319.99 is!

Hieronder even een handje wat eigenlijk volledig anti-SSS is, maar wat hoe zo goed voelt!!

Poker Stars
8 players
Converter

Stack sizes:
UTG: $29
UTG+1: $25
MP1: $21.80
MP2: $24.40
MP1: $9.65
CO: $4.35
Hero: $5.70
SB: $15.50
BB: $88

Pre-flop: (8 players) Hero is Button with J♥ Q♥
UTG, folds, UTG+1 (poster) checks, MP1 calls, 2 folds, Hero calls, SB folds, BB (poster) checks.

Flop: 6♥ 7♦ 5♥ ($1.1, 4 players)
BB checks, UTG+1 checks, MP1 checks, Hero checks.

Turn: T♣ ($1.1, 4 players)
BB bets $0.75, 2 folds, Hero calls.

River: 8♣ ($2.6, 2 players)
BB checks, Hero bets $1.75, BB folds.
Uncalled bets: $1.75 returned to Hero.

Results:
Final pot: $2.6

Zeker toen hij na deze hand vroeg: "did you have it on the river or already on the turn?"
Waarna ik antwoordde met "have what?", gevolgd door een lange stilte.

DeKuip

Zo, weer even een sessie gedaan, 170 handjes gespeeld en een totale winst van +126.8BB!

Dit met basic SSS eigenlijk, ik heb vrijwel geen gekke dingen gedaan.
Dus mijn BR stijgt nu naar $351.69

Mijn doelen zijn om eerst de Gold-status te bereiken waarna ik in alle nieuwe artikelen kan duiken.
Daarnaast blijf ik gewoon m'n handen posten en ga ik wat SSS-video's bekijken.
Voor de rest blijven spelen en er actief mee bezig zijn, proberen mijn eigen leaks te vinden en vooral ook op betsizes gaan letten. Wat zijn zwakke bets, wat duidt op sterkte, ik krijg het gevoel dat ik het redelijk begin te herkennen.

Ik vraag me af of ik nou een upswing van 2 weken heb, of dat ik een winning player begin te worden op NL25.
Maar daar kan ik me nu eerlijk gezegd niet al teveel zorgen over maken :)

Het loopt iig geval lekker :P

Wat anders Dekuip, ik heb zo eens wat handen van je gelezen. Ik kan het helemaal mis hebben, maar ik ga er toch een mening over geven ;)

Ik ben zelf gestart met SSS, toen ik hier bij PS ben beland. Ik zal je de details besparen, maar het komt er opneer dat ik (bij Mansion) zoveel fish tegenkwam, dat ik geneigd was om me niet strikt aan de SHK te houden. Dat is uiteraard simpelweg FOUT :D
Ik heb dat op gelost, door BSS te gaan spelen, waar je voor jezelf meer ruimte hebt om eens een leuke actie te maken. BBS maakt het, IMO, meer mogelijk om eens "verantwoord raar " te doen.
En dat bevalt me goed :)

Ik speel nu op 25NL, bij Mansion poker. BR is nu bijna $800, dus nog een ruime $200 erbij voor 50NL :)

Bij een BR van $500 is het verantwoord om NL25 te spelen, het limiet waar jij dus nu speelt ;)

Nah ja, iig gaat lekker zo. Leuk Blog, en succes aan de tafels!!

DeKuip

Leuk om te zien dat mensen mijn blog ook daadwerkelijk lezen.

Jouw post is wel redelijk herkenbaar roycus.
Ik zat er ook aan te denken om naar BSS over te schakelen omdat je dan meer handen kan spelen.

Maar aan de andere kant, waarom zou je het probleem uit de weg gaan (teveel handen willen spelen in dit geval)?
Ik denk dat het beter is om zo'n probleem proberen op te lossen.
Daarnaast heb ik ook besloten om me op één ding te richten en dus niet SSS en BSS tegelijk te spelen.

Nog maar weer even korte update, BR iets gezakt naar $343.64, dus dat is -32.2BB

Een paar keertjes pech gehad door de flop te missen en mijn cbet geraised te zien worden. Dus al met al valt het op zich nog wel mee.